קרן הבלוקצ'יין החדשה של טים דרייפר השלימה סגירה ראשונה של 25 מיליון דולר

הקרן של DGH האמריקאית תתמקד במיזמי בלוקצ'יין • החברה תשקיע בסטארט-אפ הישראלי החדש Simetria, המיועד לפיתוח בורסה לניירות ערך דיגיטליים, בהובלת עו"ד זיו קינן

טים דרייפר / צילום: STEPHEN LAM, רויטרס
טים דרייפר / צילום: STEPHEN LAM, רויטרס

חברת דרייפר גורן הולם (DGH) האמריקאית, העוסקת בהשקעות הון סיכון בתעשיית הפינטק ומתמקדת בעיקר בחברות סטארט-אפ בתחום הבלוקצ'יין, הודיעה אתמול על השקתה של קרן הון סיכון חדשה, Fund 1. הקרן כבר השלימה סגירה ראשונית עם התחייבות להשקעה של 25 מיליון דולר. הקרן החדשה מיועדת להשקעה במיזמי בלוקצ'יין ופינטק בשלבי Seed או בסבבי גיוס ראשונים.

שלושת מייסדי DGH, המנוהלת ממשרדים בלוס אנג'לס, הם המיליארדר טים דרייפר, ממשקיעי ההון סיכון הגדולים בעולם, אלון גורן וג'וזף הולם. אף שהשקעות DGH, מיועדות למיזמים בכל רחבי העולם, בשלב ראשון תתמקד קרן ההשקעות בחברות אירופיות, ולשם כך אף תפתח בדצמבר הקרוב משרד חדש בעיר וינה, בירת אוסטריה.

בהכרזה על השקת הקרן אתמול בכנס השנתי LA Blockchain Summit בלוס אנג'לס, אמר השותף המייסד גורן כי הסגירה הראשונה של הקרן כוללת השקעות של "חברים ומשפחה", ובהם שותפו דרייפר, לצד השקעות מקרנות בלוקצ'יין אחרות כמו Blockchain Founders Fund ו-Keiretsu Capital Blockchain Fund of Funds.

חברת DGH השקיעה מאז הקמתה ביולי 2018 ב-18 חברות סטארט-אפ ונחשבת לאחת המשקיעות המובילות בתחום הבלוקצ'יין. DGH היא גם חלק מרשת בינלאומית של קרנות הון סיכון שהקים דרייפר, ושמה Draper Venture Network.

אחד המיזמים בפורטפוליו ההשקעות של DGH הוא סטארט-אפ הבלוקצ'יין הישראלי Ownera, המפתח רשת P2P (עמית לעמית) של ניירות ערך דיגיטליים. חברת Ownera, שהוקמה ב-2018, מנוהלת על ידי עמי בן דוד, אחד משותפיה המייסדים.

היום הכריזה DGH על השקתו של סטארט-אפ ישראלי נוסף בתחום, שגם בו היא תשקיע. הסטארט-אפ החדש Simetria, המיועד לפיתוח בורסה לניירות ערך דיגיטליים, הוקם על ידי DGH יחד עם בן דוד ועו"ד זיו קינן, ששימש קודם לכן מנהל התפעול של Ownera.

קינן, מנכ"ל סימטריה, אמר ל"גלובס" כי סימטריה תפעל כחלק מרשת ניירות הערך הדיגיטליים של Ownera, במסגרת פיילוט שהיא מובילה עם גופים פיננסיים גדולים בעולם. כמו כן, לדבריו, החברה ביצעה פנייה מקדמית לרשות ניירות ערך בישראל כדי להפעיל את סימטריה במתכונת של "לוח מודעות אינטרנטי למסחר בניירות ערך". הוא הוסיף כי "יש כיום חלון הזדמנויות ייחודי בישראל להקמת בורסה לניירות ערך דיגיטליים".