חברת MicroStrategy הנסחרת בנאסד"ק מהמרת בגדול על ביטקוין

ענקית הבינה המלאכותית השקיעה בחודשיים האחרונים סכום מצטבר של 425 מיליון דולר ברכישות ביטקוין • למרות העלייה בשבוע האחרון, מחיר הביטקוין עדיין נמוך ב-10% משהיה בתחילת ספטמבר

מטבע ביטקוין על לוח אם / צילום: Dado Ruvic, רויטרס
מטבע ביטקוין על לוח אם / צילום: Dado Ruvic, רויטרס

חברת התוכנה האמריקאית MicroStrategy, הפועלת בתחום של בינה עסקית (business intelligence), נהפכה בחודשיים האחרונים לאחת המחזיקות הגדולות במטבעות דיגיטליים מקרב החברות הנסחרות בבורסות המניות של ארה"ב. ביום שני השבוע הודיע מייקל סיילור, מנכ"ל ומייסד החברה, בציוץ בטוויטר כי "מיקרוסטרטג'י השלימה רכישה של עוד 16,796 ביטקוינים תמורת סכום של 175 מיליון דולר. נכון להיום, רכשנו בסך הכל 38,250 ביטקוינים בסכום מצטבר של 425 מיליון דולר, כולל עמלות והוצאות".

שתי הרכישות הגדולות של ביטקוין שביצעה החברה בחודשיים האחרונים, נתפסות כסמן חיובי בקרב משקיעים ותיקים בשוק הקריפטו. ביטקוין נסחר היום (יום ד') אחר הצהריים במחיר ממוצע של כ-10,920 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, אחרי עלייה של כ-2% ביממה האחרונה. בשבוע החולף עלה שערו הדולרי של ביטקוין (BTC) בכ-6.5% - ועדיין, הוא נמוך בכ-10% ממחירו בתחילת החודש, אז עלה מעל ל-12 אלף דולר.

בינה עסקית, התחום שבו פועלת מיקרוסטרטג'י, הוא תחום בטכנולוגיית המידע, העוסק בבניית מערכות העוזרות לחברות להפיק מידע משמעותי מתוך מכלול הנתונים הנאספים על ידיהן. מניית מיקרוסטרטג'י (סימול: MSTR), הנסחרת בבורסת נאסד"ק, משקפת כיום לחברה שווי שוק של כ-1.38 מיליארד דולר, אחרי שהשלימה זינוק של 28% בשלושת החודשים האחרונים ועלייה של כ-9% מתחילת השנה.

הציוץ של סיילור בטוויטר מיום שני בא בעקבות עדכון שמסרה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) על תוכניות ההשקעה שלה בביטקוין. בדיווח מ-11 בספטמבר מסרה מיקרוסטרטג'י כי דירקטוריון החברה אימץ מדיניות חדשה בנוגע לעתודות הפיננסיות שלה, שבמסגרתה "עודכנו אסטרטגיות ניהול האוצר והקצאות ההון של החברה". לפי המדיניות החדשה, העתודות הפיננסיות יכללו שני סוגים נכסים: האחד הוא מזומנים, שווי-מזומנים והשקעות קצרות-טווח; והסוג השני, על פי מיקרוסטרטג'י, הוא "ביטקוין המוחזק על ידי החברה, כאשר הוא משמש נכס עתודה עיקרי על בסיס מתמשך, בכפוף לתנאי השוק ולצרכים הצפויים של העסק במזומנים, כולל פעילות רכישה מחודשת של מניות פוטנציאלית בעתיד".

ההשקעה הענקית של מיקרוסטרטג'י בביטקוין מצביעה על שינוי ביחס של מייסד החברה למטבע הקריפטו. ב-2013, יותר משלוש שנים אחרי שהביטקוין הופץ לראשונה, צייץ סיילור בטוויטר "ימיו של ביטקוין ספורים. זה נראה כמו עניין של זמן עד שגורלו יהיה כמו זה של ההימורים באינטרנט".