הקומיקאי, הזמרת, היוטיובר והמפיקה: כוכבי הרשת שיכירו לכם את החיים באמירויות

הזמרת הכי מפורסמת, הצעיר חובב מכוניות הפאר, הקומיקאי שכולם אוהבים, והצייצן שמכיר את ישראל אולי אפילו יותר טוב מאיתנו • אלה משפיעני הרשת שיכירו לכם את החיים באמירויות • המדריך למשקיע באמירויות, פרויקט מיוחד 

נאיילה אל ח’אג’ה (Nayla Al Khaja)  / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
נאיילה אל ח’אג’ה (Nayla Al Khaja) / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

כל עוד נבצר מאתנו להגיע לאמירויות ולהתרשם מקרוב מהאנשים ומהתרבות, אפשר לנצל את הזמן ולהכיר אותם באמצעות הרשתות החברתיות. משפיעני הרשת של האמירויות מציעים לנו הצצה לחיי היומיום שלהם בכל התחומים - מאקטואליה ופוליטיקה ועד תרבות ולייף סטייל, וכאלה מתברר, לא חסר.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

להלן טעימה קטנה מרשימת המשפיענים והמשפיעניות שכדאי לכם לעקוב אחריהם:

חדשות האמירויות

כדי להישאר בעניינים, כדאי להתחיל במעקב בטוויטר אחרי פורסאן (Forsan). ל-13.5 אלף עוקביו הוא מספק חדשות אודות האמירויות, והוא מגדיר עצמו כמקור המקיף ביותר שמספק אותן, וכשצריך, הוא לא נמנע מלבטא ביקורת.

חיים של עשירים

את MoVlogs מתחזק מוחמד בייראגדארי (Mohamed Beiraghdary), צעיר בן 25, תושב דובאי ממוצא איראני, המוכר יותר בכינוי - מו. כיוטיובר פעיל מנהל מו ולוג של כ־9.8 מיליון מנויים, המציג בדרך כלל את החיים האקסקלוסיביים של דובאי, ומתמקד ברכבי יוקרה, אך גם באחוזות פאר. נוסף לוולוג מו מתחזק גם פרופיל בטוויטר ובפייסבוק.

 מוחמד בייראגדארי (Mohamed Beiraghdary) / צילום: מתוך יוטיוב
  מוחמד בייראגדארי (Mohamed Beiraghdary) / צילום: מתוך יוטיוב

הומור מחיי היומיום

בין באז (Bin Baz) הוא עבדול עזיז, קומיקאי צעיר המוכר בעיקר הודות לסרטוני הרשת הקצרים שמציגים את חיי היומיום באמירויות. נראה שהסרטים שהוא מעלה בשנים האחרונות נועדו לא רק להצחיק ולהפתיע, אלא גם לרגש - לפני כשלוש שנים תיעד בין באז כיצד הוא מחלק לנהגי מוניות באבו דאבי כרטיסי טיסה כדי שיוכלו לבקר את משפחותיהם בארץ מוצאם. הצצה לחייו תוכלו לקבל גם בעמוד האינסטגרם, ולהצטרף לעוד כ־5.2 מיליון עוקבים.

לייף סטייל ואופנה

איסווארטי (Eswaratti) היא בעצם מימי לוטיובר, כוכבת רשת בת 32 מדובאי, המפעילה ערוץ יוטיוב שלו יש 3.7 מיליון מנויים, לצד פרופיל אינסטגרם "המסתפק" ב־1.6 מיליון עוקבים בלבד. ערוצים אלה מציעים למתעניינים עצות לייף סטייל, טיפים בסגנון עשו זאת בעצמכם, וסתם תמונות בענייני אופנה.

