שוק הקריפטו מתרגש: פייפאל תאפשר קנייה ומכירה של ביטקוין

בעקבות הכרזת ענקית התשלומים האמריקאית כי לקוחותיה יוכלו להשתמש במטבעות קריפטו כבר בתחילת 2021, זינק מחיר הביטקוין לכ-12,400 דולר - רמתו הגבוהה ביותר בחודשיים האחרונים

דן שולמן, מנכ"ל פייפאל / צילום: רויטרס
דן שולמן, מנכ"ל פייפאל / צילום: רויטרס

מחירו של הביטקוין מטפס אחר הצהריים היום לכ-12,400 דולר - רמתו הגבוהה ביותר בחודשיים האחרונים, על רקע הכרזה של ענקית התשלומים האמריקאית PayPal Holdings על כוונתה לאפשר ללקוחותיה להשתמש במטבעות קריפטו כבר בתחילת השנה הבאה.

ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק הקריפטו, עם נתח של כ-61% משווי כלל השוק, עלה ביממה האחרונה ביותר מ-5% והשלים זינוק שבועי של כ-9% (נכון לשעה 16:00, שעון ישראל). אחרי שסיכם את ספטמבר בירידות שערים משמעותיות, מתחילת אוקטובר נהנה הביטקוין מעלייה של יותר מ-15%, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

על פי הודעת פייפאל היום, כבר בתחילת 2021 יוכלו לקוחות החברה לבחור להשתמש במטבעות קריפטו, ובהם ביטקוין, את'ר, ביטקוין קאש או לייטקוין, בפלטפורמת התשלומים של פייפאל. החברה הודיעה כי במחצית הראשונה של 2021 היא מתכננת להרחיב את האפשרות הזאת גם למשתמשים באפליקציית התשלומים שלה, Venmo. עוד הוסיפה פייפאל בהכרזתה כי בעלי חשבון פייפאל בארה"ב יוכלו להשתמש בשירות כדי לקנות, למכור ולהחזיק במטבעות קריפטו כבר בשבועות הקרובים.

הסליקה של מטבעות הקריפטו בפלטפורמת פייפאל תיעשה באמצעות מטבעות "פיאט", כמו הדולר האמריקאי - ולפיכך, לבעלי עסקים שיקבלו תשלומים ממחזיקי מטבעות קריפטו, התשלום יועבר בכסף "רגיל".

על פי הודעת החברה, פייפאל אישרה באופן ראשוני את התנאים למתן שירות במטבעות קריפטו מול הרגולטור הפיננסי של מדינת ניו יורק. לצורך מתן השירות הזה, תשתף החברה פעולה עם חברת Paxos.

נשיא ומנכ"ל פייפאל, דן שולמן, מסר כי "המעבר לצורות דיגיטליות של מטבעות הוא בלתי נמנע, ועמו מגיעים יתרונות ברורים במונחים של גישה למערכות פיננסיות: יעילות, מהירות וחסינות של המערכת, וכן יכולת של ממשלות להעביר כספים לאזרחים במהירות".

חברת פייפאל מדווחת כי יש לה כיום 346 מיליון חשבונות פעילים מסביב לעולם, ורק ברבעון השני של 2020 הועברו באמצעותה תשלומים בהיקף גלובלי של 222 מיליארד דולר.

"החדשות הגדולות ביותר השנה"

הכרזת פייפאל התקבלה בהתרגשות גדולה בקרב משקיעי קריפטו ברחבי העולם. מייק נובוגרץ, בעלי חברת Galaxy Investment Partners, הנחשבת לאחת המשקיעות הגדולות בשוק, צייץ בתגובה בטוויטר: "אלה החדשות הגדולות ביותר השנה בתחום הקריפטו". נובוגרץ הוסיף כי בעקבות המהלך של פייפאל צפויים הבנקים לצאת למרוץ על מתן שירות למחזיקי מטבעות קריפטו.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, אמר ל"גלובס" כי "העובדה ששירות תשלומים עצום בעל מאות מיליוני לקוחות בכל העולם, יאפשר לסחור ולהחזיק ביטקוין עבור לקוחות, היא בעלת משמעות עצומה עבור משתמשי ביטקוין. עד היום ביטקוין שיגשג למרות המקלות בגלגלים מצד הבנקים וחברות הסליקה, ועל כך מתווסף האתגר הטכני להחזיק ולאבטח מטבעות. העובדה שאחד משירותי התשלומים המפוקחים, האמינים והפופולריים בעולם ייתן שירותים עבור מטבעות דיגיטליים מבוזרים, תקל על קהל עצום של משתמשים ובעלי עסקים לשלם באמצעותם ולהחזיק אותם. למעשה, ביטקוין יהפוך למטבע חוץ ככל המטבעות האחרים, וסביר להניח כי תיפתח אפשרות לשלם באמצעותו ב-Paypal, כשמקבלי התשלום יוכלו לקבל אותו בביטקוין או בכל מטבע אחר - מה שיהפוך את השימוש בו לקל משמעותית. אם אכן פייפאל תתקדם עם המתווה שהוכרז, ותרחיב אותו בעתיד מעבר לארה"ב, זהו צעד ענק עבור ביטקוין בדרך לביסוסו כאלטרנטיבה משמעותית למערכת הפיננסית הקיימת".