מניות הבנקים, הביטוח, הגז והביומד משכו את הבורסה לעליות בסיום

מחזור המסחר הסתכם בכ-635 מיליון שקל • אנלייבקס קפצה בעוד 56% במחזור ענק והדסית ביו זינקה בעוד 51% • ימי המסחר השבוע יהיו מקוצרים בשל חול המועד סוכות • ירידות בולטות רשמו מניות קומפיוג'ן, גילת, טבע ותדיראן

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

אלו התרחישים בשוקי המניות על רקע מצבו של הנשיא טראמפ חודש לפני הבחירות | דו"ח השווקים עם גיא בן סימון

14:30

יום מסחר מקוצר בבורסה הסתיים בעליות, בהובלת מגזרי הבנקים, הביטוח, הגז והביומד. המשקיעים, כך נראה, מעדיפים להסתכל קדימה באופטימיות, להסתכל ליום שישראל תשתחרר מהסגר השני, ולקנות מניות שמחיריהן ירדו והן הפכו לאטרקטיביות יחסית לאחרונה. 

מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של 0.84% ומדד ת"א 90 עלה ב-1.7%. מחזור המסחר הסתכם בכ-635 מיליון שקל.

אנלייבקס קפצה בעוד 56% במחזור ענק והדסית ביו זינקה בעוד 51%.

עוד בלטו בעליות חדות מניות דיסקונט השקעות , דמרי, סומוטו, פועלים , מזרחי טפחות, הראל ומליסרון. 

מנגד, ירידות בולטות רשמו מניות קומפיוג'ן, גילת, טבע ותדיראן. 

12:30

נמשכות העליות בבורסה. עליות חדות נרשמות במניות הגז והנפט לאחר שנובל אנרג'י אישרה את מכירתה לשברון, בהובלת רציו  ודלק קידוחים.

עוד בולטות בעליות מניות מליסרון , אורמת, דלתא , נייר חדרה ועזריאלי 

מעיין בק-מרום, אנליסטית בלאומי פרטנרס, מפרסמת היום המלצת "תשואת יתר" למניית ביג , במחיר יעד של 306.8 שקל למניה, המשקף אפסייד של כ-21% ביחס למחיר השוק. לדברי בק-מרום, "ביג מציגה במהלך תקופת הקורונה תוצאות יפות ברמת הפדיונות בזכות אופי הנכסים, אשר מהווה יתרון יחסי לאור רמות התחלואה. אנו סבורים שמגמה זו תמשיך להתבטא בתוצאותיה של ביג גם בתום הסגר השני ולכן אנו מרככים את תרחיש הבסיס שלנו, הצופה פגיעה בהנבה בנכסים המסחריים של הקבוצה ביחס לחברות ההשוואה בתחום הנדל"ן המסחרי".

11:11

שינוי מגמה בבורסה - לאחר פתיחה שלילית עברו המדדים המובילים לעליות. מדד ת"א 35 מתקדם כעת בכ-0.7%. 

מניית אנלייבקס  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד כ-26% במחזור ענק, ומושכת איתה את הדסית ביו  המחזיקה ב-12.7% ממניותיה. 

נקסטקום  עולה בחדות לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על חתימת הסכם עם חברה ייעודית בבעלות שיכון ובינוי אנרגיה (מקבוצת שיכון ובינוי) ותאגיד נוסף, להקמת מערכות סולאריות על גבי מאגרי מים בהיקף כולל של כ-25 מיליון שקל עם אפשרות להרחבת ההסכם בכ-15 מיליון שקל נוספים. 

גם יוניבו  רושמת עלייה חדה לאחר שדיווחה הבוקר על תוצאות מקדמיות טובות לרבעון השלישי. 

10:00

שבוע המסחר בבורסה נפתח במגמה שלילית קלה. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.4% ומדד ת"א 90 נסוג בכ-0.1%. זאת, על רקע הירידות שנרשמו בשישי האחרון בוול סטריט בצל הדיווח על הידבקות הנשיא טראמפ בנגיף הקורונה. 

