מנרב הנדסה תבצע מקטע נוסף של הרק"ל בתמורה ל-122 מ' שקל

החברה ששייכת לקבוצת מנרב שבשליטת אברהם קוזניצקי זכתה במכרז של נת"ע לביצוע שיקוע של צומת הרחובות נמיר ואיינשטיין בת"א • החברה גברה על 3 מתמודדות נוספות

כריית מנהרות הרכבת הקלה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
כריית מנהרות הרכבת הקלה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת מנרב הנדסה ובניין, מקבוצת מנרב שבשליטת אברהם קוזניצקי, זכתה במכרז של החברה הממשלתית נת"ע לתכנון וביצוע מקטע שיקוע צומת הרחובות איינשטיין ונמיר בתל אביב. זאת כחלק מהקמת תחנת רכבת לקו הירוק של הרכבת הקלה. תקופת הביצוע של הפרויקט הינה כ-42 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודה והתמורה הכוללת לפרויקט הינה כ-122.5 מיליון שקל.

בנוסף למנרב, השתתפו במכרז החברות גילי ויואל עזריה בע"מ, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), China State Construction Engineering Corporation Ltd (CSCEC). המועד האחרון להגשת ההצעות היה סוף חודש אוגוסט האחרון.

מסלול הקו הירוק צפוי לעבור מחולון וראשון לציון דרך תל אביב עד הרצליה. על פי התכנון הוא יעבור ברובו מעל הקרקע, אך במרכזו, בין שדרות הר ציון לקצה הצפוני של רחוב אבן גבירול בתל אביב, הוא יעבור בתת הקרקע. אורכו של הקו הוא כ-39 קילומטר והוא צפוי להתפרס על ארבע ערים וב-62 תחנות. העבודות על הקמת הקו החלו בחודש נובמבר 2019. נכון להיום טוענים בנת"ע כי הקו הירוק צפוי להתחיל לפעול בשנת 2026, וכי עלותו נאמדת בכ-20 מיליארד שקל.

זו איננה הפעם הראשונה שבמנרב הנדסה לוקחים חלק בביצוע של מקטעים של הרכבת הקלה. ב-2017 זכתה החברה במכרז להקמת מקטע באורך קילומטר של הקו האדום של הרכבת הקלה, מרחוב פינס בנוה צדק לרחוב קויפמן שמעליו הוקם פארק המסילה שנפתח בימים אלה ממש. ב-2019 החברה זכתה במכרז להקמת שש תחנות של הקו האדום של הרכבת הקלה.

לתכנון וביצוע מקטע שיקוע צומת הרחובות איינשטיין ונמיר בת"א, כחלק מהקמת

תחנת רכבת לקו הירוק של הרכבת הקלה. תקופת הביצוע של הפרויקט הינה כ- 42 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודה והתמורה הכוללת לפרויקט הינה כ-122.5 מיליון שקל.

מסלול הקו הירוק צפוי לעבור מחולון וראשון לציון דרך תל אביב עד הרצליה. על-פי התכנון הוא יעבור ברובו מעל הקרקע, אך במרכזו, בין שדרות הר ציון לקצה הצפוני של רחוב אבן גבירול בת"א, הוא יעבור בתת הקרקע. אורכו של הקו הוא כ-39 קילומטר והוא צפוי להתפרס על ארבע ערים וב-62 תחנות. העבודות על הקמת הקו החלו בחודש נובמבר 2019 וצפויות להסתיים, באופן לא רישמי, ב-2026. עלות הקו הירוק נאמדת בכ-20 מיליארד שקל.

ב-2017 זכתה חברת מנרב בהקמת מקטע באורך קילומטר של הקו האדום של הרכבת הקלה, מרחוב פינס בנוה צדק לרחוב קויפמן-שמעליו הוקם פארק המסילה שנפתח בימים אלה ממש. ב-2019 החברה זכתה במכרז להקמת שש תחנות של הקו האדום של הרכבת הקלה.