קשה לעבוד עם הילדים בבית? בהייטק יממנו לכם גם את הבייביסיטר

המעסיקים בתחום ההייטק שמבינים את הצורך החיוני, ומספקים מימון לבייביסיטר להורים לילדים בגיל הרך בתקופת הסגר והשבתת מערכת החינוך: "רבים הם הורים צעירים לילדים בגיל הרך. אנשים עשו מעל ומעבר, וחשבנו איך לעזור" • השיחה

בייביסיטר על חשבון המעסיק / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
בייביסיטר על חשבון המעסיק / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

בקושי שבוע חלף מאז סגירת מערכת החינוך וההכרזה על הסגר השני, והורים - שבמקרה הטוב לא יצאו לחל"ת ועובדים בעיקר מהבית - מוצאים עצמם שוב בפני האתגר של להצליח לעבוד כשאין סידור לילדים.

כמו במקרים רבים, גם כאן - חברות ההייטק הן החלוצות להירתם למשימה.  בסטארט-אפים מבינים את הצורך החיוני: מיכל הרשטיין, מנהלת משאבי אנוש בחברת הפינטק טיפלתי (Tipalti), מספרת: "זה החל כבר בסגר הוקדם. ראינו את המצוקה של העובדים וחוסר הוודאות. יש לנו כבר 120 עובדים בארץ, רבים הם הורים צעירים לילדים בגיל הרך. אנשים עשו מעל ומעבר, וחשבנו איך לעזור.

"הרעיון למממן להם את הבייביסיטר עלה מסמנכ"לית הכספים והמנכ"ל. זה משהו שצריך לארגן לוגיסטית, כי טכנית אי אפשר לעקוב אחריו - לבייביסיטר אין קבלות. לכן שלחנו להם קובץ למילוי שמם ושם הבייביסיטר, וזה רק כדי שיהיה רשמי. סכום ההחזר מופיע להם בתלוש, ואנחנו לא בודקים אף אחד - הכל מבוסס על אמון, וכן, היו גם כאלה שוויתרו.

"בסגר הראשון שהיה הדוק יותר, היו שאמרו לנו שזה נחמד, אבל הם לא מכניסים מישהו זר הביתה, לכן עזרנו גם אם זו היתה קרובת משפחה צעירה שרצו לפרגן לה בשכר. בסגר הזה הבקשה כבר באה מהעובדים והתארגנו מהר".

חברת סטארט-אפ אחרת שגם היא נרתמה בימים אלה היא DayTwo, שעוסקת בעולם מדעי החיים. החברה הודיעה לאחרונה לעובדים כי הם יקבלו תקציב יומי של ארבע שעות בייביסיטר, סכום שיצורף לשכר.  נזכיר כי בחברת אינטל התמיכה לעובדים בכלל ולהורים בפרט, הגיעה יחסית מהר.

אלונה אייל פריד, סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל ישראל, מספרת כי החל ממרץ, לאורך התקופה דאגה החברה לפעילויות וירטואליות שיעסיקו את הילדים, זאת לצד החזרי תשלום על בייביסיטר, באמצעות תקציב של 500 דולר לקניית ציוד הביתה. עם פתיחת שנת הלימודים הצהירו באינטל כי עד יוני 2021 ניתן יהיה להגיש החזר הוצאות חודשי בגין טיפול בילדים או סיוע להורים מבוגרים - בגין ימים שבהם בתי הספר יהיו סגורים.  היקף ההטבה עומד על 300 דולר לחודש, ולעובדים סטודנטים - 150 דולר .

חדשות טובות

בכירי רשת טיב טעם פתחו את השנה יחד הנהלת קהילת "חלאסרטן". במסגרת הטקס המשותף העניקה הנהלת טיב טעם לעמותה סך של 151,275 שקל, סכום שנאסף ע"י החברה ולקוחותיה.

מצנח הזהב

מבנקאות לאופנה: כשנתיים אחרי סיום תפקידה כמנכ"לית בנק הפועלים שוויץ, אורית לרר בדרכה להצטרף לדירקטוריון חברת האופנה גולף, שזימנה לצורך כך אסיפת בעלי מניות המתוכננת להתכנס בחודש הבא. לרר (65), עזבה את הבנק בשנת 2018, בתום קריירה של כ-40 שנה. כמנהלת הפועלים שוויץ הוחרגה לרר מחוק שכר הבכירים, מה שאיפשר לה מזה כמה שנים ברצף להיכלל בצמרת רשימת שיאניות השכר בבורסה.

אביב לוי

תסתכלו להם בעיניים 

כתבי כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 20, יעטו מסכות בשידור. שר התקשורת יועז הנדל מיהר לשבח, וצייץ כי "אנשי ציבור ותקשורת חייבים לשמש דוגמה אישית".

או"ם? שמום

בחשבון הטוויטר של גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, מתנוססת מעתה תמונת פרופיל חדשה, כיאה למעמדו. השגריר ארדן העלה תמונה בה הוא נראה נואם לכאורה בעצרת האו"ם. בטוויטר כמו בטוויטר, התגובות לציוץ הטרי לא אחרו לבוא, רובן הגדול מתייחס לרמת האותנטיות של התמונה. "איך צוות המנקים הגיב כשביקשת שיצלמו אותך?", שאל מישהו, ועוד כהנה וכהנה. כעבור כמה שעות הוסר הציוץ שעדכן על העלאת התמונה החדשה (אבל היינו זריזים וצילמנו), אולם התמונה עדיין משמשת, לפחות בשלב זה,  כתמונת פרופיל. ובכן, האם התמונה אותנטית? ארדן נכח בעצרת האו"ם, אולם נאום הוא לא נאם במליאה. נכון לעתה מטעמו של השגריר ארדן טרם התקבלה תגובה.