בניסיון לעצור את הקורונה: פריז סוגרת ממחר את הברים וחלק מבתי הקפה

מספר מקרי הקורונה היומיים בצרפת שובר שיאים בימים האחרונים, ועמד ביממה האחרונה על כ-17 אלף בני אדם • בפריז הוכרז על "רמה מקסימלית של זהירות" • לפי ראשת העיר הצעדים יימשכו כשבועיים • בעלי מסעדות, עובדים ומלצרים יצאו לרחובות בסוף השבוע האחרון, עם סירים ומחבתות, ומחו נגד הצעדים החדשים

מסעדנים במרסיי מתכוננים לשבור צלחות במחאה על סגירת המסעדות / צילום: Daniel Cole, Associated Press
מסעדנים במרסיי מתכוננים לשבור צלחות במחאה על סגירת המסעדות / צילום: Daniel Cole, Associated Press

הרשויות בצרפת הודיעו אמש כי הברים וחלק מבתי הקפה בפריז ייסגרו לחלוטין החל ממחר (ג'), בניסיון לעצור את ההתפשטות המהירה מחדש של מגפת הקורונה בבירה הצרפתית. מסעדות יורשו לפעול ככל הנראה, אך במתכונת מוגבלת מבחינת שעות והיקף הלקוחות, ורק אם יישמו כללי היגיינה חמורים ויאספו מידע על הסועדים שיאפשר לאתר אותם במקרה של התפרצות. המדינה הכריזה על "רמה מקסימלית של זהירות" בנוגע למצב הקורונה בפריז, ולפי ראשת העיר, אן הידלגו, הצעדים יימשכו כשבועיים.

מספר מקרי הקורונה היומיים בצרפת שובר שיאים בימים האחרונים, ועמד ביממה האחרונה על כ-17 אלף בני אדם. במקביל, מספר המאושפזים הולך ועולה, גם המחלקות לטיפול נמרץ הולכות ומתמלאות באזורים מסוימים של המדינה. התמותה מטפסת בהדרגה, ועומדת על כ-70 קורבנות ליום בממוצע בשבוע האחרון. שני מוקדי ההתפרצות העיקריים במדינה הם מרסיי ופריז.

בעלי מסעדות, עובדים ומלצרים יצאו לרחובות פריז בסוף השבוע האחרון, עם סירים ומחבתות, ומחו נגד הצעדים החדשים - שהיו צפויים מאז הודיע שר הבריאות ביום חמישי האחרון כי אם לא תירשם ירידה במספר הנדבקים החדשים - הרשויות ייאלצו לנקוט צעדים חמורים. כאמור, מסעדות נכון לעכשיו הוחרגו מההגבלות, וככל הנראה רק ברים ייאלצו להיסגר לחלוטין. לא ברור מצבם של ברים המתפקדים במקביל כבתי קפה. מסיבת עיתונאים שבה יוצגו ההגבלות החדשות צפויה להתקיים היום. הכללים החדשים יחולו גם בעיר מרסיי, שבה הברים והמסעדות כבר נסגרו בהוראת השלטונות בשבוע שעבר.

מסעדנים במרסיי מנפצים צלחות במחאה על סגירת המסעדות והברים / צילום: Daniel Cole, Associated Press
 מסעדנים במרסיי מנפצים צלחות במחאה על סגירת המסעדות והברים / צילום: Daniel Cole, Associated Press

שר הפנים הצרפתי אמר בראיון אתמול כי הוא מודע לעובדה כי עסקים רבים בתחום הגסטרונומיה והאירוח "ייפגעו קשה", אך כי זה המחיר שיש לשלם תמורת עצירת המגפה. סקר שערך ערוץ הרדיו BFM מצא כי 61% מתושבי פריז תומכים בסגירת הברים. במקביל, גם יוגבל מספר הסטודנטים בהרצאות במוסדות להשכלה גבוהה, וחדרי הכושר ימשיכו להיות סגורים.

"הצילו את הברים והמסעדות". מפגינה במרסיי / צילום: Daniel Cole, Associated Press
 "הצילו את הברים והמסעדות". מפגינה במרסיי / צילום: Daniel Cole, Associated Press

הצעדים מהווים ניסיון של ממשלת צרפת להימנע מסגר כללי, כפי שעשתה באביב האחרון, בשל ההשפעות הכלכליות ההרסניות שלו. מקומות העבודה והלימודים יימשכו כסדרם. שר הבריאות קרא עם זאת למי שיכול לעבוד מהבית לעשות זאת, ולתושבים לנסות ולהפחית את האינטראקציות החברתיות שלהם.