נעילה חיובית בת"א; אנלייבקס קפצה ב-90%, הדסית ביו ב-111%

בית החולים הדסה חשף אתמול כי חמישה חולי קורונה שטופלו בבית החולים בניסוי ראשוני במוצר של חברת אנלייבקס שוחררו אחרי שמצבם השתפר • עליות חדות נרשמו במניות החברה לישראל, איי.סי.אל, המלט, או.פי.סי, מגדל ואופקו • מחזור המסחר הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:28

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית, במקביל לעליות בוול סטריט. מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של כ-0.8% ומדד ת"א 90 רשם עלייה של 0.7%. מדד הביומד בלט בעלייה של 2.8%. 

עליות חדות נרשמו במניות החברה לישראל, איי.סי.אל , המלט , או.פי.סי, מגדל ואופקו. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל. 

מנגד, ירידות בולטות נרשמו במניות דוראל אנרגיה , פוקס , מיטרוניקס , יוחננוף ובאטמ. 

16:35

מגמה חיובית בבורסה לקראת סיום המסחר. מדד הביומד בולט בעלייה של יותר מ-5%. 

מניות אנלייבקס , הדסית ביו , אנדימד  ואינטליקנה בולטות בעליות חדות. 

14:15

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות שערים, בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה ב-0.7%, ת"א 90 מטפס ב-0.7% ומדד הבנקים עולה בכ-1.4%. 

בית החולים הדסה חשף אתמול כי חמישה חולי קורונה שטופלו בבית החולים בניסוי ראשוני במוצר של חברת אנלייבקס, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, שוחררו אחרי שמצבם השתפר. החולים החלימו תוך 5-8 ימים. בעת השחרור, כולם נמצאו שליליים לנגיף. מניית החברה עלתה אתמול 21% בנאסד"ק אחרי הודעת הדסה, ובתל אביב היא מזנקת ב-120% עם חזרתה למסחר.

קמטק  מדווחת על קבלת הזמנות בהיקף של כ-15 מיליון דולר למערכות בדיקה ומדידה אופטיות לתחום ה- Front-End משתי יצרניות שבבים גדולות.

נזכיר כי לקראת עדכון המדדים החודשי שלב הנעילה בבורסה יוארך (ראו למטה).

איי.סי.אל בולטת בעלייה של 4%, החברה לישראל מזנקת בכ-6% ואו.פי.סי עולה ב-7.5%. מניית בנק פועלים מטפסת ב-1.7%, סייברוואן עולה בכ-5%, הראל מטפסת ב-3.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-760 מיליון שקל בלבד.

11:30

נטייה לעליות בבורסה על רקע הסנטימנט החיובי מעבר לים, ולמרות החמרת הסגר מצד הממשלה כפי שאושר הלילה. מדד ת"א 35 נסחר סביב רמות הפתיחה, ת"א 90 עולה ב-0.2% ומדד הבנקים משיל 0.2%.

סייברוואן מזנקת בכ-7%, באטמ עולה ביותר מ-8%, טאואר מאבדת 2%, אלקטרה עולה ב-1.6%. אלקטרה נדל"ן דיווחה הבוקר כי הקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב רכשה שני מקבצי דיור הממוקמים בערים אורלנדו וטמפה בפלורידה, ארה"ב, תמורת (100%) סכום כולל של כ-100 מיליון דולר.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בנטייה לעליות בהמשך לסנטימנט החיובי שנרשם מעבר לים אמש בניו יורק. מדד ת"א 90 עולה ב-0.3%, מדד הבנקים ות"א 35 ללא שינוי מהותי.

בשל עדכון פרמטרים חודשי, שלב טרום הנעילה בשוק המניות יחל היום בין
השעות 16:54 ועד 16:55.

הפקיעה השבועית על האופציות הגלומות על מדד ת"א 35 בוצעה מעל הרמה של 1,307 נקודות.

