שואפת לצמוח לגובה: NGS המייצרת שייקים מבוססי חלבונים בדרך להנפקה באוסטרליה

החברה הישראלית מתכננת לגייס כ-17 מיליון שקל לפי שווי מבוקש של 44 מיליון שקל

הבורסה בסידני, אוסטרליה / צילום: JOEL CARRETT, רויטרס
הבורסה בסידני, אוסטרליה / צילום: JOEL CARRETT, רויטרס

לאחר תקופת יובש של כמה חודשים בצל משבר הקורונה, חברה ישראלית נוספת נמצאת בדרך להנפקה באוסטרליה. החברה, NGS (בשמה המלא Nutritional Growth Solutions), הגישה תשקיף לקראת גיוס של 7 מיליון דולר אוסטרלי (כ-17.1 מיליון שקל) לפי שווי מבוקש של 18 מיליון דולר אוסטרלי (כ-44 מיליון שקל), ובכוונתה להשתמש בכספי הגיוס בעיקר לצרכי שיווק ומכירות.

NGS הוקמה ב-2013 והיא מייצרת שייקים חלביים מבוססי חלבונים, שלדברי החברה נבדקו קלינית והם משפיעים על שיפור נתוני הגובה והמשקל של ילדים. שם המותג שלה הוא "Healthy Height".

מייסדי החברה הם שני רופאים: פרופ' משה פיליפ, אנדוקרינולוג ילדים המכהן כמדען הראשי בחברה, ופרופ' רענן שמיר, גסטרואנטרולוג ילדים שמכהן כמנהל הרפואי הראשי. מנכ"לית החברה היא לירון פנדל, שהצטרפה לחברה עם הקמתה בעקבות ניסיון אישי בתחום הגדילה של ילדיה. לפי התשקיף, פיליפ ושמיר התמחו בתחום התזונה והצמיחה של ילדים, ולאחר למעלה משני עשורים פיתחו את הנוסחה של השייק. בדירקטוריון החברה ניתן למצוא את ד"ר כנרת לבנת סויצקי, לשעבר מנכ"לית ביוליין. בין בעלי המניות בחברה נמצאות חברת המסחור של קופת חולים כללית, מור יישומים, וכן חברת הדסה ביימל רוקחות.

לפי התשקיף שהגישה לבורסה האוסטרלית, החברה מתמקדת בשוק האמריקאי ומתכננת להרחיב את הפצת מוצריה גם לסין ולשווקים נוספים באסיה. בארה"ב היא מוכרת את מוצריה ישירות לצרכנים (B2C) באמצעות ערוצי שיווק אונליין, אך באסיה התכנון הוא ליצור קשרים עם מפיצים גדולים. ב-2014 חתמה החברה על חוזה לשיווק המוצר בהודו עם חברת התרופות הגדולה GSK (גלקסו-סמית'-קליין), תמורת 7 מיליון ליש"ט.

מדוחות החברה עולה כי ב-2019 הכנסותיה הסתכמו בכ-1.2 מיליון דולר והיא רשמה הפסד נקי של 2 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2020 ההכנסות היו כ-1 מיליון דולר עם הפסד נקי של 678 אלף דולר, אך היא הציגה תזרים חיובי של 733 אלף דולר.

התשקיף מצביע על כך שניסוי קליני שהחל בישראל בתחילת 2020 נעצר בשל התפרצות מגפת הקורונה, אך החברה מתכננת להתחיל את הניסוי מחדש לאחר ההנפקה, בכפוף למצב. את ההנפקה מלווים עו"ד אנה משה ממשרד עו"ד פרל כהן צדק לצר ברץ ופירמת רו"ח BDO.

בבורסה האוסטרלית נסחרות כיום כ-20 חברות ישראליות מתחומי הטכנולוגיה השונים, רובן הונפקו בשנים האחרונות כחברות צעירות בשלבי הצמיחה הראשוניים שלהן.