צוקרברג, דורסי ופיצ'אי יעידו על מדיניות צינזור התכנים שלהם

השימוע בוועדת הסנט יתמקד בשאלה אם חברות הטק משתמשות בחוק ההגינות בתקשורת כדי לצנזר השקפות שמרניות

מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי מעיד בקונגרס האמריקאי ב-2018 / צילום: Jim Young, גלובס
מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי מעיד בקונגרס האמריקאי ב-2018 / צילום: Jim Young, גלובס

מנכ"לי פייסבוק, טוויטר ואלפאבית יופיעו בפני ועדה בסנט ב-28 באוקטובר כדי להשיב לשאלות על מדיניות מיתון התכנים בפלטפורמות האינטרנט שלהם.

מארק צוקרברג מפייסבוק, ג'ק דורסי מטוויטר וסונאדר פיצ'אי מאלפאבית, הבעלים של גוגל ויוטיוב, יופיעו בפני ועדת המסחר בסנט בשיחת וידאו, מסרה שלשום הוועדה, שבה יש רוב לרפובליקאים.

השימוע יתרכז בסעיף 230 לחוק ההגינות בתקשורת, שמגן על פלטפורמות מדיה חברתית מאחריות משפטית לתכני המשתמשים - אך הרפובליקאים אומרים שהוא מנוצל על ידי חברות הטק לצנזור דעות שמרניות (של הימין). החברות אומרות שהן מקבלות את ההחלטות הללו בלי קשר להשקפות פוליטיות. הדמוקרטים מצידם מעודדים את החברות לפעול לאיתור מידע כוזב במדיה החברתית.

לפי ועדת המסחר בסנט, השימוע ב-28 באוקטובר "יספק הזדמנות לדון בהשלכות הלא מכוונות של הגנת סעיף 230, ואיך לשמר את האינטרנט כפורום של שיח פתוח".

יו"ר הוועדה, הסנטור הרפובליקאי רוג'ר וויקר ממיסיסיפי, פעל להקדמת השימוע. הוא אישר משלוח צווי זימון למתן עדות לשלושת המנכ"לים מוקדם יותר החודש, פחות משבוע אחרי שביקש מהם להופיע בוועדה. בשימוע ההצבעה על צווי ההופעה לעדות הוא ציין את תאריך הבחירות המתקרב, 3 בנובמבר.

הדמוקרטים בוועדה לא התנגדו לפרסום הצווים, אם כי כמה מהם אמרו שאין צורך לזמן את המנכ"לים להעיד לפני הבחירות.

השימוע בוועדת המסחר בסנט נפרד משימוע ב-23 בחודש זה שמתכננת ועדת המשפטים בסנט, שביום חמישי איימה לשלוח לדורסי צו התייצבות בפניה, אחרי שטוויטר חסמה שני מאמרים ב"ניו יורק פוסט" שהכילו האשמות נגד ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות.