לייטביטס לאבס של אביגדור וילנץ חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אינטל

במסגרת ההסכם, תשקיע אינטל קפיטל בלייטביטס לאבס 10-20 מיליון דולר • שיתוף הפעולה אמור לחזק את כוחה של אינטל בקרב מול אנבידיה ומלאנוקס על הטכנולוגיה שתפעיל את הדאטה סנטרים העתידיים  

חברת אינטל הודיעה היום (ג') על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת לייטביטס לאבס (Lightbits Labs) הישראלית של היזם הסדרתי אביגדור וילנץ. כחלק מהשיתוף פעולה האסטרטגי תשקיע אינטל קפיטל, קרן ההון סיכון של אינטל, בלייטביטס לאבס. הסכום לא פורסם רשמית אך לפי הערכות בשוק מדובר על השקעה של 10-20 מיליון דולר.

במקביל אינטל ולייטביטס לאבס ישתפו פעולה בפיתוח ושיווק פתרון משותף להקמת דאטה סנטרים עבור מפעילות ענן, על בסיס הפרוטוקולים של לייטביטס והשבבים של אינטל .

חברת לייטביטס לאבס מפתחת טכנולוגיה לדאטה סנטרים העתידיים שנועדו לשמש מפעילי ענן, תחום שנמצא בצמיחה אדירה על רקע המעבר לעבודה מרחוק בתקופת הקורונה. החברה פיתחה פתרון המציע ביצועי אחסון גבוהים בין סרברים וניצול מקסימלי של אחסון מבוסס פלאש כדי לספק למפעילי ענן ביצועים טובים יותר, זמן תגובה מהיר יותר ובעלות נמוכה.

מטרת שיתוף הפעולה הוא לחזק את כוחה של אינטל בקרב על הטכנולוגיה שתפעיל את הדאטה סנטרים (חוות השרתים) העתידיים. שיתוף הפעולה האסטרטגי אמור להוות משקל נגד לרכישה שביצעה אשתקד אנבידיה, המתחרה הגדולה של אינטל, של מלאנוקס הישראלית תמורת 6.9 מיליארד דולר. מלאנוקס נחשבת למובילה בהאצת תקשורת בתוך חוות שרתים ואינטל היתה מתמודדת סופית בקרב על רכישתה, כשבסופו של דבר הפסידה לאנבידיה.

לייטביטס לאבס גייסה עד היום 55 מיליון דולר מזרועות ההשקעה של דל EMC, מיקרון טכנולוגיות וסיסקו, כמו גם מהקרנות Square Peg Capital האוסטרלית ו-Walden International האמריקאית. החברה מעסיקה כיום 75 עובדים בישראל וקליפורניה ובכוונתה להגדיל את כוח האדם בעקבות הגיוס, בעיקר דרך גיוס מהנדסי תוכנה וחומרה.

לייטביטס לאבס הוקמה בתחילת 2016 על ידי וילנץ יחד עם ערן קירזנר (המכהן כמנכ"ל), מולי בן יהודה (מדען ראשי), שגיא גרימברג (סמנכ"ל טכנולוגיות), אופיר אפרתי, ג'ורג' אגסנדיאן ופביאן טרומפר. וילנץ גם השקיע בה בשלב הסיד ומכהן כיו"ר פעיל.

וילינץ הוא יזם סדרתי בתחום השבבים ומוכר בעיקר בזכות הקמת חברת גלילאו, שנמכרה ב-2001 למארוול האמריקאית תמורת 2.7 מיליארד דולר במניות. ב-2015 מכר וילנץ את חברת אנפורנה לאבס לאמזון תמורת 360 מיליון דולר במזומן. בשנה שעברה נרכשה חברה אחרת שהוא בין מקימיה - הבאנה לאבס, המפתחת שבבי בינה מלאכותית - על ידי אותה אינטל תמורת 2 מיליארד דולר.

"אינטל היא מובילת תעשייה עם מומחיות עמוקה בטכנולוגיות דאטה סנטר", מסר קירזנר. "אנחנו מתרגשים לשתף פעולה עם אינטל, והפתרון המשותף שלנו יעלה את הרף של תשואה עבור השקעה לארגונים וללקוחות הענן".