בדיקות אלכוהול, מבחני כושר ורובטים מזיעים: כך הפכה הזיעה לדבר החם בעולם המדע

בדיקות אלכוהול וסמים לא פולשניות, בדיקת כושר ואפילו רובוטים שמשפריצים מים מהמצח • החום הישראלי אומנם הפך את הזיעה ללא נעימה, אבל יש בה המון מרכיבים שהופכים אותה לדבר החם בעולם המדע • האזינו

זיעה/צילום:shutterstock
זיעה/צילום:shutterstock

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS

זה לא החום. זו הלחות. זה מה שהורס לנו את החיים בקיץ הישראלי, ואם להיות כנים גם בסתיו ובאביב. גם אם תעבור הקורונה, גם אם יבוא שלום, גם אם נחיה כאן בארץ יחד בשלווה כל הלאומים והסוגים והמעמדות, עדיין נזיע. כן, זו הקללה הישראלית. 

הזיעה היא מנגנון הקירור של הגוף האנושי. המפגש בין הרטיבות לבין קצת רוח יוצרים התאיידות של הרטיבות שמורידה את חום הגוף. הזיעה מורכבת בעיקר ממים, מלח ואוריאה, חומר שנמצא גם בשתן. חוץ מזה הוא כולל עוד המון חומרים וגם כמות קטנה של כימיקלים ריחניים שיוצרים כמות גדולה של אי נוחות לסביבה.

בשנים האחרונות הפכה הזיעה לאחד התחומים החמים בעולם מדע. מדענים גילו כי ניתן באמצעותה אבחון את מצב הגוף. היא יכולה להיות מתאימה למדידה של סוכר, לבדוק את מצב הכושר שלכם בכניסה למכון ואפילו לגלות האם אתם בגילופין בעודכם מסרבים לבדיקת 'ינשוף'. העתיד ממש מעבר לפינה, כיוון שמדענים אף החלו לפתח רובוטים שיזיעו. כן כן, מה ששמעתם.