שאשא-ביטון תקפה את רה"מ; מיקי זוהר: "לשקול המשך דרכה בליכוד"

יו"ר ועדת הקורונה הגיבה בחריפות להאשמות נתניהו לכך שהיא בין האחראיים לעלייה בתחלואה: "מסמס את יישום מתווה הרמזור של פרופ' גמזו, עד שלא הייתה בו עוד תועלת" • בתגובה ח"כ מיקי זוהר קרא להדיחה ממפלגת הליכוד

יפעת שאשא-ביטון  / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יפעת שאשא-ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר מבקש הערב לבחון את המשך דרכה של יו"ר ועדת קורונה ח"כ יפעת שאשא-ביטון בליכוד. הרקע הפעם להצעה של זוהר היא תגובתה החריפה של שאשא ביטון לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר הערב בישיבת הממשלה.

לדברי זוהר טרם דן בנושא עם ראש הממשלה נתניהו, אך בציוץ בטוויטר התייחס לדבריה וכתב כי "מזה זמן רב יפעת שאשא-ביטון אינה מתנהלת כחלק מסיעת הליכוד ואינה משרתת את מטרותיה. היא בוחרת לתקוף אותנו ואת רה"מ באופן אישי כאילו בחירתה לכנסת היתה מתרחשת ללא ההישג המדהים שלנו בבחירות האחרונות. כפיות טובה אינה מקובלת במחוזותינו ולכן אני סבור שיש לשקול את המשך דרכה בסיעת הליכוד".

הרקע לדבריו של זוהר כאמור היא תגובתה החריפה של שאשא-ביטון לנתניהו, שאמר בישיבת הממשלה כי "כל מי שדילל את החלטות הממשלה בכנסת שלא ישאל אותנו איך הגענו למצב הזה. יש עליה תלולה בחולים קשה וגם במתים, אנחנו נשקול בקבינט הקורונה צעדי הידוק נוספים בהקדם". למרות שלא נקב בשמה של יו"ר ועדת הקורונה, דבריו של נתניהו כוונו בין היתר אליה והתגובה לא איחרה לבוא.

"כשראש הממשלה הודיע לי כי החליט למנות אותי ליו"ר וועדת הקורונה, הוא הדגיש את חשיבות התפקיד ואת האחריות הגדולה שמוטלת על כתפיי. ביראת קודש נכנסתי לתפקיד", אמרה שאשא-ביטון הערב. "זו אחריות שמחייבת לשאול שאלות ולהטיל ספקות, לא בעוצמת הסכנה הנשקפת מהמגפה, עליה אין כל מחלוקת, אלא ביחס לדרכים הנכונות להתמודדות עימה. כפי שמצופה מנבחרי הציבור בכנסת ובוועדות".

בהמשך התייחסה שאשא-ביטון לנתניהו באופן מפורש: "כל פעולותיי היו שקופות ולאחר היוועצות, לא קראתי לציבור 'לכו לשתות בירה', לא השתתפתי באירועים המוניים ללא מסכה, לא הזמנתי להתארח בביתי בניגוד להנחיות ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד. אני מזכירה לראש הממשלה שהוא היה זה שמסמס את יישום מתווה הרמזור של פרופ' גמזו, עד שלא הייתה בו עוד תועלת".

מדובר בהחרפה משמעותית ביחסי שאשא-ביטון עם ראש הממשלה. עד כה היא נמנעה מלתקוף אותו באופן אישי וזאת למרות דרישות קודמות במפלגת הליכוד להזיז אותה מתפקידה. "אני מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמות. זה הזמן להגדיל את כושר הספיקה של בתי החולים, לייצר מערך קטיעת הידבקויות יעיל, לגייס את הציבור למאבק על ידי הסברה נכונה לשמור על עצמו ועל קבוצות הסיכון. מומלץ גם לתת דוגמה אישית. טוב יעשה ראש הממשלה אם יתרכז בכך ולא בבריחה מאחריות והטלת בוץ ורפש", סיכמה שאשא-ביטון את דבריה.

‏כזכור לפני למעלה מחודש דרש זוהר בכובעו כיו"ר הקואליציה לנקוט בסנקציות נגד שאשא-ביטון שמנעה אז את אישור תקנות הקורונה בוועדה כפי שאושרו בממשלה. אך אז לאחר האיומים הרבים ביקשו בליכוד למשוך את ההחלטה והותירו את שאשא-ביטון בתפקידה, בין היתר, על רקע האהדה הציבורית שזכתה לה.