בעלי המניות של פוליגון החליטו "לפטר" את קובי מימון מתפקיד היו"ר

קובי מימון פורש מתפקידו כיו"ר חברת פוליגון נדל"ן, לאחר שבאסיפת בעלי מניות החברה הוחלט שלא לאשר לו שיפוי ושכר עבור תפקידו

מימון קובי / צילום: ישראל הדרי
מימון קובי / צילום: ישראל הדרי

חודשים ספורים אחרי שאיש העסקים קובי מימון ביצר את שליטתו בחברת הנדל"ן הקטנה פוליגון, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, כעת הוא הודיע על התפטרותו המיידית מתפקיד היו"ר שלה, בעקבות החלטת בעלי מניות החברה שלא לאשר לו גמול חודשי של 10,000 שקל בגין כהונתו.

באסיפה שהתכנסה וירטואלית בימים האחרונים החליטו עוד בעלי המניות שלא לאשר למימון את הארכת כתב ההתחייבות לשיפוי, כמו גם לבנו ניר המשמש כדירקטור בחברה. מתוצאות האסיפה עולה כי רוב של כ-64% מבין מי שלקחו חלק בהצבעה ולא סווגו כבעלי עניין אישי התנגדו לאישור סעיפים אלה.

יצוין כי מימון מכהן כיו"ר פוליגון ממועד הקמתה, בשנת 1998, ללא תמורה.  במהלך שנות ה-90 השתלט שותפו עד לאחרונה, גיל הוד, על החברה, כשעוד פעלה בתחום הטקסטיל. מימון והוד היו שותפים בשליטה בפוליגון במשך שנים ארוכות, והסכם השליטה האחרון בין השניים בנוגע לחברה נחתם בשנת 2013, והמשיך הסכמים קודמים דומים. בעבר עלו טענות כי הוד הוא למעשה נציגו של מימון, אולם טענות אלה הוכחשו על-ידיו.

כך או כך, בסוף חודש מרץ האחרון, זמן קצר לאחר שמניית פוליגון קבעה את רמת השפל השנתית שלה (כ-18 שקל) בהשפעת סערת הקורונה, רכש מימון מחוץ לבורסה את מניותיו של הוד בפוליגון, ובמסגרת זו השקיע כ-35 מיליון שקל ברכישת כ-35% ממניות החברה, במהלך שנעשה לפי מחיר מניה של 19 שקל.

בתחילת חודש יולי השקיע מימון כ-2 מיליון שקל נוספים ברכישת קרוב ל-2% ממניות פוליגון בבורסה, לפי מחיר מניה של 23 שקל, ולאחר מכן העביר את כל החזקותיו לנאמנות בגיברלטר בשם The Gate Settelment, שאותה הקים "לטובת שלושת בניו" - אורי, ניר ודן מימון, שבידיה כיום כ-52% ממניות פוליגון. שווי מניית פוליגון עדיין נע סביב 23 שקל, אחרי שחיקה של קרוב ל-20% מתחילת השנה, והיא משקפת לפוליגון שווי שוק נוכחי של כ-120 מיליון שקל.

פוליגון עלתה לכותרות לפני כשנה, בעקבות שריפה שפרצה בנכס המרכזי שלה - המרכז המסחרי MIXX שבחדרה, ששוויו בסוף שנת 2019 הוערך ביותר מ-200 מיליון שקל. שטחו הבנוי של המתחם כ-22 אלף מ"ר, והעוגן המרכזי בנכס לטענת החברה הוא מתחם בתי הקולנוע סינמה סיטי של משפחת אדרי.

עוד לפני פרוץ השריפה בנכס סבל מתחם בתי הקולנוע מעיכוב בפתיחה, ובעקבות התפרצות וירוס הקורונה, מועד תחילת הפעלתו כבשגרה לא ידוע. פוליגון השקיעה בהקמת מתחם בתי הקולנוע כ-25 מיליון שקל, כ-8 מיליון שקל מתוכם ב-2019. נוסף על המרכז המסחרי שלה בחדרה, לפוליגון זכויות בנכסים באזור התעשייה חוף שמן שבחיפה ובאזור התעשייה סגולה שבפתח-תקווה.

קובי מימון נחשב לאחר מאנשי העסקים הנזילים והמתוחכמים בישראל. אחרי שנים ארוכות ב"צל", בנובמבר האחרון מימון "יצא לאור" כשסיכם על הזרמת כ-89 מיליון שקל לקופתה של השותפות יחק, תמורת הקצאת 10% ממניותיה. נוסף על כך בוצעה למימון הקצאת אופציות ביחק, שמימושן המלא יביא אותו להחזקה של 40% במניות יחק תמורת סכום של כ-545 מיליון שקל, לפי שווי חברה של קרוב ל-1.4 מיליארד שקל ליחק (אחרי הכסף).

יחק שולטת בחברת ההחזקות אקויטל, הנסחרת בשווי של 2.3 מיליארד שקל ומחזיקה במניות השליטה בחברת הנדל"ן איירפורט סיטי ובשותפות חיפושי הגז ישראמקו. שותפיו של מימון ביחק הם מקורבו חיים צוף ומשפחת לבנת, בעלת ענקית התשתיות תעבורה.