תכשיר את הדירקטורים הממשלתיים: הכירו את הסמנכ״לית החדשה של רשות החברות

יפעת סלע, מנכ״לית עמותת אלומה שנבחרה לתפקיד, היא גם בתו של נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו • היא נבחרה לתפקיד בתום הליך מכרזי שארך 8 חודשים

יפעת סלע / צילום: ענבל מרמרי, גלובס
יפעת סלע / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

מנכ"לית עמותת אלומה יפעת סלע תמונה לתפקיד בכיר ברשות החברות הממשלתיות. סלע תמונה לסמנכ"לית הרשות לפיתוח והכשרת דירקטורים, במקומה של מירה מינס, שעזבה את הרשות לפני קרוב לשנתיים. במסגרת התפקיד תעסוק סלע, בין היתר, בנושאי תכנון ואסטרטגיה של נושאי המשרה בחברות הממשלתיות, הכשרות לדירקטורים וקידום קבוצות מיעוט בדירקטוריונים של החברות הממשלתיות. סלע היא גם בתו של נתן אשל, מי שהיה ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונחשב מקורב מאוד למשפחת נתניהו.

סלע שנבחרה בהליך מכרזי שארך כשמונה חודשים, מנהלת מאז שנת 2004 את עמותת אלומה, העוסקת בקידום תכניות למוביליות חברתית עבור צעירים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. העמותה פועלת גם לגיוס בנות דתיות לצה"ל. בראיון ל"גלובס" שנערך ב-2016, סיפרה סלע כי "בכל פעם שמתחיל אירוע של אלומה בבית החייל, כשיושבות שם מעל אלף תלמידות י"ב, או 150 בנות ברמות שפירא בשבת, אני אומרת להן: 'תהיו רגע בשקט ואז תשמעו את גלגלי המהפכה מסתובבים. לא אני מסובבת את גלגלי המהפכה, אלא הבנות, וזו יותר אבולוציה מרבולוציה".

על-פי קורות החיים של סלע, העמותה מעסיקה כ-200 עובדים, שני שליש מהם תושבי פריפריה, שליש ערבים-ישראלים ו-8% ממוצא אתיופי. העמותה שתקציבה השנתי כ-45 מיליון שקל הייתה מעורבת, בין היתר, בגיוס ראשון מסוגו של אג"ח חברתי, במסגרת השקעות אימפקט. לפני מינויה למנכ"לית העמותה, עבדה סלע כמנהלת מקצועית בעמותה ולפני כן מילאה תפקידי ניהול ופיתוח במערך ההדרכה של החברה להגנת הטבע.

בנוסף לעבודתה, סלע (47) חברה המועצה הציבורית המגן בראשות הפרויקטור פרופ' רוני גמזו וכן בוועד המנהל של תנועת אמונה והייתה חברת דירקטוריון חברת הכפר הירוק הממשלתית.

סלע השתתפה במספר תוכניות לפיתוח מנהיגות היא עמיתה בתוכנית "הגדעונים" לפיתוח מנהלים, בתוכנית "קומיוניטי" של משרד התפוצות וגשר ובתוכנית "מעוז" לפיתוח מנהיגות ישראלית והיא בוגרת הכשרות של מכון הרטמן, קרן פרת, מכון אלכ"א של הג'וינט ופדרציית סן פרנציסקו.

סלע בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודי מגדר של ה-JTS המכון התיאולוגי של התנועה הקונסרווטיווית בארה"ב. היא גם בעלת תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן.