טראמפ בסרטון מבית החולים: "מרגיש הרבה יותר טוב, חושב שאחזור בקרוב"

בסרטון, שפרסם נשיא ארה"ב בחשבון הטוויטר שלו, הוא אמר שהוא מקווה שיחזור בקרוב לבית הלבן וימשיך את הקמפיין לקראת הבחירות • טראמפ כינה את התרופות בהן הוא מטופל כ"ניסים" של ממש, ואמר שהימים הקרובים הולכים להיות המבחן האמיתי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP

בסרטון וידאו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הראשון שפרסם מאז אושפז אתמול בבית החולים Walter Reed בוושינגטון די.סי לאחר שנדבק בקורונה, אמר טראמפ כי הוא מרגיש הרבה יותר טוב, אולם התנסח בזהירות בנוגע למצבו.

 

בסרטון, שפרסם טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, נראה טראמפ יושב מאחורי שולחן בחדר בית החולים בו הוא מאושפז. הוא הודה לצוות המטפל בו, ואמר שהוא מקווה שיחזור בקרוב לבית הלבן וימשיך את הקמפיין לקראת הבחירות.

הסרטון מגיע ברקע דיווחים סותרים על מצבו של טראמפ. ד"ר שון קונלי, רופא הבית הלבן, אמר במהלך מסיבת עיתונאים בשבת כי לנשיא כבר אין חום ומצבו משתפר. אולם, על פי הדיווחים, טראמפ אושפז בבית החולים לאחר שטופל בחמצן, דבר המצביע על כך שמצבו ההתחלתי היה גרוע משחשבו תחילה. קונלי לא התייחס לשאלה האם טראמפ אכן טופל בחמצן.

לאחר פרסום הסרטון אמר קונלי כי הנשיא "עדיין לא יצא מכלל סכנה" למרות שמצבו משתפר, וכי השלים את המנה השנייה של הטיפול.

בסרטון, טראמפ הצהיר כי אנו "הולכים להביס את הנגיף", וכינה את התרופות בהן הוא מטופל כ"ניסים" של ממש. טראמפ אמר כי הוא מרגיש יותר טוב, ואמר שהימים הקרובים הולכים להיות המבחן האמיתי. עוד הודה על התמיכה שקיבל מרוב העם האמריקאי ולמנהיגי העולם על ברכותיהם והתמיכה שנשלחה אליו.

בשם אשתו מלאניה הוא מסר ששניהם מתמודדים ומרגישים טוב.

פרוטוקול הטיפול שלו, על פי מה שפורסם על ידי דוברות הבית הלבן, מכיל מגוון של טיפולים תומכים, תרופה מאושרת אחת ותרופה ניסיונית אחת.

שלשום, כאשר נראה היה כי טראמפ מתמודד עם המחלה בבית הלבן ולא בבית חולים, נמסר כי הוא מקבל ויטמין D , אבץ, תרופה נגד צרבת שהיא הגרסה הגנרית של התרופה Pecpid וכן טיפול ניסיוני - קוקטייל נוגדנים של חברת ריג'נרון, שלא אושר עדיין לשימוש וניתן לטראמפ באופן ניסיוני.