שרי החוץ של ישראל והאמירויות ייפגשו בברלין מחר

שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי ועמיתו עבדאללה בן-זאיד מאיחוד האמירויות יקימו מחר מפגש ראשון בגרמניה • שר החוץ הגרמני הייקו מאס, שיארח את השניים, אמר היום כי מדובר ב"הזדמנות לתנועה מחדש בדיאלוג שבין הישראלים לפלסטינים"

שר החוץ גבי אשכנזי  / צילום: דוברות משרד החוץ
שר החוץ גבי אשכנזי / צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ הגרמני הייקו מאס יארח מחר (ג') בברלין מפגש ראשון של שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי ועמיתו עבדאללה בן-זאיד מאיחוד האמירויות. מאס אמר לתקשורת הערב כי הוא מקווה שהסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות גם יתניע מחדש את הדיאלוג בין הישראלים לפלסטינים.

"(הסכם השלום) הוא החדשות הטובות הראשונות באזור המזרח התיכון מזה זמן רב", אמר מאס בהודעה לתקשורת, "ובו-בזמן הוא גם הזדמנות לתנועה מחדש בדיאלוג שבין הישראלים לפלסטינים". מאס הוסיף כי האומץ והאמון שהפגינו שני הצדדים "הם גם מה שנדרש כדי לקדם את הליך השלום במזרח התיכון".

לפי הדיווחים, שר החוץ הגרמני מאס ושני השרים יסיירו אחר הצהריים (שעון ברלין) באנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו במרכז ברלין ולאחר מכן יעברו למיקום אחר וימסרו הצהרות לתקשורת בסביבות השעה 18:00 (שעון ישראל). באירוע לא ישתתפו עיתונאים ולא יתאפשרו שאלות, אך הוא ישודר חי ברשתות החברתיות. אשכנזי ביקר בגרמניה לפני כחודש וחצי, כחלק ממפגש של שרי החוץ של האיחוד האירופי שהתקיים בברלין. גרמניה מכהנת כנשיאת האיחוד האירופי עד סוף השנה.

"זהו כבוד גדול בשבילנו לארח את הפגישה הראשונה של שרי החוץ של ישראל ואיחוד האמירויות", הוסיף מאס בהצהרה לתקשורת, "המטבע החשוב ביותר בדיפלומטיה הוא אמון, ואני אסיר-תודה על כך ששני עמיתי מפגינים אמון זה בגרמניה". גרמניה הבהירה כי הפגישה מתקיימת בברלין לבקשת שני הצדדים.