יו"ר WeWork: עסקת הייעוץ שנחתמה עם אדם נוימן כבר לא בתוקף

לדברי מרסלו קלאורה, בכיר בסופטבנק: "אני חושב שאדם הפר אולי כמה חלקים מהסכם הייעוץ, ולכן הוא כבר אינו בתוקף" • בכנס Tech Live של הוול סטריט ג'ורנל שנערך אתמול ציין כי ייתכן והחברה הייתה "אגרסיבית מדי" בהשקעה ב-WeWork

אדם נוימן  / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס
אדם נוימן / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס

עסקת הייעוץ ב-185 מיליון דולר שקבוצת סופטבנק חתמה עם מייסד WeWork, אדם נוימן, שפרש ממנה בשנה שעברה, כבר אינה בתוקף. כך אמר היו"ר הביצועי של WeWork.

"אני לא חושב שהסכם הייעוץ עדיין בתוקף", מסר היו"ר מרסלו קלרואה בכנס Tech Live של הוול סטריט ג'ורנל שנערך אתמול במתכונת וירטואלית. "אני חושב שייתכן ואדם הפר כמה חלקים מהסכם הייעוץ, ולכן הוא כבר אינו בתוקף". נוימן "עזר מאד בהתחלה" לסופטבנק להבין את WeWork, אמר קלאורה.

קלאורה, שהוא גם בכיר בסופטבנק, לא סיפר אין בדיוק ייתכן והפר נוימן את ההסכם, ואמר שהנושא הוא חלק מהתדיינות משפטית מתמשכת. נוימן עזב את WeWork תחת ענן של ספקנות, אחרי הכישלון של חברת שטחי המשרד הענקית להנפיק את עצמה לפני כשנה.

במסגרת פיצויי העזיבה של נוימן, סופטבנק, בעלת העניין הגדולה ב-WeWork, הסכימה לקנות ממנו מניות בסך כמיליארד דולר, לפרוס מחדש חוב של 500 מיליון דולר ולשלם לו דמי ייעוץ בסך 185 מיליון דולר. עובדי WeWork ואחרים מתחו ביקורת קשה על התשלומים שקיבל המייסד המשותף, בזמן שאלפים מהם פוטרו. מנוימן לא נמסרה תגובה.

כחלק מהעסקה היה סעיף לפיו נוימן לא יתחרה ב-WeWork במשך ארבע שנים, מסר מקור שמכיר את פרטי ההסכם. לפי המקור, נוימן כבר לא מוגבל על ידי הסעיף הזה. הוא גם לא קיבל את כל 185 מיליון הדולרים.

נוימן תבע את סופטבנק, תאגיד השקעות הטק היפני, באביב שעבר. זאת לאחר שהתאגיד לא עמד בהתחייבותו לקנות ממנו את מניות WeWork בכמיליארד דולר כמתחייב מההסכם ביניהם.

"היינו כנראה אגרסיביים קצת יותר מדי בעניין WeWork", הוסיף קלאורה, כשנשאל אם סופטבנק הפיקה לקחים כלשהם מאסטרטגיית ההשקעות שלו בשנים הקודמות. "הנחנו כנראה לנוימן לעבוד בצורה חופשית מדי, בלי שסופטבנק תהיה מעורבת כפי שצריך".

קלאורה אמר ש-WeWorkמקווה להגיע לרווחיות בשנת 2021. "WeWork צריכה לרשום רבעון רווחי מתישהו בשנה הבאה", הוא אמר. "ושנה לאחר מכן, WeWork צריכה להיות חברה רווחית שתניב תזרים מזומנים חיובי.

"כדי ש-WeWorkתהיה רווחית, אנחנו צריכים לעבור לתפוסת משרדים של 67% או 68%. לפני המגפה היינו בתפוסה של 80%-85%, ולכן כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לחזור לרמות דומות של תפוסה", אמר. הוא לא מסר מהי התפוסה במשרדי החברה היום.

אחרי המגפה, העריך קלאורה, חברות ועובדים יאמצו מודל עבודה היברידי, של כמה ימי עבודה במשרד, כמה ימים בבית וביצוע חלק מהעבודה מאתרים רחוקים.

"הכל הולך להשתנות לצמיתות", הוא אמר. "יש אנשים שחושבים, 'המגפה חלפה והחיים חוזרים להיות כרגיל'. זה לא הולך לקרות, כי שינינו את אופן ההתנהגות שלנו כבני אדם".