צ'ק פוינט רוכשת את אודו סקיוריטי הישראלית ב-30 מיליון דולר

הסטארט-אפ גייס במהלך שלוש שנות פעילותו סכום של 5 מיליון דולר בלבד • בין המשקיעים בסטארט-אפ - הקרנות TLV ומאגמה

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט רוכשת סטארט-אפ ישראלי נוסף: אודו סקיוריטי (Odo Security), שמפתח פתרון המאפשר חיבור מאובטח מרחוק לשירותים ארגוניים, בלי צורך בהתקנת תוכנה מוקדמת. צ'ק פוינט לא פרסמה את סכום הרכישה, אך לפי הערכות, אודו סקיוריטי - שגייסה בשלוש שנות פעילותה 5 מיליון דולר - נמכרה ב-30 מיליון דולר.

אודו סקיוריטי הוקמה על ידי שלושה יזמים, אור ונועה זילברמן וגיל-עד שטינברג. משרדי החברה יושבים בתל אביב והיא מעסיקה כ-20 עובדים. החברה גייסה סבב גיוס אחד, ב-2018, מהקרנות מאגמה, TLV Partners ו-KDC Ventures.

לפי הודעת צ'ק פוינט, נגיף הקורונה הגביר משמעותית את הצורך בכלים לחיבור מרחוק בעולם, כמו שמפתחת אודו, כאשר סקר של חברת המחקר גרטנר מצא כי 74% מהחברות בעולם מתכננות להמשיך להעסיק את עובדיהן מרחוק באופן קבוע. "צ'ק פוינט תטמיע את הטכנולוגיה הזו בארכיטקטורת ה-Infinity - כחלק מחזון ה-SASE שלה. החיבור של הטכנולוגיה למערכת מניעת האיומים של צ'ק פוינט ישיג את פתרון אבטחת החיבור מרחוק הפשוט והבטוח בעולם", מסרה החברה בהודעת הרכישה.

הרכישה הנוכחית מצטרפת לשורת חברות סטארט-אפ שרכשה צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על ידי גיל שויד, במהלך 2019. בדצמבר 2019 רכשה צ'ק פוינט את פרוטוגו (Protogo) מירושלים, העוסקת באבטחת סייבר לענן, תמורת כ-40 מיליון דולר. חודש קודם לכן רכשה צ'ק פוינט את הסטארט-אפ סימפליפיי להגנה על מוצרי האינטרנט של הדברים (IoT) בעסקה שהוערכה בכמה מיליוני דולרים. הרכישה הנוכחית של אודו מסמלת את החזרה של צ'ק פוינט לאחר הפסקה מתחילת מגפת הקורונה.

ד"ר דורית דור, סמנכ"לית מוצרים, מחקר ופיתוח בצ'ק פוינט מסרה כי "ארגונים רבים מרגישים שהם צריכים להתפשר על איכות החיבוריות הארגונית או על רמת האבטחה בארגון, בכדי לאפשר עבודה פרודקטיבית מרחוק על סביבות עבודה שונות. החיבור של הטכנולוגיה הייחודית שרכשנו עם שירותי מניעת האיומים שלנו פותרת את הדילמה הזו בקלות. אני שמחה על כך שאנו מספקים את פתרונות ההגנה המקיפים ביותר שיש בכדי לסייע לארגונים לחבר באופן בטוח כל מספר של עובדים, מכל מקום לכל שירות ארגוני, ובכך הופכת את העבודה מהבית ברחבי העולם למשימה קלה ובטוחה מאי פעם. בימים אלו מדובר במשימה עולמית חשובה ורלבנטית במיוחד".