רגב שוב תוקפת את סמוטריץ': "למדת מבנט רק לדבר"

חלופת ההאשמות בין שרת התחבורה מירי רגב לשר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' , שהחלה בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס", המשיכה במליאה • רגב ציינה את ראיון הפרישה של סמוטריץ' ב"גלובס": "אתה לפני חמישה חודשים בראיון סיום ל'גלובס' אמרת 'אני נותן טיפים לשרת התחבורה - לשקול את המטרו'"

מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' במליאה. "את מה שאעשה בתחבורה, אפילו אתה לא תצליח לתקן" / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' במליאה. "את מה שאעשה בתחבורה, אפילו אתה לא תצליח לתקן" / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

חלופת ההאשמות בין שרת התחבורה מירי רגב לשר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ', שהחלה בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס", המשיכה היום (ד') במליאה מיד לאחר שהקואליציה הפילה את הצעתו של סמוטריץ' להקמת ועדה לבדיקת ניגודי עניינים של שופטים.

רגב ניצלה את מעמדה כשרה ועלתה למסור הודעה מדוכן המליאה שנפתחה כך: "משעמם לסמוטריץ', והוא לוקה בשכחה. מה הוא עושה? הוא עובד עכשיו בשביל בנט, בשביל איילת שקד שהם פוזלים מרכזה. הם הרסו את הציונות הדתית, הם הרסו הבית היהודי, הקימו את ימינה הימין החדש, ועכשיו פוזלים מרכזה. מפלגת מצב רוח שקורצת מרכזה".

השרה התייחסה לעבודתו של סמוטריץ' כשר התחבורה: "סמוטריץ' עשה דברים נוראיים בתחבורה והיה כלי של הפקידים, הוא הפקיר את הפריפריה. הוא הפקיר גם את איו"ש, הוא מנע כסף מזומן לתחבורה ציבורית בפריפריה. סמוטריץ' הדברן הגדול, למדת מבנט רק לדבר, חזקים בדיבורים, חלשים בקלפי וחלשים בעשייה".

שרת התחבורה התייחסה לראיון הפרידה ממשרד התחבורה שעשה בצלאל סמוטריץ' ב"גלובס" לפני כמה חודשים: "האויב הכי גדול שלך זה הארכיון. אתה לפני חמישה חודשים בראיון סיום ל'גלובס' אמרת 'אני נותן טיפים לשרת התחבורה - לשקול את המטרו'. אבל הוא לוקה בשכחה. עם כל הכבוד ויש כבוד - מדינת ישראל היא לא בגוש דן".

רגב המשיכה את דבריה בהתייחסות לחסכים התחבורתיים בפריפריה ואמרה כי "לא יכול להיות שאנחנו שמים 60 ממיליארד שקל על קווי רכבת קלה ו-600 מיליון על רשת אופניים והפריפריה תהיה במצב של חסכים תחבורתיים. הגיע הזמן להקים רכבת מזרחית מדן ועד אילת. אנחנו ממשיכים להפקיד את תוכניות המטרו וכשזה יגיע למימוש נצטרך לשקול האם להמשיך עם זה או להשקיע בפריפריה. מציעה לסמוטריץ' להתעשת ולהבין שאנחנו משרתים את כל אזרחי מדינת ישראל".

"שרת התחבורה הורסת אבן אחרי אבן אחרי אבן במשרד הקריטי הזה"

ברקע הדברים, בצלאל סמוטריץ' תקף את השרה רגב במליאת הכנסת: "מאוד חשוב לכם שרת תחבורה שתחבל פעם אחר פעם בכל התהליכים החשובים והמקצועיים שאמורים להתרחש במשרד הכל כך חשוב שתחת אחריותה, וכשלא יהיו הישגם אפשר יהיה לגלגל את זה על פקידים ועל יועצים משפטיים".

בצלאל סמוטריץ' במליאה. "שרת התחבורה הורסת אבן אחרי אבן" / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
 בצלאל סמוטריץ' במליאה. "שרת התחבורה הורסת אבן אחרי אבן" / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

סמוטריץ' התייחס לדבריה של רגב בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס": "לפני יומיים הייתה לך אמירה שאת מתנגדת למטרו באזור גוש דן, זו אמירה פופוליסטית מופרכת חסרת היגיון לחלוטין שמאחוריה אסטרטגיה אחת בלבד, לסכסך בין אוכלוסיות כדי לגרוף עוד כמה קולות. את מנסה לסכסך בין תושבי המרכז בתל אביב לבין תושבי הפריפריה ואת מדברת שטויות חסרות בסיס".

חבר הכנסת לא חסך ביקורת מרגב ואמר כי "שרת התחבורה הורסת אבן אחרי אבן אחרי אבן במשרד הקריטי הזה. אין חלקה טובה שלא נשרפת במשרד הזה. אסור את המשרד הזה לנהל בפוליטיקה קטנה וזולה ולחרב את כל המהלכים הטובים שעשו במשרד הזה".

סמוטריץ' עקץ את השרה וציין שלא רצתה לבצע חפיפה מסודרת על משרד התחבורה: "אמרתי לה, תראי הייתי קצת זמן המשרד רוצה שאני אחפוף אותך, אמרה: 'לא רוצה' והוסיפה: 'בוא חצי שעה בקטנה אחרי הטקס'. אמרתי לה, במשרד התחבורה את את נמדדת בהישגים. במשרד התרבות רבת עם השמאלנים, קיבלת מחיאות כפיים. יופי".