לא רק רמי לוי: חברה מדובאי מעוניינת ברכישת ישראייר

ב-8 בנובמבר יסתיים המכרז במסגרתו המתעניינים ברכישת ישראייר יוכלו להגיש הצעות לרכישת החברה • עד כה התקבלה הצעה אחת לרכישת החברה אותה הגישו אנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים שהציעו לרכוש את החברה ב-70 מיליון שקל

מתעניינים נוספים בישראייר: קבוצת NY Koen מדובאי פרסמה כי בכוונתה להגיש הצעה לרכישת ישראייר. ב-8 בנובמבר יסתיים המכרז במסגרתו המתעניינים ברכישת ישראייר יוכלו להגיש הצעות לרכישת החברה, כך פרסם לאחרונה עוה"ד אופיר נאור שמונה כנאמן לאיי.די.בי בהוראת בית המשפט.

עד כה קיבל הנאמן הצעה אחת לרכישת החברה, אותה הגישו אנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים, שהציעו לרכוש את החברה ב-70 מיליון שקל (20.4 מיליון דולר). ההצעה הוגשה דרך חברת בי.ג'י.איי השקעות הציבורית, שהצהירה זה מכבר על כוונתה להיכנס לתחום התיירות. במסגרת העסקה מציעה בי.ג'י.איי כאמור לרכוש את מלוא המניות של ישראייר בתמורה לסכום של 70 מיליון שקל. במקביל, תוותר ישראייר על חוב של 5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) שחבה לה החברה האם, אי.די.בי.

NY Koen הודיעה כי תגיש הצעה לרכישת "חברת התעופה השלישית בהיקפה בישראל". בהודעתה נימקה כי היא מזהה פוטנציאל ברכישת ישראייר להווה ולעתיד. החברה מציינת כי היא משתייכת לקבוצת Aero Private Jet שלה ניסיון עסקי רב בתחום התעופה והאופציה לרכוש את ישראייר תאפשר לה להתרחב בתחום. בהודעתה מפרטת החברה כי ישראייר מתמחה בשיווק של חבילות במזרח התיכון ובאירופה לקבוצות וליחידים "ישראייר היא וואן סטופ שופ לרכישת טיסות, בתי מלון ושירותי קרקע והיא מטיסה יותר ממיליון נוסעים בשנה. החברה בנתה לעצמה מוניטין מצוין לאורך השנים ו-NY Koen מחכה לצרף את המותג הזה לשורותיה".

Aero Private Jet שממוקמת בדואי הוקמה ב-2003 והיא מפעילה מערך טיסות גם של מטוסים פרטיים עם גישה ל-4,000 נמלי תעופה עם 7,000 מטוסים. החברה גם ציינה כי בכוונת ישראייר להפעיל טיסות לאבו דאבי ולדובאי.

ל"גלובס" נודע כי בקרב המתעניינים שעשויים להגיש הצעה רשמית במכרז נכללים גופי השקעה מהארץ ובחו"ל שכבר פנו לחברה ויצרו קשר עם המנכ"ל אורי סירקיס. ההצעה של רמי לוי מסתמנת כרצינית אחרי שהחברה הבורסאית דרכה הוגשה ההצעה ציינה כי בכוונתה לגייס הון מבעלי השליטה ואף קבעה אסיפת בעלי מניות כדי לאשר את הזרמת ההון. השאלה האם הנאמן יסכים למכור במחיר שמשקף את ירידת הערך של החברה לאור משבר הקורונה ועם אלו הצעות נוספות הוא יתמודד.

מנכ"ל ישראייר לעובדי החברה: "העובדה שאנו החברה היחידה שמבצעת היום 11 טיסות בנתב"ג - מאפשרת לנו להיות אופטימיים"

השבוע קיבלו עובדי ישראייר מכתב ממנכ"ל החברה "בעיתוי דומה, נהגנו לסכם את פעילות הקיץ. בימים של "אחרי החגים", כשסדרות לוח הזמנים של הקיץ, מגיעות אל קיצן, ואחרוני הנופשים חוזרים לבית הספר, ציינו את סיום העונה. השנה, לא היה לנו קיץ, לא הייתה לנו עונה, אך גם השנה עברנו קיץ ללא הפסקה. בחודשים האחרונים הטסנו כ-50 אלף איש בחודש, ההערכה שלנו כי נגיע לקצב של 75 אלף איש בחודש רק באפריל 2021. על רקע הערכות אלו, פעלנו בחודשים האחרונים, מול משרד האוצר, להגדלת שיעור ההלוואה בערבות מדינה, לכ-15% מהמחזור. ועדת החריגים של משרד האוצר, אישרה את בקשתנו, ונקבל בסך הכול, כ-175 מיליון שקל (עד כה קיבלה החברה כ-135 מיליון שקל, מר"ח). פתרון זה, מקנה לנו שקט, גם לתרחישים של גל שלישי וסגר נוסף ומתמשך.

"הלוואות הן אינן פתרונות לטווח ארוך. בקיץ האחרון, הפכנו את החברה, המצאנו עצמינו מחדש, ויצרנו בסיס איתן ובריא יותר להליך השיקום הארוך והמפרך הממתין לנו. בסיכום שמרני, הקטנו את בסיס העלויות הקבוע שלנו בכ-15 מיליון דולר, במונחים שנתיים. התייעלות זאת, איננה התאמה הכרוכה בהקטנת פעילות, ואיננה מבוססת על הורדות שכר זמניות ושליחת חלק מהעובדים לחל"ת, זוהי התייעלות אמיתית, שאיננה פוסחת על כל הפרמטרים המרכיבים את פונקציית הייצור של החברה".

סירקיס פירט את המהלכים בהם נקטה החברה לרבות הטסות של מטענים גם במטוסי נוסעים, הקמת מיזם לחיטוי מטוסים, חתימת הסכמים עם ספקים באיחוד האמירויות, חתימת מזכר הבנות מול משרד החוץ להטסת דואר דיפלומטי, ביצוע עצמי של פעולות שונות שהיו מתבצעות במיקור חוץ (דוגמת "פושבק למטוסים בנתבג), התייעלות טכנולוגית מול הנוסע ומול החברה יחד עם החזרת שטחי נדל"ן ופתיחת הסכמי שכירויות, הטסות של קבוצות כדורגל, עולים חדשים ועוד.

"האופק עדיין רחוק, גורמי אי הוודאות ממשיכים להציף ולהעיב על פעילותינו. כארגון, כחברה, אנו לא עוצרים. ממשיכים לעסוק בעיקר, ממשיכים להתייעל, ממשיכים להיות הגורם המוביל בנתב"ג. השינוי התודעתי שהובלנו, כחברה הלאומית הקטנה של ישראל, סדרת הפעולות שסקרתי לעיל, והאינדיקטורים החיוביים שאנו מקבלים מתוצאות הרבעון השלישי, מביאים שורה מגוונת של גורמים, להתעניין ברכישת החברה. שתי קרנות מאיחוד האמירויות, קרן השקעות רוסית ואמריקאית, ושורה מכובדת של גורמים פרטיים ומוסדיים בארץ, בוחנים את ישראייר. העשייה שלכם, ההתמדה שלכם, הנחישות שלכם, העובדה שאנו החברה היחידה שמבצעת היום 11 טיסות בנתב"ג - מאפשרת לנו להיות אופטימיים, ועל אף הסגר, למצוא את הקשת בענן בתוך המבול הזה", כך חתם סירקיס .