הדרך לגלי צה"ל: משתחררים טריים מהתחנה פתחו קורס הכנה למבחני המיון

כתב התקשורת והתחבורה לשעבר של התחנה הצבאית אליאב בטיטו הודיע בטוויטר על פתיחת קורס הכנה למבחני המיון של התחנה הצבאית • הציוץ ספג ביקורת רבה וחלק מהמגיבים, בוגרי התחנה, אף הציעו את השירות בחינם

סערה קלה פרצה בטוויטר לאחר שאליאב בטיטו, לשעבר כתב תקשורת ותחבורה בגל"צ שזה עתה השתחרר מהשירות, צייץ הזמנה למלש"בים להצטרף למיזם שהקים יחד עם בוגרים צעירים אחרים - קורס הכנה למבחני המיון לתחנה הצבאית.

בציוץ, שבקריאה ראשונה נראה כמו פרסומת לשירות בתחנה, כתב בטיטו: "לא בטוחים מה אתם רוצים לעשות בצבא? חוששים משירות משעמם? תנו לנו לפתור את זה - אם אתם אוהבים תקשורת, בעלי כישרון הבעה והרבה מוטיבציה - זה המקום בשבילכם. בגלי צה"ל תיצרו תוכן, תראיינו ותשדרו למאות אלפים בכל יום. תוכלו גם לקריין, להגיש מוסיקה בגלגלצ ולהכין סרטונים לדיגיטל. וכמובן - מדובר במקפצה הכי גדולה לעולם התקשורת בישראל. בין בוגרי התחנה תוכלו למצוא כמעט כל איש תקשורת ישראלי - אילנה דיין, יונית לוי, ארז טל, תמר איש שלום ועוד רבים וטובים. עכשיו התור שלכם להצטרף לרשימה".

התגובות לא איחרו לבוא. חלקן הגדול גיחכו על הרעיון, על העובדה שהשירות בגל"צ מוצג כמקפצה לעולם התקשורת ולא כשירות משמעותי, והיו בהן גם כאלו שהשוו את המיזם לפירמידה.

בטיטו מיהר להגיב ואמר ל"גלובס" בתגובה לדברים כי "בגדול זה קורס הכנה למיונים כמו שיש לטייס, לפסיכומטרי ולכל מקום אחר. בנינו את הקורס תוך התייעצות עם מומחים בחינוך. אנחנו לא מביאים רק ידע על גל"צ, אלא בכלל ידע למינויים צבאיים. הרעיון הוא בסופו של דבר לתת אפשרות להתכונן. לא מן הנמנע שאנשים יבינו שלא מתאים להם גל"צ וזה לא הכיוון שלהם".

ויש גם מיונים למיונים - "מי שרוצה ייכנס, אבל אנחנו על ההתחלה נגיד אם יש לו בכלל סיכוי", מבהיר בטיטו. "לא ניקח כל מלש"ב רק כדי לבזבז לו את הכסף. רק אם נראה שאפשר לשפר יכולות, וגם נמליץ לא לבזבז את הזמן. ראיתי את הסערה ו'העליהום' עלינו, אבל 850 שקל לנרשם זה לא סכום שנהיה ממנו עשירים".

ומילת הקוד גל"צ הופכת קורס הכנה לקסום יותר?
"אנחנו מביאים את הזווית כמי ששירתו שם ומודעים לקשיים בשירות".

בעקבות הפרסום בוגרי גל"צ אחרים פרסמו בתגובה את נכונותם לתת ייעוץ והכוונה לכל מי שרוצה להתגייס לתחנה - בחינם.

מגל"צ נמסר בתגובה כי "מדובר ביוזמה פרטית של בוגרי גלי צה"ל, שנעשתה לא על דעת התחנה. נדגיש כי אין לקשור בינה לבין הליכי המיון של גלי צה"ל".