טראמפ צפוי לבחור בשופטת השמרנית איימי קוני בארט לעליון

ב"רויטרס" ציינו כי טראמפ יודיע היום על מועמדותה של השופטת, שמכהנת בבית המשפט הפדרלי לערעורים • אם הסנאט האמריקאי יאשר את המינוי, לשופטים השמרנים יהיה רוב של שישה לעומת שלושה בעליון

השופטת האמריקאית איימי קוני בארט / צילום: Matt Cashore/Notre Dame University, רויטרס
השופטת האמריקאית איימי קוני בארט / צילום: Matt Cashore/Notre Dame University, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לבחור בשופטת השמרנית איימי קוני בארט לבית המשפט העליון במקום השופטת הליברלית המנוחה רות ביידר גינסבורג. כך פורסם ב"רויטרס". 

טראמפ מתכנן להציג באופן רשמי את המועמד שלו לעליון בבית הלבן היום. שני מקורות, שביקשו לשמור על אנונימיות, אישרו ל"רויטרס" שהוא מתכוון לבחור בבארט, שופטת בבית המשפט הפדרלי לערעורים. עם זאת, הם הזהירו שהנשיא עוד יכול לשנות את דעתו. אתמול אמר טראמפ לכתבים כי הוא כבר בחר במועמד, אך סירב לגלות במי.

אם מינויה יקבל את אישור הסנאט, שנשלט על ידי המפלגה הרפובליקנית, בארט תחליף את גינסבורג, שנפטרה בגיל 87 ב-18 בספטמבר. לבארט יש כנראה דרך סלולה לקבלת אישור הסנאט, שבו יש רוב של 53 רפובליקנים לעומת 47 דמוקרטים. רק שני סנטורים מהמפלגה הרפובליקנית הודיעו כי יתנגדו למינוי. 

בארט (48) מונתה על ידי טראמפ לשופטת בבית המשפט הפדרלי השביעי לערעורים, שנמצא בשיקגו, ב-2017. בארט אהודה בקרב הקהילה הדתית השמרנית בארה"ב, קהל יעד חשוב לטראמפ לקראת הבחירות לנשיאות. אם תקבל את המינוי לכל החיים, היא תהיה האישה החמישית שמכהנת בבית המשפט העליון ותגדיל את הרוב של השמרנים לשישה מול שלושה ליברלים. 

טראמפ ביקש מהסנאט לאשר את המינוי לפני הבחירות, שיתקיימו ב-3 בנובמבר. אם הרפובליקנים יאשררו את בחירת הנשיא לפני הבחירות, יחסי הכוחות יוטו באופן ברור ומכריע לעבר השמרנים. לא בכדי צוטטה נכדתה של גינסבורג ב-"NPR", מספרת את מה שאמרה לה סבתה לפני מותה. "המשאלה הכי עזה שלי היא שלא יחליפו אותי בתפקיד עד שיושבע נשיא חדש", היא אמרה על פי הדיווח.

טראמפ כבר מינה שני שופטי עליון שמרנים בקדנציה שלו - השופטים ברט קוואנו ב-2018 וניל גורסץ' ב-2017.