הרשות השנייה תתמוך במיזוג הקבוצות שמתמודדות על הפעלת רדיו קול חי

ל"גלובס" נודע כי בישיבת מועצת הרשות השנייה התגבש רוב לאישור המיזוג בין הקבוצות המתמודדות על הזיכיון להפעלת הרדיו החרדי • הקבוצה הראשונה היא בבעלות יצחק מיראלשווילי המחזיק גם בערוץ 20 והשנייה בבעלות משפחת פלאי הנחשבת לקבוצת התקשורת הגדולה במגזר החרדי

מועצת הרשות השנייה נותנת רוח גבית למהלך המיזוג של שתי הקבוצות המתמודדות על הזיכיון להפעלת הרדיו החרדי קול חי: ל"גלובס" נודע כי בישיבה האחרונה התגבש רוב לקבלת כוונת המיזוג, ובימים הקרובים תוציא הרשות השנייה מכתב עם בקשה להצגת מבנה הבעלות של הקבוצה המשותפת לרבות החלוקה בין בעלי המניות, זהות המנהלים וחברי הדירקטוריון.

הרשות דנה בנושא בעקבות בקשה לחוות דעת שהגישה לה הממונה על התחרות מיכל הלפרין, זאת לאחר שהקבוצות פנו אליה לפרה-רולינג כדי לקבל חוות דעת האם מיזוג כזה יכול לקבל אישור רגולטורי.

קול חי הוקם ב-1996 למגזר החרדי באזור המרכז וירושלים. הזיכיון הינו ל-16 שנה המורכבים מקטעים של ארבע שנים, כאשר בסוף כל מקטע נדרש אישור של הרשות השנייה להמשך.

הזיכיון להפעלת הרדיו הגיעה לקיצו ועוד טרום משבר הקורונה והרשות השנייה יצאה במכרז חדש. על הזיכיון החדש התמודדו שתי קבוצות: הראשונה בבעלותו של המיליונר יצחק מיראלשווילי המפעילה כיום את התחנה. מיראלשווילי הוא גם הבעלים של ערוץ 20 ואתר האינטרנט 0404. את רדיו קול חי רכש ב-2017. נציגו בתחנה הוא נתנאל סימן טוב בראש הדירקטוריון עומדת השרה לשעבר דליה איציק.

הקבוצה השנייה מורכבת מקבוצה של משפחת פלאי הנחשבת לקבוצת התקשורת הגדולה במגזר החרדי. את הקבוצה מוביל אלי פלאי ויו"ר הדירקטוריון הוא מוטי שקלאר, שכיהן בעבר כיו"ר מועצת הרשות השנייה. דמות חשובה בקבוצה היא עידו מור, בעבר מנכ"ל רדיו ללא הפסקה וכיום יו"ר ובעל מניות באקו 99 FM וברדיו צפון.

המכרז יצא טרם פרוץ משבר הקורונה שיצר מצב חדש לחלוטין בכול אמצעי המדיה. תחנות הרדיו האזורי היו בין הגופים שספגו את המכה הקשה ביותר מה שגרם לקבוצות לבחור למזער סיכונים ולנסות לפעול יחד.