המסחר באנלייבקס  יחודש לאחר שהחברה תוציא התייחסות לדיווחים כי גם החולה החמישי מבין חמשת החולים הקשים שקיבלו טיפול חדשני במסגרת ניסוי קליני שפותח בהדסה עם חברת הביוטכנולוגיה החלים מהנגיף.

בנק לאומי  יעניק לחברת ישראל-קנדה מימון של עד 457 מיליון שקל לצורך רכישת מתחם שערי צדק בירושלים, עליו תקים החברה את פרויקט 'מידטאון ירושלים'. המימון יינתן ל-3 שנים, ובנוסף, יעמיד הבנק 83 מיליון שקל כמימון גישור ל-90 יום לצורך תשלום המע"מ.

אלקטריאון  דיווחה הבוקר על החלטתה של EnBW להזמין מהחברה את ביצוע השלב השני בפרויקטים שנחתמו. במסגרת זו, תספק החברה ל-EnBW מערכת כביש חשמלי דינאמי פרי פיתוחה, באורך של כ-100 מטר, שתותקן במתחם של EnBW לצורך טעינת אוטובוס חשמלי המצויד במקלטי רכב שיסופקו על-ידי החברה ל-EnBW. כמו
כן, תספק החברה שירותי התקנה, תפעול ותחזוקה.

אנרג'יקס  דיווחה כי אתמול, לאחר הפעלתם המסחרית של ארבעת הפרויקטים שהוקמו על ידי החברה בוירג'יניה, אישר שותף המס של הפרויקטים כי המיזם השלים את אבני הדרך להעמדת יתרת השקעתו בפרויקטים. בהתאם, הוא העמיד לטובת הפרויקטים סך של כ-35 מיליון דולר, וזאת בנוסף לסך של כ-12 מיליון דולר שהועמד על ידו בחודש מרץ.

 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. פותחים רבעון אחרי ספטמבר המר. המסחר ברבעון השלישי בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע העליות שנרשמו אמש בניו יורק. מדד S&P 500 עלה ב-0.8%, הדאו ג'ונס הוסיף 1.2% לערכו ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.7%.

בסיכום הרבעון השלישי מדד S&P 500 השלים ראלי של 8.5%, הנאסד"ק זינק ב-11% והדאו ג'ונס עלה ב-7.6%. עם זאת, חודש ספטמבר היה אדום כאשר הנאסד"ק איבד 5.2% בחודש האחרון, הדאו ג'ונס ירד ב-2.3% ומדד S&P 500 איבד 3.9% מערכו.

2. פסגת מנוצ'ין-פלוסי, ללא תוצאות. הפגישה בין שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין לבין יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בדבר חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית הסתיימה ללא תוצאות. "התקדמנו בהרבה תחומים. יש לנו עוד עבודה לעשות, נראה כיצד זה יסתיים", אמר מנוצ'ין בתום פגישה בת 90 דקות עם פלוסי. מנוצ'ן אמר כי חבילת התמריצים הפיסקליים הנוספת הכרחית והצדדים ימשיכו לנסות להגיע להסכמה. מנוצ'ין הציע להפחית את החבילה הפיסקאלית ל-1.6 טריליון דולר.

3. המניות הדואליות לא ישפיעו על ת"א 35. אופקו חוזרת עם פער חיובי קל של 0.15%, איי.אפ.אפ חוזרת עם פער שלילי של 1%, אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 1.3%, טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.2%, לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 1.66% וטבע חוזרת עם פער שלילי של 0.7%.

4. הממשלה האריכה הלילה בשבועיים את הסגר עד ה-14 באוקטובר ואישרה טלפונית את תקנות הגבלת ההפגנות לפי החוק החדש. על פי התקנות, ההפגנות יוגבלו למרחק של עד קילומטר מן הבית, ייערכו באוויר הפתוח ובקבוצות של עד 20 איש.

5. הופסק המסחר בטוקיו בצל תקלה. המסחר באסיה מתנהל בעליות כאשר המסחר בבורסה בטוקיו הופסק בצל תקלה מערכתית. בורסות סין הונג קונג וקוריאה סגורות היום לרגל חג.