חמישה עצורים בחשד לביצוע בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ

החשודים גרפו לכיסם עשרות אלפי שקלים תוך ניצול מעמדם כמתנדבי מד"א וגישתם לערכות הבדיקה

בדיקות קורונה בדרייב אין, תל אביב / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
בדיקות קורונה בדרייב אין, תל אביב / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

הותר לפרסום: המשטרה מנהלת חקירה בחשד לביצוע בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, שעבורן גבו החשודים כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים אותם גרפו לכיסם. החשודים עשו זאת לפי החשד, תוך ניצול מעמדם כמתנדבי מד"א וגישתם לערכות הבדיקה - 5 חשודים נעצרו.

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, פתחה בחקירה סמויה לאחר דיווח שהתקבל מהנהלת מד"א, אודות חשד לביצוען של בדיקות קורונה באופן פיראטי לאזרחים, ע"י מתנדב מד"א, בעבור תשלום.

עם מעצרו של החשוד לחקירה, חשפו חוקרי המשטרה את שיטת הפעולה, שבה מעורבים חשודים נוספים, בהם מתנדבים נוספים ובעלי מעבדות בישראל וברמאללה.

עוד עלה מהחקירה, כי החשודים הגיעו למקומות שונים בישראל וגם לנתב"ג, על מנת לבצע בדיקות קורונה, שחלקם עפ"י החשד בוצעו באופן כזה, שתוצאותיהן יצאו שליליות על מנת ש"הלקוחות", יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם תוך הצגת התוצאות השליליות.

לדברי המשטרה, לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, החשודים נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלסטינית ומעבדה פרטית בירושלים, וזאת עפ"י החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות וכך ישארו אנונימיות, והן הועברו באופן פרטני ל"לקוחות".

במסגרת החקירה נעצרו עד כה 5 חשודים (בשנות ה 20-30, ירושלים), מעצרם של 4 מהם הוארך בבית משפט השלום עד ה-9 באוקטובר.