פיני זהבי ואלי עזור מהמרים על חברת הימורי ספורט מצפון מקדוניה ב-20 מיליון אירו

אספייר גלובל, שבה שותפים השניים, רכשה את BtoBet, המפעילה פלטפורמות מסחר בתחום הימורי הספורט B2B באירופה, באמריקה הלטינית ובאפריקה

אלי עזור/ צילום: יוסי כהן
אלי עזור/ צילום: יוסי כהן

חברת הגיימינג אספייר גלובל, שבין בעלי המניות שלה סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי ואיש העסקים אלי עזור, הודיעה בשבוע שעבר על רכישת חברה ב-15-20 מיליון אירו.

אספייר גלובל, שנסחרת בבורסת First North הסקנדינבית, מספקת פתרונות igaming - הימורים ומשחקים אונליין, ומספקת מערכות עבור מפעילי אתרי הימורים באינטרנט. 

החברה הודיעה על רכישת BtoBet, שבדומה לאספייר גלובל גם היא מאוגדת בגיברלטר, אך פעילותה מתקיימת בצפון מקדוניה ובאיטליה, והיא מעסיקה 100 עובדים. החברה הנרכשת מפעילה 32 פלטפורמות באירופה, באמריקה הלטינית ובאפריקה בתחום הימורי הספורט B2B.

לפי הודעת אספייר גלובל על הרכישה, התשלום בסך 15 מיליון אירו יועבר עם השלמת הרכישה ועוד 5 מיליון אירו ישולמו לבעלי המניות של החברה הנרכשת 12 חודשים לאחר ההשלמה.

נוסף על כך ייתכנו תשלומים נוספים בשנתיים שלאחר הרכישה, על בסיס ביצועי החברה הנרכשת בתקופה זו, והם יחושבו על בסיס ה-EBIT (רווח לפני מס וריבית) של BtoBet בשנה השנייה לאחר הרכישה כפול שבעה, פחות סכום הרכישה שהוא 20 מיליון אירו.

אספייר מציינת כי בשנת 2019, הכנסות BtoBet הסתכמו ב-4.4 מיליון אירו וה-EBITDA שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-1.5 מיליון אירו. במחצית הראשונה של שנת 2020 ההכנסות הגיעו ל-3.1 מיליון אירו וה-EBITDA הסתכם ב-1.2 מיליון אירו.

העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הרביעי של השנה, ולדברי אספייר גלובל, ההשפעה על תוצאותיה תתרום משמעותית ל-EBITDA החל משנת 2021, בעוד שעל תוצאות 2020 לא תהיה לה השפעה מהותית.

"אספייר גלובל נכנסת כעת בסערה לזירת הימורי הספורט", מסר מנכ"ל החברה, צחי מימון. "עם רכישת BtoBet אנו הופכים לחברת B2B גלובלית אמיתית שמחזיקה ומספקת פלטפורמה של iGaming, הימורי ספורט, משחקי קזינו ועוד. זוהי התאמה מושלמת. אנחנו מתרשמים מהאיכויות של הפלטפורמה ומהגישה לשווקים צומחים, עסקאות פוטנציאליות גדולות והזדמנויות חדשות".

אלסנדרו פריד, מייסד ובעל מניות בחברה הנרכשת, מסר כי הוא נרגש מאוד מההזדמנויות שהוא רואה בהפיכה לחלק מאספייר גלובל, שהיא לדבריו חממה של תפעול iGaming. "היינו חלק מהתעשייה זמן רב, וסוף סוף מצאנו את השותף המושלם לחזון שלנו, שאיתו נוכל לבנות נוכחות גלובלית חזקה יותר", הוסיף פריד.

אספייר גלובל הונפקה בשנת 2017 לפי שווי של 155 מיליון דולר ולפי מחיר של 30 קרונות שבדיות, בהנפקה שכללה גם הצעת מכר מצד חלק מבעלי המניות, בהם עזור וזהבי שמכרו מניות תמורת 8.9 מיליון דולר כל אחד.

בשיא, בסוף 2018 ובאמצע 2019, מניית אספייר גלובל נסחרה במחיר גבוה מ-50 קרונות, אך היא נחלשה מאז, בין היתר בשל שומת מס שהוצאה לה בישראל. בתחילת 2020 נודע כי החברה תיאלץ לשלם מס נוסף בסך 53 מיליון שקל (13.7 מיליון אירו) בגין הכנסותיה בשנים 2008-2018, וזאת לאחר דיוני שומה ממושכים שנגעו בשאלת מקום ניהול הקבוצה והשליטה בה.

תשלום המס הוביל לדוחות חלשים ברבעון הראשון של 2020 ומניית החברה צנחה בעקבות הדוחות בכ-30%. עם זאת, מאז השפל שנרשם בחודש מרץ האחרון - כ-11 קרונות למניה בלבד - המניה התאוששה וטיפסה ב-247% למחיר הנוכחי, כ-38 קרונות, המשקף לחברה שווי שוק של כ-1.8 מיליארד קרונות, קרי כ-200 מיליון דולר.