אלקטריאון מתרחבת באירופה: שת"פ עם יורוביה להקמת כבישים חשמליים בגרמניה, צרפת ובלגיה

החברות ישתפו פעולה בשיפור ההיבטים הטכניים של סלילת והתקנת הכביש החשמלי האלחוטי, לרבות ניהול משותף של משא ומתן וקשרים עם מפעילות ציי רכב ומפעילות רשתות חשמל בקשר לביצוע פרויקטים משותפים

חברת אלקטריאון ממשיכה להרחיב את פעילותה באירופה. החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על מזכר הבנות אסטרטגי עם חברת יורוביה (Eurovia) לשיתוף פעולה בקידום ובניית מערכות כביש חשמלי אלחוטי בגרמניה, צרפת ובלגיה. 

בחברה מציינים כי יורוביה היא מחברות בניית הכבישים מהמובילות בעולם.

בין הצדדים הוסכם כי הם ישתפו פעולה בשיפור ההיבטים הטכניים של סלילת והתקנת הכביש החשמלי האלחוטי, לרבות ניהול משותף של משא ומתן וקשרים עם מפעילות ציי רכב ומפעילות רשתות חשמל בקשר לביצוע פרויקטים משותפים. יורוביה תפעל לקידום טכנולוגיית מערכת הכביש החשמלי האלחוטי במדינות השונות; תפעל לשילוב מערכת
הכביש החשמלי האלחוטי כחלק ממוצריה המסחריים; וכן תהא אחראית על ביצוע עבודות הכביש בקשר עם כל פרויקט משותף.

עוד מעדכנים באלקטריאון  כי החברה תספק ליורוביה את התמיכה ושיתוף הפעולה הנחוצים; תספק את מערכת הכביש החשמלי האלחוטי ורכיביו; תתקין את הסלילים ותבטיח את שילובם והפעלתם בפרויקט; תפעיל ותתחזק את הכביש החשמלי האלחוטי ורכיביו; תספק אחריות על טכנולוגיית הכביש החשמלי האלחוטי; וכן תבטיח את מילוי הדרישות לקבלת אישורים הרגולטוריים במדינות השונות.

מזכר ההבנות יהיה בתוקף למשך 5 שנים, ויוארך אוטומטית לתקופה נוספת של שנתיים. לשתי החברות תהיה בלעדיות בהגשת הצעות משותפות למכרזים עבור פריסת טכנולוגיית הכביש החשמלי.

אלקטריאון מקדמת תשתית טעינה לרכב חשמלי פרטי או ציבורי באמצעות התקנת סלילים בכביש שחוסכים התקנת תשתית פיסית מעל פני האדמה או סוללות גדולות ברכב. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על תשתית סלילים המוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה, ואמורה לאפשר העברת אנרגיה באופן אלחוטי לכלי הרכב הנוסעים בו. כך ניתן להאריך את טווח הנסיעה של כלי הרכב, ובמקביל לחסוך זמן טעינה ולהפחית משמעותית את משקלם.

ב-2016 זכתה החברה במכרז משרד האנרגיה 'חלוץ והדגמה' במענק של כמיליון וחצי שקל לקידום פרויקט לפיתוח מערכת טעינה ‏אלחוטית לתחבורה ציבורית חשמלית, ולפני כחודש וחצי, חתמה החברה על חוזה להקמת כביש חשמלי בגרמניה. לפני כשנה הודיע מינהל התחבורה השוודי על כך שאלקטריאון זכתה במכרז לבניית כביש חשמלי במדינה.

אלקטריאון החלה לאחרונה בביצוע פיילוט ראשוני בתל אביב. לפני כשבועיים הודיעה עיריית תל אביב כי תסלול מקטע באורך של 2 ק"מ בסמוך לאונ' תל אביב, מתוכו קטע הכביש החשמלי יהיה כ-600 מטר. הפיילוט יבוצע ממסוף האוניברסיטה ועד למסוף קלצ'קין שברמת אביב, והאוטובוסים הנוסעים על תוואי המסלול יטענו באמצעות השראה חשמלית ישירות מהכביש. בסיום תהליך הבדיקות והאינטגרציה בעוד כחודשיים, יחל לנסוע במסוף אוטובוס חשמלי בקו סדיר של חברת דן שישרת את באי האוניברסיטה. 

מניית אלקטריאון רשמה עלייה של 220% בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.7 מיליארד שקל.

אורן עזר, מייסד שותף ומנכ"ל, חברת אלקטריאון, ציין היום כי "אחרי שהוכחה הטכנולוגיה בהטמעות הראשונות של תשתית כביש חשמלי בעולם, אנו נערכים לביצועים נרחבים ופרויקטים מסחריים גדולים. החיבור עם יורוביה הכרחי ומהווה אבן דרך חשובה והבעת אמון בטכנולוגיה ובפוטנציאל העסקי שלנו. עבודה לצד חברה בסדר גודל משמעותי שכזה, תספק גם את הביטחון הדרוש לממשלות ולשותפים אפשריים אחרים, לקדם טכנולוגיות חדשניות ואת פתרון הכביש החשמלי החכם".