איסווארטי (Eswaratti)  / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
 איסווארטי (Eswaratti) / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

הבלוג לחובבי הבישול המקומי

את בלוג האוכל של זהרה עבדאללה, גם היא תושבת דובאי, צריכים חובבי וחובבות הבישול להכיר. בבלוג cookingwithzahra.com תמצאו מתכונים מהמטבח הים תיכוני, אבל גם תכירו מקרוב את זהרה, שהיא עצמה שילוב מעניין במיוחד של תרבויות וטעמים. היא ילידת לונדון ממוצא איראני־סודני, הנשואה לגבר ממוצא ירדני. אוכל הרי צריך גם לראות, ולכן לצד הבלוג עבדאללה מפעילה כמובן גם עמוד אינסטגרם מושקע, ופרופיל פייסבוק. 

הכל מהכל: עסקים, טכנולוגיה, אקטואליה ופוליטיקה

לא מעט צייצני טוויטר ישראלים חובבי אקטואליה, כבר מכירים את חסן סאוואני (Hassan Sajwani), שמרבה להתבטא בכל הנושאים שעל ליבו, וזה אומר - הרבה פוליטיקה, לצד טכנולוגיה ועסקים. ברשימת העוקבים שלו תוכלו למצוא כבר עכשיו שמות מוכרים בהם: יאיר נתניהו, חה"כ לשעבר ד"ר ענת ברקו, שגריר ארה"ב באו"ם גלעד ארדן, ועוד. הציוץ אותו נעץ סאוואני נכון לכתיבת שורות אלו בראש העמוד שלו - הוא תמונת חתימת ההסכם עם האמירויות, תחת הכותרת: "תמונה שלא תיאמן (אימוג'י מאוהב)". ציוץ זה זיכה אותו ב-44.3 אלף לייקים ו-11.4 שיתופים.

חסן סאוואני (Hassan Sajwani) / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר
 חסן סאוואני (Hassan Sajwani) / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

חייה של מפיקת הסרטים

נאיילה אל ח'אג'ה (Nayla Al Khaja) היא האישה הראשונה באמירויות שמשמשת כמפיקת סרטים, והיא מנהלת בדובאי חברת הפקה הנושאת את שמה. לצד תפקידה המקצועי מתחזקת אל ח'אג'ה עמוד אינסטגרם שמתעד את פעילותה.

תרבות, חינוך והאמירויות

נורה אל קעבי (Noura Al Kaabi) היא שרת החינוך והתרבות של האמירויות, ובעברה אשת עסקים מוכרת. את פעילותה הפוליטית היא מתעדת באמצעות הרשתות החברתיות, והיא פעילה בעיקר בטוויטר, אבל גם באינסטגרם. בראש השנה תשפ"א צייצה אל קעבי באנגלית ובעברית שהיא "מאחלת מכל הלב לכל היהודים שנה טובה ומבורכת, שלום, שמחה ובריאות".

נורה אל קעבי (Noura Al Kaabi)  / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
 נורה אל קעבי (Noura Al Kaabi) / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

ספורט ופוליטיקה

חמישה מיליון עוקבים בטוויטר יש גם לח'אלד אל שניף - שחקן עבר בכדורגל. חוץ מאשר על ענייני ספורט, הוא נוטה לצייץ בערבית גם על נושאים כמו בריאות ופוליטיקה, ונחשב למוביל דעה משמעותי.

הזמרת העשירה בעולם הערבי

אחלאם א-שמסי (Ahlam Al Shamsi) , נחשבת לזמרת העשירה ביותר בעולם הערבי. היא מתחזקת בטוויטר קהל של 8.9 מיליון עוקבים, וניתן לצפות בה גם באינסטגרם, ולהצטרף לקהל וירטואלי של 12.3 מיליון עוקבים, כמו גם בערוץ היוטיוב שלה.

אחלאם א-שמסי (Ahlam Al Shamsi) / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר
 אחלאם א-שמסי (Ahlam Al Shamsi) / צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

לא סתם כדאי - מספרים שהמחיר לשעת שירה על הבמה מתחיל בכ-300 אלף דולר (בימים שיש הופעות ואין מגבלות קורונה, כמובן).

מהנפט ועד הדירהם

האמירויות במספרים

סטריפ בורדו כהה / צילום: גלובס

האמירויות במספרים / אינפוגרפיקה: איל אונגר, גלובס
 האמירויות במספרים / אינפוגרפיקה: איל אונגר, גלובס