אחרי הניסיונות בסין ובארה"ב, תנובה מקווה להצליח באמירויות

וגם למה נרשמה מבוכה במסיבת העיתונאים לאחר קבלת הרישיונות לדור החמישי בסולולר • השיחה

חברת מזון ישראלית ראשונה לוטשת עיניים לאיחוד האמירויות: אחרי שניסיונותיה לייצר פעילות משמעותית בחו"ל נבלמו בסין ובארה"ב, תנובה תנסה לחדור לאיחוד האמירויות. יו"ר החברה חיים גבריאלי, והמנכ"ל אייל מליס נסעו במהלך השבוע האחרון לסדרת פגישות באמירויות בין היתר עם חברות מזון וגורמי ממשל על מנת לבחון היתכנות של יצוא מוצרי תנובה. הניסיון הזה מתאפשר כעת לראשונה הודות להסכם השלום בינה לבין ישראל שנחתם בארה"ב מוקדם יותר החודש.

אחת מדמויות המפתח עמה נפגשו בכירי תנובה היא סעיד אלעבאדי, יו"ר ועדת הכספים של פרלמנט האמירויות, והבעלים של קבוצת אלעבאדי החזקות, שמחזיקה בחברת המזון פוד אמפוריום (Food Emporium) הפועלת מדובאי ועוסקת בייצור והפצה.

תנובה בוחנת אפשרות לייצוא של מוצרים עם תוקף מדף ארוך יחסית, וכאלה שהיא רואה בהם ערך מוסף, ובראשם גבינות, מעדני יולו, וקו תחליפי החלב שהיא משווקת. כדי לבחון את ההיתכנות ליצוא משמעותי, סיכמה תנובה על הקמת צוותי עבודה שיבצעו מחקרי שוק לבחון בשלב ראשון את הפוטנציאל לייצוא, כשבשלב השני היא מבקשת לבחון גם אפשרות לייצר מוצרים של תנובה במתקני מחלבות מקומיות לשיווק לאזור כלל נסיכויות המפרץ, כשבתנובה מקווים לספק את הידע והטכנולוגיה. 

בנוסף לכך, תנובה מבקשת לבחון גם השקעות משותפות בתחום הפודטק, זאת באמצעות החממה שבה היא שותפה בצפון הארץ. 

תנובה שבשליטת חברת ברייט פוד הסינית היא חברת המזון הגדולה בישראל. במהלך השנים שחלפו הדומיננטיות שלה בקטגוריות רבות נשחקה, בצל השפעות רגולציה, פתיחת השוק ליבוא, ותחרות מצד מותגים פרטיים. כבר תקופה ארוכה שהחברה מחפשת לחדור לשווקים חדשים, והיא ניסתה לעשות זאת בארה"ב עם המותג מונה אך נכשלה, וגם לסין, אולם גם שם ההתקדמות שלה תקועה מסיבות כממשל וכרגולציה. כבר תקופה שתנובה מחפשת אפשרויות אפיקי התרחבות אחרים, בין היתר באמצעות בחינת רכישת מחלבות באירופה.

אזור התעשייה

ברכה לבטלה

מערכות היחסים בין בכירי החברות הסלולריות תמיד היו מתוחות כמצופה באופן טבעי לגמרי מחברות מתחרות. רמז לכך אפשר היה לראות במסיבת העיתונאים שנערכה במשרד התקשורת לרגל חלוקת רישיונות ההפעלה לדור החמישי.

אבל את המתח הזה היה מי שניסה לשבור: רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, החליט בצעד יוצא דופן ומפתיע לברך את מתחריו בפרטנר ובהוט מובייל על קבלת הרישיון ביחד עם פלאפון. אחריו דיברו מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי ומנכ"ל הוט מובייל אילן ברוק, אך אף אחד מהם לא הגיב לברכה של רן גוראון ולא השיב ברכה חזרה, ומבוכה קלה נרשמה בקרב הנוכחים.

בסוף מסיבת העיתונאים כולם הסתפקו בברכת שנה טובה כללית ובזה לכאורה מוצה העניין, אך בבדיקה שערכנו דווח לנו שגוראון בורך בפרטי. גם זה משהו.

מצנח הזהב

אופיר זילביגר, מנהל מרכז הגנת הסייבר ב-BDO ישראל מונה להוביל גם את פעילות הסייבר של BDO העולמית. זילביגר יחליף בתפקיד את גרגורי גארט מהפירמה האמריקאית, שמילא את התפקיד בשלוש השנים האחרונות. זילביגר מכהן כשותף ב-BDO ישראל בארבע השנים האחרונות, לאחר שהפרימה רכשה את פעילות חברת ייעוץ הסייבר ואבטחת המידע SECOZ אותה ייסד.

----

בתום קריירה בת 37 שנים בחברת הפארמה הצרפתית סאנופי, מתוכן 30 שנה כמנכ"ל הפעילות הישראלית, רוני בירנבוים פורש. את בירנבוים תחליף טינה מירי מלוסיאן שתעמוד בראש הנציגות המקומית. קודם לכן, בשש השנים האחרונות, כיהנה מלוסיאן כמנהלת חטיבת הסוכרת והשמנה בחברת התרופות "נובו נורדיסק" בישראל. עוד במסגרת השינויים: יובל מנבר, מי שימש כמנהל הכספים בחברה, מונה למנכ"ל חטיבת הרפואה הכללית של החברה בישראל.

חדשות טובות

עובדות ועובדי קבוצת תפן ישראל בשיתוף עיריית פתח תקווה, התגייסו לטיפול בבדידות הקשישים בעיר. כל אחד מהם נמצא בקשר יומיומי טלפוני עם קשיש או קשישה, ובהתאם להנחיות ולצורך - שולח מאכלים לביתו.