באיחוד האמירויות רוצים תיירים: חונכים פארק נופש ושעשועים חדש

ב-2020 אומנם לא הגיעו לאיחוד 20 מיליון תיירים כפי שתיכננה המדינה בתוכנית העשור שלה, אך הקורונה לא מונעת מהמדינה להמשיך ולנסות לשכנע תיירים מכל העולם להגיע אליה • בחודש הבא יפתח במדינה פארק ענק שכולל חופים לבנים, מועדוני ספורט ימי, סקי, שיט וצלילה

האי Hudayriat באבו דאבי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
האי Hudayriat באבו דאבי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

לפי תוכנית העשור של איחוד האמירויות, ב-2020 המדינה הייתה אמורה לקבל לא פחות מ-20 מיליון תיירים. ואכן ההשקעה בתשתיות התיירות באמירויות בשני העשורים האחרונים היא עצומה וכוללת בנייה של בתי מלון, רשתות מזון והסעדה, אטרקציות, הכשרת מדריכים ונהגי מוניות, וטיסות של חברות התעופה שלה אל כל העולם.

בהתחשב בנסיבות היעד לשנה זאת אכן נראה שאפתני, אבל 2019 נרשמה כשנה מבטיחה מאוד, והראתה עלייה של יותר מ-5% בכניסת תיירים - 16.7 מיליון תיירים (לא כולל עובדים זרים) נרשמו בנמלי התעופה ובמעברים היבשתיים של המדינה.

השנה, שנת הקורונה, כבר לא תשיג את היעד הזה, אם כי הגבולות של איחוד האמירויות לא נסגרו כמו בישראל, ותיירים המשיכו להגיע, ובהם בעיקר אירופים, סינים, הודים ותיירים ערבים מסעודיה בעיקר. השליט בפועל, MBZ - יורש העצר מוחמד בין זאייד, מקדם אישית את התחום, מתוך מדיניות ברורה של הגדלת תחומי הכלכלה שאינם קשורים לנפט ולגז.

במהלך נובמבר יחנך באי אל חודארייאת שמדרום מערב לאבו דאבי, פארק נופש ושעשועים ענק. על חשיבות הפרויקט בעיני השלטונות מעיד ביקורו אתמול של בין זאייד במקום. והמדינה אכן הייתה אחד מהמשקיעים העיקריים בפרויקט הזה.

ומה יש בו? חופים חוליים לבנים ובהם מתקני נופש, מתקני כושר ומשחקים כמו כדורעף חופים, מועדוני ספורט ימי, סקי, שיט וצלילה. במרכז הפארק, מתחם ספורט שלא היה מבייש כפר אולימפי ובו מגרשים ומתקנים לכמעט כל ענף ספורט מוכר, משחקי כדור, בריכות שחיה וקפיצות, קירות טיפוס, מתקני אימון ותחרויות לאופניים, חדרי כושר, שבילי ריצה מסביב למתחם ובתוכו ועוד.

אי אפשר כמובן גם בלי פארק מים מכובד, משטח החלקה על קרח וגם מתחם אתגרי של מתקנים בסגנון תחרויות הנינג'ה.

מחכים גם לתיירים מישראל

בהסכמים עם ישראל יש חלקים נרחבים העוסקים בתיירות, והצפי הוא כי עשרות אלפי ישראלים בשנה יגיעו לתיור ולטיול במדינת המפרץ. טיסות יש, אתמול נחתם הסכם התעופה הראשון, מתווה לקבלת אשרות כניסה יהיה בקרוב, וכל שנותר הוא לבדוק מה יש לעשות באמירויות, ושם מתאמצים מאוד להגדיל את ההיצע לתיירות פנים וחוץ.

חברות התיירות המקומיות כבר מכניסות את הפארק כאחד מהיעדים לתיירות הנכנסת, בקרוב בחוברות הטיולים המאורגנים של החברות הישראליות.