רוכבת על ההייפ: מניית החברה שנסקה ב-3,100% על רקע כניסתה לשוק הרכב החשמלי

מניית הפני סטוק של חברת SPI Energy, המספקת פיתרונות פוטו-וולטאים, מזנקת בחדות על רקע כוונתה לתכנן ולפתח פתרונות חשמליים ופתרונות טעינה לרכבים חשמליים

בניין בורסת נאסד”ק, ניו יורק. תנאי האשראי של החברות הגדולות טובים מתמיד   / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס
בניין בורסת נאסד”ק, ניו יורק. תנאי האשראי של החברות הגדולות טובים מתמיד / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס

מנייתה של חברת SPI Energy, המספקת פיתרונות פוטו-וולטאים מזנזינקה במהלך המסחר ב-3,100% לאחר שהחברה הודיעה על הקמתה של חברה בת לייצור רכב חשמלי.

החברה הודיעה על השקת החברה EdisonFuture, שנועדה לתכנן ולפתח פתרונות חשמליים ופתרונות טעינה לרכבים חשמליים, ובכך להצטרף לחברות בשוק כמו טסלה, יצרנית הרכב החשמלי הפופולרית ביותר בעולם.

המהלך החד במניה, שנחשבת לפני סטוק ושנסחרה סביב 50 סנט ב-52 השבועות האחרונים, דחף את SPI Energy למחיר של 41 דולרים בשיא היומי. בנעילה נרשם מימוש חד כיאה לשוק הפני סטוק שמהווה גן עדן לספקולנטים, כך שבסופו של יום המניה ננעלה בעליות של כ-1,200% 'בלבד'. 

תעשיית הרכב החשמלי הצמיחה מספר חברות שהלכו אחרי טסלה בניסיון להצטרף להייפ, כמו יצרנית המשאיות החשמלית ניקולה שהסתבכה בחקירה של הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) בקשר לזיוף נתונים. 

בנוגע לאתגרים בתחום, אתמול קיימה טסלה את 'יום הסוללה, כאשר המנכ"ל המייסד של טסלה איילון מאסק אמר: "אחד הדברים שמטרידים אותי הכי הרבה הוא שעדיין אין לנו מכונית בהישג יד אמיתי, וזה משהו שנעשה בעתיד. כדי לעשות את זה, אנחנו צריכים להוריד את עלות הסוללות".