החוק למניעת אלימות כלכלית: צורך השעה או טרלול משפטי

בעקבות הדיון הסוער בועדת החוקה בכנסת על החוק למניעת אלימות כלכלית: האם מדובר בצעד חשוב להגנה על נשים או בהתערבות יתר בחיי המשפחה? • הצטרפו לשידור החי

ועדת חוקה על הצעת החוק למניעת אלימות כלכלית / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
ועדת חוקה על הצעת החוק למניעת אלימות כלכלית / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ויכוחים סוערים בין חברי הכנסת בדיון שהתקיים אתמול בוועדת חוקה על הצעת החוק הממשלתית למניעת אלימות כלכלית. על פי הצעת החוק, שתאוחד בהמשך עם הצעה דומה של ח"כ קרן ברק מהליכוד, בית המשפט יהיה רשאי לתת צו למניעת אלימות כלכלית המורה על הפסקת האלימות הכלכלית. ההוראות המוצעות בחוק יחולו על בתי דין דתיים לגבי צדדים שבעניינם הוא מוסמך לדון, וכן בבית משפט לענייני משפחה ובית משפט שלום. הדיון שעלה לטונים גבוהים נסוב על שאלת המעורבות של בית המשפט בתהליכים בתוך המשפחה וחשף אי הסכמה גם בקרב חברי הקואליציה על עצם ההגדרה של אלימות כלכלית. 

ח"כ תהלה פרידמן מכחול לבן, מהתמוכות בחוק, וח"כ עמית הלוי המתנגד לו - שניהם מהליכוד הצטרפו אלינו לשידור חי בהנחיית הכתבת הפרלמנטרית שירית אביטן כהן. בהמשך ננסה ביחד עם עורכת דין לענייני משפחה דקלה סומך קרם ורות דיין וולפנר וד"ר מירב שמואלי, מנהלת תחום שינוי מדיניות וחקיקה בעמותת רוח נשית להבין יותר את הסוגיה המשפטית וההתנגדויות שהיא מעוררת.