ארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להשפיע על הבחירות

ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית ג'ון רטקליף אמר במסיבת עיתונאים כי איראן ורוסיה השיגו מידע על רישומי הבוחרים האמריקאים, והן מנסות להשפיע על הבחירות, שייערכו בעוד 12 יום • "איראן שלחה מיילים מזויפים שנועדו להפחיד את המצביעים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא דונלד טראמפ"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: Carolyn Kaster, Associated Press
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: Carolyn Kaster, Associated Press

בידי איראן ורוסיה מידע על רישומי הבוחרים האמריקאים, והן מנסות להשפיע על הציבור לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב שייערכו בעוד 12 יום. כך אמר ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית, ג'ון רטקליף.

"איראן ורוסיה נקטו בפעולות מסוימות הקשורות לבחירות במטרה להשפיע על דעת הקהל", אמר רטקליף במסיבת עיתונאים שהתקיימה הלילה.

"קודם כל וידאנו כי איראן השיגה מידע על הרישומים, ובנפרד ממנה גם רוסיה השיגה מידע. גורמים זרים יכולים להשתמש בנתונים אלה כדי לנסות למסור מידע כוזב לבוחרים הרשומים במטרה לגרום לבלבול, לזרוע כאוס ולערער את אמונכם בדמוקרטיה האמריקאית.

"איראן שלחה מיילים מזויפים שנועדו להפחיד את המצביעים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא דונלד טראמפ, המתמודד בבחירות מול סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי", הוסיף רטקליף.

"איראן גם מפיצה תכנים, ביניהם סרטון שמראה כיצד אנשים להונות בהצבעה שלהם, אפילו מעבר לים", אמר. "הסרטון הזה, וכל טענה אחרת לגבי הונאה בפתקי ההצבעה - אינה נכונה".

הוא הוסיף כי "פעולות אלה הן ניסיונות נואשים של יריבים נואשים. גם אם היריבים יבצעו ניסיונות נוספים להפחיד או לנסות לערער את אמון המצביעים, דעו שמערכות הבחירות שלנו חסינות, ואתם יכולים להיות רגועים - הקולות שלכם בטוחים".

בהתייחסו לרוסיה, אמר כי "למרות שלא ראינו את אותן פעולות מרוסיה, אנו מודעים לכך שגם הם השיגו מידע על המצביעים, בדיוק כפי שעשו בשנת 2016".

דקות לפני שהחלה מסיבת העיתונאים דיווח הוושינגטון פוסט "כי גורמים אמריקאים הזהירו את הרשויות כי איראן ניהלה קמפיין להעברת מיילים מאיימים לבוחרים הדמוקרטים, תוך התחזות לחברי קבוצת הימין הקיצוני הנערים הגאים.