עודה: הסכם האמירויות מכשיר את הכיבוש כדי ליצור ברית נגד איראן

עודה התראיין אמש לערוץ הלבנוני אל-מיאדין כדי להסביר מדוע חברי הרשימה המשותפת הצביעו נגד ההסכם בין ישראל לאמירויות • עודה ציין כי נתניהו מסתיר את פרטי ההסכם מהציבור, ומדובר בסוגיה מסוכנת לדמוקרטיה

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה

על רקע הביקורת בחברה הערבית בישראל ובמדינות המפרץ, יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, התראיין ביום שישי לערוץ הלבנוני אל-מיאדין, המקורב לחיזבאללה, והסביר מדוע הצביעו חברי הרשימה נגד ההסכם בין ישראל לאיחוד אמירויות בכנסת.

לדברי עודה, לא מדובר בהסכם שלום אלא בהסכם שמשרת את האינטרס הישראלי. הוא אמר שהתנגדות המשותפת להסכם היא חלק מהעמידה שלה על המשמר מול כל ניסיון להמעיט מחשיבותה ומרכזיותה של הסוגייה הפלסטינית ביחסי מדינות ערב עם ישראל.

אמירתו על איראן, פטרוניתו של חיזבאללה, הייתה מעניינת - לדברי עודה, ההסכם מבוסס על עיקרון לא נכון, שלפיו הבעיה העיקרית במזרח היא איראן ולא סוגיית פלסטין. הוא הוסיף כי באמצעות ההסכם מנסים להכשיר את הכיבוש כדי לבנות ברית מול איראן. "אנחנו לא מקבלים זאת, מוסרית ולאומית", אמר עודה. אלא שבערוץ אל מיאדין, שכאמור מקורב לחיזבאללה, ציטטו את דבריו באופן בוטה יותר, וכתבו מפיו: "מנסים לכפות עלינו את העיקרון כאילו איראן היא האויב, ואנחנו לא נקבל זאת". לאחר הפרסום בישראל, פרסמה לשכת עודה הבהרה ורק לפני שעה קלה תוקן הציטוט באתר הלבנוני.

הוא התייחס לנאום ראש הממשלה נתניהו בכנסת, שבו הבהיר כי הרקע להסכם הוא בין השאר האויב המשותף - איראן. עודה ציין עוד כי ראש הממשלה נתניהו מסתיר את פרטי ההסכם מהציבור, ומדובר בסוגיה מסוכנת לדמוקרטיה.

גילוי מלא: הידיעה תוקנה לאחר פרסומה באופן שישקף את הפער בין הציטוט שייחס הערוץ הלבנוני לעודה, לדברים שאמר בפועל.