מספר הטסים לאילת בספטמבר נחתך ב-80% לעומת השנה שעברה

הפעילות היחידה שהייתה בנמל התעופה רמון בספטמבר הייתה של טיסות פנים שהפעילה ישראייר מנתב"ג • ארקיע שבשעתו החזיקה ב-70% מהקו לאילת  לא פעלה בחודש כלל

מסלול המראה ריק בשדה תעופה רמון / צילום: סיון פרג'
מסלול המראה ריק בשדה תעופה רמון / צילום: סיון פרג'

כ-18.6 אלף נוסעים טסו לאילת וממנה בחודש ספטמבר האחרון - מדובר בירידה של 80% לעומת ספטמבר אשתקד שבמהלכו טסו יותר מ-90 אלף נוסעים בקו. הפעילות היחידה שהייתה בנמל התעופה רמון בספטמבר היא של טיסות הפנים שהפעילה ישראייר מנתב"ג - טיסות בינלאומיות לא היו כלל בשעה שאין כניסה לזרים לישראל.

ארקיע שבשעתו החזיקה ב-70% מהקו לאילת - לא פעלה בחודש ספטמבר כלל. בימים אלה צפויה החברה לחדש את פעילותה בקו, אולם המלונות באילת נאלצו להיסגר מחדש בעקבות הסגר וכל פעילות תיירותית בעיר ששבקה חיים.

היקף הטסים בחודש ספטמבר לאילת שיקף פחות ממחצית מתנועת הנוסעים בקו בחודש אוגוסט שהיה חודש טוב לתיירות באילת אחרי השלכות הסגר הראשון. באוגוסט עמדה תנועת הטסים בקו הפנים לאילת על כ-37 אלף. מתחילת 2020 טסו בקווים לאילת 303 אלף נוסעים, כ-160 אלף מהם הטיסה ישראייר, וכ-140 אלף הטיסה ארקיע (השאר הגיעו בטיסות פרטיות).

עם החמרת תנאי הסגר, המלונות באילת נאלצו שוב לסגור שעריהם. תדירות הטיסות לאילת הופחתה למינימום והיא נשמרת רק בכדי לשרת את תושבי אילת שזקוקים ומורשים לנוע למרכז (למשל לקבלת טיפולים רפואיים).