ועד עובדי בזק בינלאומי יוצא למאבק נגד השינוי בשוק האינטרנט

הוועד הודיע לעובדים כי הוא גייס יועצים חיצוניים וההסתדרות עומדת לצידם במאבק נגד תוכנית משרד התקשורת לביטול הפיצול בין ספק לתשתית בשוק האינטרנט

לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: גד פרץ, גלובס
לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: גד פרץ, גלובס

ועד עובדי בזק בינלאומי יוצא למאבק בתוכנית משרד התקשורת לביטול הפיצול באינטרנט בין ספק לתשתית. ועד העובדים פרסם הודעה לעובדים ובה הוא אומר שהמהלך יפגע בצורה משמעותית וקשה בעובדי בזק בינלאומי בפרט ובחברה בכלל.

לדברי הוועד, "אנו מתנגדים בכל תוקף למהלך שכזה ונפעל בכל דרך אפשרית על מנת למנוע אותו. בימים הקרובים נגיש לועדה (לא ברור איזו ועדה שכן התגובות אמורות להיות מוגשות למשרד התקשורת, ג' פ') את התנגדותנו למהלך ונציג במסמך את ההשלכות ההרסניות שלו בהתייחס לעובדי החברה בפרט ולחברה בכלל".

בהמשך הפניה כותב הוועד כי ההסתדרות עומדת מאחורי המהלך ויש מאחוריהם גם יועצים חיצוניים וכי הם נחושים מול משרד התקשורת ובעלי עניין להוכיח את צדקת מאבקם.

נזכיר כי בזק בינלאומי היא חברת בת של בזק והיא ספקית האינטרנט הגדולה בישראל. לפיכך חשוב להדגיש כי עובדי בזק בינלאומי יוצאים למאבק בחברת האם ובבעלי השליטה בחברה.

בזק בינלאומי הפכה לחלק מפרויקט אלפא שנהגה על ידי שלמה רודב יו"ר דירקטוריון בזק לשעבר שהוביל את הקו לאיחוד בין החברות בנות ואשר כולל את פלאפון ויס, ואשר בבסיסו עמדה ההנחה שמשרד התקשורת לא צפוי לשנות את מדיניותו בעניין ההפרדה המבנית החלה על קבוצת בזק בין החברה לחברות הבנות ולפיכך יש לנסות ולאגד את החברות בנות תחת הנהלה אחת.

למהלך הזה, שיש לו יתרונות רבים בהקטנת ההוצאות והתייעלות בשלוש החברות יש רק בעיה אחת - שההנחה היסודית שלו התבררה כשגויה ומשרד התקשורת תחת הנדל ובן חורין החליטו שהפיצול באינטרנט הוא רעה חולה לכלל השוק והחליטו לתקן זאת.

החשש של העובדים הוא שביטול הפיצול יאפשר לבזק לספק אינטרנט ישירות ולמעשה כך היא תיהפך למתחרה ישירה של בזק בינלאומי. זו הסיבה שישנם גורמים מקרב העובדים הסבורים שכדאי לרכז המאבק בכך שבזק בינלאומי תהיה זו שתיהפך לספק האינטרנט של בזק, במקום שהאחרונה תקים פעילות כזו באופן עצמאי ותילחם בה.