טענות נגד יישוב יצהר: מנעו מדוגם קורונה להיכנס ליישוב רק בשל מוצאו

לפי פרטי המקרה שפורסם בחדשות 12, הסטאז'ר לרפואה הגיע לבצע בדיקות קורונה לאחד מהתושבים, אך לא הורשה להיכנס לאחר שהתברר כי הוא ערבי • ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה ליו"ר מועצה אזורית שומרון יוסי דגן בבקשה לברר את המקרה ואמר: "מדובר בחרפה שעלינו להסיר מקרבנו"

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון / צילום:מתוך אתר המועצה
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון / צילום:מתוך אתר המועצה

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר פנתה הבוקר במכתב ליו"ר מועצה אזורית שומרון יוסי דגן בבקשה שיברר את העובדות במקרה שאירע ביום חמישי האחרון ביישוב יצהר, לאחר שנמנעה כניסתו של דוגם קורונה ערבי ליישוב רק בשל מוצאו. מדובר במתמחה לרפואה העובד ב"טרם רפואה דחופה", בין היתר כדוגם קורונה, שהגיע ליצהר כדי לערוך בדיקה שהזמין אחד התושבים. כניסתו נמנעה ביום חמישי האחרון ליישוב על ידי המאבטח בכניסה.

זילבר מבקשת במכתבה מדגן, כמו ממזכיר היישוב יצהר, לבחון את פרטי המקרה מאחר שמדובר בהבחנה על רקע "דת גזע או לאום החשודה כאפליה אסורה שמניעיה גזעניים". זילבר אף מצטטת ממגילת העצמאות וכותבת "ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדלי גזע, דת ומין". לסיכום ציינה זילבר: "מדובר באפליה הצורבת את הלב ועומדת בעימות חזיתי לאנושיות אלמנטרית, לעקרונות שוויון וכבוד אדם ולערכי היסוד שלנו כחברה דמוקרטית".

אתמול פנה גם ח"כ משה ארבל (ש"ס) ליו"ר מועצה אזורית שומרון לברר את פרטי המקרה ואמר כי "מדובר בחרפה שעלינו להסיר מקרבנו. וקל וחומר בערב יום הכיפורים. מיד כשהבנתי כי מדובר במאבטח עובד המועצה האזורית שומרון פניתי בכתב לראש המועצה האזורית שומרון ידידי מר יוסי דגן וקראתי לו לזמן לבירור את העובד הסהרורי שפוגע בחיי אדם של תושב יצהר הזקוק לבדיקה ובכבודם של אנשי כוחות הרפואה שאינם מבדילים בין דם לדם".

לפי פרטי המקרה שפורסם לראשונה בחדשות 12, הסטאז'ר לרפואה הגיע לבצע בדיקות קורונה לאחד מהתושבים, אך לא הורשה להיכנס ליצהר לאחר שהתברר כי הוא ערבי. הוא סיפר לחדשות 12 כי "בכניסה ליישוב עצר אותי המאבטח ואמר שהוא לא מכניס אותי כי אני ערבי. אמרתי לו: אני כרופא לא מבדיל בין דת, גזע וצבע בעבודה שלי".