מהסופרמרקט לקניון: אורי קילשטיין ימונה למנכ"ל קניוני עזריאלי

קילשטיין הינו דמות מפתח בשופרסל וסומן כמי שצפוי להיכנס לנעלי מנכ"ל הקבוצה אם וככל שהתפקיד יתפנה • כעת הוא עוזב אותו לאחר 11 שנים בחברה, וכ-8 שנים בתפקידו הנוכחי • אתמול עדכנה שופרסל בדיווח לבורסה כי קילשטיין יסיים את תפקידו בינואר 2021

אורי קילשטיין / צילום: סיון פרג'
אורי קילשטיין / צילום: סיון פרג'

אורי קילשטיין, המשנה למנכ"ל שופרסל וסמנכ"ל הסחר של רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל ימונה למנכ"ל קניוני עזריאלי במקומו של ארנון תורן. תורן יסיים את תפקידו בסוף בשנה לאחר שבע שנים בתפקיד. אתמול עדכנה שופרסל  בדיווח לבורסה כי קילשטיין יסיים את תפקידו בינואר 2021.

קילשטיין, 48, שימש כאחת מדמויות מפתח בשופרסל וסומן כמי שצפוי להיכנס לנעלי מנכ"ל הקבוצה אם וככל שהתפקיד יתפנה. לפני פחות משנתיים מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל. כעת הוא עוזב את שופרסל לאחר 11 שנים בחברה, וכ-8 שנים בתפקידו הנוכחי.

בין היתר תחת קילשטיין פעלו תחומי הסחר, השיווק, האונליין, המותג הפרטי, וכרטיסי האשראי. לפני הצטרפותו לשופרסל כיהן קילשטיין בתפקידים ניהוליים במקינזי ובאמדוקס.

קילשטיין נמנה על נושאי המשרה הבכירים בחברה וקיבל את התגמול השני בגובהו בקבוצה אחרי המנכ"ל אברכהן. ב-2019 עמדו התגמולים שקיבל קילשטיין על סך של כ-2.9 מיליון שקל. מתוכם עלות השכר עמדה על כ-1.5 מיליון שקל, וזאת בנוסף למענק ותשלום מבוסס מניות. לפני כשנה וחצי קיבל גם הקצאה של אופציות ומניות חסומות בחברה.

עתה צפוי קילשטיין להיכנס לנעלי מנכ"ל קניוני עזריאלי באחת התקופות המאתגרות שידעה הקבוצה שמונה 18 קניונים ומרכזים מסחריים. זאת, על רקע השפעות וירוס הקורונה והמגבלות שהוטלו על המשק ופגעו בפעילותה. כך, הקניונים של הקבוצה נדרשו להיסגר בשל הנחיות הממשלה הן בסגר הנוכחי, והן בסגר הראשון שנמשך כחודש וחצי. בנוסף, עוד טרום משבר הקורונה התמודד ענף הקניונים עם שינויים בהרגלי הצריכה ובראשם הקניות בחו"ל ובאתרי קניות בינלאומיים. כדי להתמודד עם האתגר הזה עזריאלי רכשה פעילות מקוונת והקימה על בסיסה אתר אונליין באמצעותו היא מוכרת מוצרים בעיקר של שוכריה, אך לא רק.

אגב, סוגיה מעניינת נוגעת לממשק שמעתה יהיה לקילשטיין עם אחיו, עמיחי קילשטיין אשר עוסק גם הוא בתחום הקמעונאות ומשמש כמנכ"ל של מאץ' ריטייל. מאץ' ריטייל היא הזכיינית של קבוצת H&M בישראל ונמצאת בבעלות קבוצת יוניון של ג'ורג' חורש. בנוסף למותגי H&M, החברה היא גם בעלת הזיכיון לרשת דייסו יפן.

ארנון תורן שעוזב כעת את התפקיד יסיים שלושה עשורים בקבוצת עזריאלי. לתפקידו האחרון כמנכ"ל קניוני הקבוצה, נכנס בנובמבר 2013.