גבר נעצר בחשד שחיבל בארון חשמל במערכת "הארץ" ותקף מילולית את העיתונאי גידי וייץ

לדברי "הארץ", החשוד חיבל במערכת החשמל המרכזית של הבניין בתל אביב והביא לשיבושים שנמשכו יותר משלוש שעות • בהמשך קרא לעבר העיתונאי גידי וייץ: "מה אתה רוצה מביבי? איפה הרכב שלך?" • החשוד נתפס על ידי המשטרה

בניין הארץ / צילום: תמר מצפי, גלובס
בניין הארץ / צילום: תמר מצפי, גלובס

על רקע המצב הפוליטי המורכב נמשכות התקיפות נגד עיתונאים: הבוקר הייתה זאת מערכת עיתון "הארץ" שהותקפה על יד אדם לא ידוע, שאיים בהמשך גם על כתב התחקירים גידי ויץ.

על פי "הארץ", אלמוני חיבל במערכת החשמל המרכזית של מערכת העיתון, חבלה שגרמה לנזילות שהביאו לשיבושים באתרי "הארץ" ו-"דה מרקר" ליותר משלוש שעות.

לאחר מכן המתין האיש מחוץ לכניסה למערכת וכשראה את כתב וייץ, תקף אותו מילולית וצעק לעברו "מה אתה רוצה מביבי? איפה הרכב שלך? יש לך רכב פה?". המשטרה הוזמנה למערכת " הארץ " כדי לטפל באירוע אך לא הגיעה בזמן והתוקף ברח מהמקום.

מדוברות המשטרה נמסר כי "בהמשך להודעה על גרימת נזק במשרדי בניין עיתון 'הארץ' ברחוב שוקן בת"א ולאחר ביצוע סריקות עצרה המשטאה לפני זמן קצר את החשוד בשדרות ירושלים בתל אביב והוא מובא כעת לחקירה".

בארגון העיתונאים מגיבים על תקיפת גידי וייץ ומערכת עיתון הארץ: "אנחנו עדים בשבועות האחרונים לרצף חמור ומתמשך על בסיס יומיומי של ניסיונות פגיעה, אלימות פיזית ומילולית כנגד עיתונאים המבצעים את שליחותם הציבורית בנסיבות מורכבות. אתמול אוהד חמו, היום גידי וייץ ואין ספק שההתקפה הבאה על עיתונאי או עיתונאית זה עניין של זמן. הארגון פנה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה וביקש לקיים בהקדם דיון דחוף עם הדרג הבכיר במשטרת ישראל על מנת לדון במענים למצב החמור שנמצאים בו העיתונאים בישראל שנמצאים תחת מתקפה מתמדת".