אבו דאבי מול דובאי: כך ייראה הקרב הלוהט של האמירויות על הכיס של התייר הישראלי

"את חגי תשרי פספסנו אבל פסח עוד לפנינו. נפנה לכל קהלי היעד - מהציבור הערבי ועד לשומרי המסורת", אומר ל"גלובס" עלי אל שאיבה מנכ"ל התיירות והשיווק במשרד התרבות והתיירות של אבו דאבי • "היתרון שלנו הוא הגיוון שאפשר להפיק מחופשה בפרק זמן קצר"

11 מיליון תיירים ביקרו באבו דאבי ב-2019, 6 מיליון מתוכם הוגדרו כתיירי יום, כלומר כאלה שבאו לביקור מדובאי למשל, ו-5 מיליון בילו לילה אחד לפחות בעיר הבירה של איחוד האמירויות. כעת, מחכים לסגמנט חדש בתיירות - התייר הישראלי שבלי שום קורטוב של ציניות, אכן נדמה שמחכים לבואו בכל מקום.

"ההתרגשות היא הדדית ואנחנו שמחים לקחת חלק בהיסטוריה ולהראות לעולם מודל מוצלח של שלום בין מדינות. אנחנו פה לא רק כדי לפתוח דלתות לעסקים אלא גם לאנשים שרוצים להיחשף לתרבות ולידע של המדינות",  אומר עלי אל שאיבה מנכ"ל התיירות והשיווק במשרד התרבות והתיירות של אבו דאבי. 

עלי אל-שייבה, מנהל התיירות והשיווק במשרד התרבות והתיירות של אבו דאבי / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס
 עלי אל-שייבה, מנהל התיירות והשיווק במשרד התרבות והתיירות של אבו דאבי / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

היתרון הוא בגיוון

חמשת השווקים שמהווים לדבריו את מקור התיירות הבולט באבו דאבי הם גרמניה, בריטניה, סין, ארה"ב והודו. שווקים נוספים כוללים את רוסיה, איטליה, צרפת. "ישראל היא יעד קרוב וזה יתרון גדול, רק שלוש ורבע שעות טיסה מפרידים בינינו. נשווק את אבו דאבי כיעד מושלם לגיחה לסופי שבוע ל-2-3 לילות. היתרון שלנו הוא הגיוון שאפשר להפיק מחופשה בפרק זמן קצר, בבוקר אפשר לבלות בחוף הים, לאחר מכן בפארק שעשועים ובערב לצאת לראות כוכבים בטיול מדבר. אני לא מכיר עוד יעד שמציע כזה גיוון ונציע שאטלים חינמיים מכל מקום לכל מקום ברמת היוקרה שהתיירים יפגשו באבו דאבי".

נושא שישנה לפי אל שאיבה את פני התיירות הוא התשלום בלי מזומן, כך שמדוכן השווארמה בשוק ,עבור בהשכרת ג'ט סקי בים, ועד הנסיעה במונית, ניתן לשלם באפליקציות תשלומים או בכרטיסי אשראי. "המטרה היא שתיירים לא יצטרכו להסתובב עם מזומנים בכלל". אל שאיבה שב ומדגיש עד כמה אבו דאבי היא יעד בטוח לתייר וטוען כי "זו המדינה הבטוחה בעולם מבחינת נתוני פשיעה", בתוך כך הוא מדגיש כי "אבו דאבי פתוחה לתרבויות שונות, מותר לנשים ללבוש ביקיני בחופי הים או ללכת מכוסות, שתי הדרכים מקובלות כאן ואני מאמין שגם בישראל יודעים לקבל כל דרך. גם אלכוהול מותר מגיל 21 גם במסעדות ובמועדוני לילה. אנחנו עיר מודרנית ופתוחה שמצפה בדיוק כמו בכל מקום אחר שיכבדו את ההנחיות המקומיות שלה. גרים פה אזרחים מ-200 מדינות שונות, אנחנו רגילים לתרבויות ולדתות שונות ומכבדים כל אדם. יש באבו דאבי אפשרות לטייל בתקציבים שונים, מחיר לילה במלון יכול להתחיל ב-70 דולר ולהגיע לכ-1,000 דולר".

מתחרים בדובאי התוססת

את אבו דאבי משווים לירושלים בהיבט של האווירה ואת דובאי לתל אביב. גם אל שאיבה מבין שהתחרות על התייר הישראלי לא תהיה פשוטה מול דובאי התוססת. "באבו דאבי יש איכות חיים שאין בהרבה מקומות, יש פה חופי ים מהיפים בעולם ואתרי בילוי לתיירים. מאז ההכרזה על הסכם עשינו מחקר על השוק הישראלי, פגשנו הרבה שותפים כדי להבין את הצרכים של ישראלים ומה מושך אותם בנסיעות לחו"ל. אנחנו כבר יודעים שצריך לכוון לחגים, את חגי תשרי פספסנו אבל פסח עוד לפנינו, נפנה לכל קהלי היעד, מהציבור הערבי ועד לשומרי המסורת, אנחנו מודעים לחשיבות המזון הכשר ובכל המלונות בעיר נציע מזון כשר כולל במסעדות ברחבי העיר, במחירים נגישים. בבתי מלון נוודא שיוקצו מתחמים לתפילה. אנחנו רואים את החיבור המדהים בין שתי התרבויות, זה מתחיל בשפה".

הנוחתים באבו דאבי עוברים בדיקת קורונה בשדה התעופה ונכון להיום נדרשים להיכנס ל-14 ימי בידוד. "משבר הקורונה השפיע עלינו בדיוק כמו על כל יעד אחר. יש לנו מזל שיש לנו מנהיג שידע להכיל את ההתפרצות מהיום הראשון, והיום אנחנו רואים את התוצאות של זה. הציבור הממושמע תרם לכך שהצלחנו למתן את נתוני התחלואה וכיום יש נכונות לפתוח יעדים לתיירים. נעשה את זה בקרוב בהתאם לפרוטוקולין מיוחדים שיאפשר לפתוח בהדרגה את אבו דאבי לתיירים. הנהלים ישתנו משמעותית ברגע שיהיה חיסון. מרגע שההסכמים ייכנסו לתוקף נהיה מוכנים לארח ישראלים. אנחנו מחכים ליום הזה בהתרגשות".

***גילוי מלא: הכותבת היא אורחת החברות איתיחאד וקבוצת ממן וטסה במימון מלא של "גלובס"