צו מניעה נגד טראמפ: האפליקציה הסינית וויצ'ט לא תיחסם

בסוף השבוע פורסם כי טראמפ התכוון לחתום על צו שיאסור להוריד בארה"ב החל מהערב את האפליקציות וויצ'ט וטיקטוק • לאחר שטראמפ אישר מוקדם יותר את הסכם שיתוף הפעולה בין אורקל לטיקטוק, מה שימנע את סגירתה של האפליקציה בארה"ב, כעת יכולים לנשום לרווחה גם בגזרת וויצ'ט

אפליקציית WeChat / צילום: Reuters
אפליקציית WeChat / צילום: Reuters

בית משפט בקליפורניה הוציא צו מניעה נגד האיסור של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לחסום את האפליקציה הסינית וויצ'ט. זאת לאחר שמוקדם יותר פורסם כי טראמפ אישר את הסכם שיתוף הפעולה בין אורקל לטיקטוק, במסגרתו וולמארט ואורקל ישתפו פעולה עם אפליקציית שיתוף הווידיאו הוויראלית, ובכך תימנע סגירתה של האפליקציה בארה"ב. 

ההחלטה מבטלת את הצו של מחלקת המסחר של הממשל, המורה לאפל ולגוגל להסיר את וויצ'ט מחנויות האפליקציות החל מהערב, מה שימנע את הורדתה של האפליקציה בארה"ב. לפי מחלקת המסחר, משתמשים שהספיקו להוריד את האפליקציה היו אמורים לחוות קשיים בהתחברות וחוסר תפקוד של היישום לאחר שהצו ייכנס לתוקף. עוד מונע הצו את האיום של הממשל לחסום חברות אמריקאיות מלהעניק שירותים באמצעות WeChat "לצורך העברת כספים או עיבוד תשלומים בתוך ארה"ב".

שופט בית משפט השלום לורל בילר, שדן בתביעה שהוגשה על ידי משתמשי וויצ'ט, אמר בפסק הדין כי "התובעים הראו סוגיות חמורות העולות ומגיעות לכדי פגיעה בתיקון הראשון, ובמאזן הדברים החלטתי לפסוק לטובתם".