עסק ביום | פיצ'ר

"לא מצאתי את מה שחיפשתי, אז הקמתי מותג משלי"

דקל זרד, בת 41, בעלת מותג בגדי הספורט במידות גדולות everybody • 
"גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

דקל זרד, בעלת מותג בגדי הספורט במידות גדולות everybody
 / צילום: עומר שפירא
דקל זרד, בעלת מותג בגדי הספורט במידות גדולות everybody / צילום: עומר שפירא

בניגוד למוסכמות החברתיות המיושנות, דקל זרד לא מוכנה שמשקל יהווה מכשול בדרך לספורט. אז היא הקימה קהילת נשים בפייסבוק שנקראת 'מתאמנות בכל מידה', וכבר כוללת כ-7,000 חברות. "זו קבוצה שעוסקת בספורט ו-body positive", היא מסבירה. "הרעיון הוא להציג עצמנו כנשים חזקות, ולתת השראה לצעירות יותר. אפשר להיות שמנה ולעשות כושר, את יכולה לחיות את החיים שלך בכל מידה".

מסלול הקריירה שלה רצוף דילוגים. מגיל 22 הייתה דוגמנית מידות גדולות. במקביל ניהלה פרויקטים ב-yes, נסעה לתקופה לחו"ל, למדה ארכיאולוגיה ועסקה בתחום. משם עברה לשיווק ופרסום בקבוצות כנסים לתעשיות צבאיות וביטחוניות ולחברות הייטק. את המותג שלה, everybody, פתחה אחרי שביקרה בירידי מעצבים למידות גדולות, אך לא מצאה שם את מבוקשה.

"אני מתאמנת במידה 42-44 רוב חיי, ולא מצאתי בגדי ספורט שמתאימים לי ולגובה שלי. אז התחלתי לקנות סחורה מספקים ולמכור. הייתה דרישה, אבל שמתי שהיו חסרים גם פריטים כמו גוזייה ושורט. התחלתי לייצר אותם, ולפני ארבע שנים השקתי את המותג שלי".

את לא מעצבת, אז איך עשית זאת?
"ידעתי מה אני רוצה, לקחתי תדמיתנית שהכינה לי כמה דגמים, התאמנתי איתם, נתתי לחברות לנסות, שיפרנו, והתחלנו לרוץ עם זה ולייצר בכמויות קטנות. לאט לאט הוספנו עוד דגמים ועוד בדים.

"הייתה לי חנות בתל אביב והיא נסגרה בגלל המצב, ויש לי גם חנות אונליין. זה אחד הדברים שהכי פוגעים - את ממשיכה לשלם את כל החשבונות, אבל אי אפשר למכור. בכל מה שקשור לספורט המכירות באונליין עולות וזה מה שמחזיק כרגע את העסק שלי, אבל זה לא חצי ממה שאני רגילה להכניס".

את נעזרת בליווי או בייעוץ עסקי?
"עשיתי סדנה אצל דוד אלהרר, שעוסק בסטורי טלינג. הוא מלווה אותי הרבה שנים, ולפני הקורונה התחלתי איתו קורס, שבו בנינו רעיון שהיה לי בראש הרבה זמן - קבוצת אימונים וליווי לאורח חיים.

"בקבוצה הזו יש עד 12 נשים בכל סבב. אחרי הסגר הראשון התחלנו עם קבוצת פיילוט בתוכנית של חודשיים וחצי, שנותנת בוסט לכושר. פעמיים בשבוע אימונים, ופעם בשבוע הרצאות ואימונים מסוג אחר. זה נותן תחושת שייכות, וזה מיועד לנשים שלא בהכרח ירצו להגיע לחדר כושר. הן מכירות את השפה של באדי פוזיטיב, וחשוב להן להתאמן בתוך קהילה תומכת".

מה המשמעות של באדי פוזיטיב?
"אנחנו לא מתעסקות בדיבור של שמן של השפלת הגוף, אלא מדברות על איך אני מרגישה בתוך התהליך ואיך אני מתחזקת חיצונית ופנימית. אם למישהי קשה עם תרגיל, מקשיבים לה ונותנים מקום לנפש, ולא מתעסקים רק ב'כמה רצתי'.

"בחדר הכושר המאמן לא מכיר אישית, ולהצליח להגיע לתחושת מסוגלות זה קשה. הקבוצה שלנו זו סביבה לא שיפוטית. כל אחת יכולה ליהנות מהגוף שלה ומהיכולות שלה. לא מחכים לרדת 20 ק"ג כדי להתחיל.

"הספקתי לעשות שתי קבוצות כאלה, והשנייה הפסיקה באמצע בגלל הסגר השני. עברנו לזום פעם בשבוע, בשבילי זה היה כמו אוויר לנשימה. אני מקווה שכולן יחזרו להתאמן עכשיו".

מה התכנון לעתיד הקרוב?
"כדי לצלוח את התקופה אני בונה תוכנית ל-15 בנובמבר, אחרי הקורונה. יחד עם המאמנת אלין גרינברג אני אפתח קבוצת נשים נוספת וקבוצת נערות. עבורן זה גם מנטורינג וגם אורח חיים ספורטיבי. זה מה שמחזיק אותי, כי אם אסתכל על מה שקורה עכשיו אהיה שקועה.

"אין לי ברירה, אז אני יוצרת כל פעם מוצרים שיתאימו למצב. עד שכבר הגענו למשהו שמתאים, המצב שוב מתהפך. מנטלית, בסבב הראשון הייתה הזדמנות לעשות דברים חדשים, וזו הייתה חוויה שאפילו הזיזה לנו קצת את הגבינה. הסבב השני כבר מתסכל יותר, כי צריך למצוא כוחות חדשים להסתער ולייצר. למעשה, הסגר השני היה הרבה יותר קשה, ממש קשוח. מזל שיש לי את הקהילה שלי שתומכת. אני כאילו עושה עבור הקהילה, אבל בעצם זה לעצמי".

חשבת לחזור להיות שכירה?
"לא מתגעגעת לזה. אין סיכוי. יש לי פה מטרה, שליחות ואג'נדה שלא אוותר עליה. זה לא רק עסק של בגדי ספורט, אני מביאה הרבה דברים מעבר, וזה קול שפוי שחשוב שיישמע. צריך להירגע מתרבות הדיאטות, אפשר להיות אישה חזקה ובריאה, לא רק במידה 36".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il