עליות בולטות רושמות מניות באטמ , אורמת , לייבפרסון קמטק ורציו.

מנגד, ירידות בולטות נרשמות במניות טבע , אמות ופתאל החזקות 

ישראייר דיווחה הבוקר על חתימת הסכם עם רמי לוי (באמצעות בעלת השליטה בישראייר שי אודם) לרכישת מלוא הון המניות של חברת התעופה תמורת 70 מיליון שקל. בנוסף, תוסב הלוואה בהיקף של כ-5 מיליון דולר, שמהווה יתרת ההתחייבות של אידיבי פתוח, החברה האם, כלפי ישראייר שנמצאת בהליך פירוק.

07:30

1. המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע הירידות שנרשמו בשישי האחרון בוול סטריט בצל הדיווח על הידבקות הנשיא טראמפ בנגיף הקורונה. טראמפ פונה אתמול למעקב בבית חולים צבאי, ולמרות שהמעיט בציוציו ביממה החולפת מאז נודע על מחלתו, אמש דחק טראמפ בציוץ בטוויטר להשגת הסכם חילוץ נוסף לכלכלה האמריקאית בהמשך לדיונים של שר האוצר מנוצ'ין עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי. מצבו הבריאותי של הנשיא טראמפ צפוי ללוות את המסחר השבוע. הלילה פרסם טראמפ סרטון מבית החולים ואמר כי הימים הקרובים יהיו "מבחן רציני" עבורו.

2. בשל חול המועד סוכות ימי המסחר השבוע בבורסה יהיו קצרים מהרגיל. המסחר בבורסה בתל אביב יינעל בשעה 14:25 והמסחר בנגזרים יסתיים ב-14:35. בשבוע שעבר עלה מדד ת"א 35 עלה ב-3.4%. עם זאת, מתחילת השנה ירד המדד ב-21.6%;
מדד ת"א 90 עלה השבוע ב-4.8%, אבל נמצא בתשואה שלילית של 4.2% מרמתו בתחילת השנה; מדד ת"א בנקים עלה השבוע ב-3.3, אך מתחילת השנה צלל ב-36%.

3. ההשפעה התיאורטית על ת"א 35 כתוצאה מהפער שפתחו המניות הדואליות עומד על מינוס 0.5%. אופקו חוזרת עם פער חיובי של כ-1%, אורמת עם פער חיובי של 3.5%, איי.אפ.אפ עם פער שלילי של 2.8%, איי.סי.אל חוזרת עם פער שלילי של 2.4%, אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 0.9%, ומנייתה של אנלייבקס חוזרת עם פער חיובי של 7%.

4. שבוע לאחר שאיבד את השליטה בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש, הגיש בסוף השבוע האחרון איש העסקים אדוארדו אלשטיין בקשה לביהמ"ש לאשר לו לרכוש את מניות השליטה (70%) בדסק"ש (דיסקונט השקעות) בתמורה לסכום של 908 מיליון שקל. אלשטיין שולט בחברת אירסה הציבורית,שהחזיקה באי.די.בי ובדסק"ש באמצעות חברת דולפין בשליטתה. בשבוע שעבר הוציא שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, חגי ברנר, צו פירוק לאי.די.בי ומינה לה נאמן. במקביל, מינה השופט כונסי נכסים למניות השליטה (70%) בדסק"ש, ששועבדו לטובת מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי מסדרה י"ד, להם חבה החברה כ-890 מיליון שקל.

5. עכשיו זה רשמי: אלי רוזנברג בן ה-26 קיבל היתר השליטה מהמדינה באל על. כפי שפורסם ב"גלובס" המדינה שמודעת לכך שרוזנברג הצעיר הוא חסר ניסיון עסקי וניהולי, קבעה כי האישור מותנה במינוי דירקטורים ומנכ"ל בעלי ניסיון של חמש שנים לפחות בעלי ניסיון ניהולי בתחום או בכירים לשעבר בחברה ציבורית.