אלקטרה במו"מ לרכישת השליטה בחברת התחבורה אפיקים בכ-150 מיליון שקל

אמנון מסילות שולטת באפיקים ומספקת פתרונות בתחומי ההיסעים, והיא בעלת זיכיונות להפעלת מספר אשכולות קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ

איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני
איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני

חברת הפרויקטים והנדל"ן אלקטרה מעוניינת להתרחב לפעילות הסעות המונים, ועדכנה כי היא מנהלת מו"מ לרכישת 51% מחברת אמנון מסילות תמורת כ-150 מיליון שקל, "וכן תמורה נוספת אשר תיגזר מתוצאות החברה הנרכשת", אחרי מזכר עקרונות לא מחייב שנחתם מול הבעלים, איש העסקים אמנון סלע.

לפי אלקטרה, חברת אמנון מסילות "מספקת פתרונות בתחומי ההיסעים ומחזיקה בבעלות מלאה בחברה הבת אפיקים שירותי תחבורה מתקדמים", והיא "בעלת זיכיונות להפעלת מספר אשכולות קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ".

באלקטרה מציינים כי אין ודאות כי המגעים בין הצדדים יבשילו לכדי הסכם מחייב ובאשר למתווה העסקה, אך אם זו תושלם כמתוכנן "היא עשויה להוות עסקה מהותית לאור ההשפעה האפשרית של הוספת נכסי הנרכשת לנכסי החברה".

באוקטובר 2018 נעצר סלע וכמה מבני משפחתו, במסגרת חקירה בחשד למתן שוחד לבכיר במשרד התחבורה תמורת קידום אינטרסים עסקיים, וככל הידוע חקירה בנושא עדיין מתנהלת. עד כה סלע ובני משפחתו לא הורשעו בכל עבירה.

בשוק ההון המקומי, נפגע סלע מהשקעה של עשרות מיליוני שקלים שביצע לפני יותר מעשור ברכישת השליטה בחברת גלובליקום טרייד, שעסקה בפעילות סלולר ומוצרי תקשורת ברומניה, אשר נקלעה לקשיים לאחר שרכש אותה.


זכיות בפרויקטים בתחומי תשתיות תחבורה ורכב

פעילותה של חברת אלקטרה מתרכזת בפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, אספקת שירותים ואחזקה לפרויקטים, פיתוח והקמת נדל"ן, וכן יש לה פעילות בתחום הזכיינות.

בחברה מציינים כי עד כה פעילותה "לא הושפעה באופן מהותי" מהתפשטות וירוס הקורונה, וכן מעריכים בשלב הנוכחי כי לא תושפע לרעה "באופן משמעותי" מהמשבר.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הכנסות אלקטרה צמחו ב-9% והתקרבו ל-3.7 מיליארד שקל, אולם החברה לא הצליחה לשפר את שיעורי הרווחיות מהן, בעיקר בהשפעת הקורונה, ואחרי עלייה בהוצאות מימון ומסים, בשורה התחתונה הרווח הנקי שלה למחצית השנה נשחק ב-12% והסתכם ב-72 מיליון שקל.

מניית אלקטרה מציגה שינויים קלים מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-5.9 מיליארד שקל.

בתקופה האחרונה עדכנה אלקטרה על זכייה באמצעות חברה ייעודית, בה היא מחזיקה 25%, במכרז פרויקט הנתיבים המהירים של גוש דן, תמורת כ-2.5 מיליארד שקל לתקופת הסכם הזיכיון, נוסף להכנסות תלויות ביקוש.

עוד היא דיווחה על התחלת ביצוע עבודות אלקטרו-מכאניות במסגרת שלב 1 בפרויקט הקמת מפעל לייצור רכבי טסלה, באמצעות חברה בת (80%) שחלקה בתמורה בפרויקט מוערך בכ-70 מיליון אירו.

בעלת השליטה באלקטרה, אלקו בראשות האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, ניצלה זינוק של יותר מ-70% שרשמה מתחילת השנה מניית אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), חברה בת נוספת שלה, ומכרה בימים האחרונים מחוץ לבורסה נתח של כ-3% מהונה תמורת קרוב ל-60 מיליון שקל.

לאחר המכירה, החזקות אלקו באמ"צ עומדות על כ-51%, בשווי שוק נוכחי של כ-1 מיליארד שקל, וזאת כשאמ"צ נסחרת בשווי שוק נוכחי כפול (כ-2 מיליארד שקל). 

חזקת החפות: ההליך הפלילי בעניינם של החברות והחשודים המוזכרים בכתבה נמצא בשלבי חקירה, ושמורה להם חזקת החפות.