ההצעה המשופרת של אשטרום צלחה: תמחק את החברה הבת מהמסחר בת"א

קבוצת אשטרום תרכוש את מלוא מניות החברה הבת אשטרום נכסים בהצעת רכש חליפין במניות • פחות מ-5% מבעלי מניות אשטרום נכסים התנגדו להצעה • ההיענות הגבוהה תאפשר לה לבצע רכישה כפויה גם למניות שבעליהן לא נתנו את הסכמתם למהלך

הצלחה לקבוצת אשטרום בהצעתה לרכוש את החזקות הציבור במניות החברה הבת, אשטרום נכסים. מנתונים שפורסמו הערב עולה, כי פחות מ-5% מבעלי מניות אשטרום נכסים התנגדו להצעה, ועקב כך תוכל קבוצת אשטרום לרכוש את מלוא מניות החברה הבת ולמחוק את מניותיה מהמסחר בבורסת ת"א.

קבוצת התשתיות והנדל"ן אשטרום החזיקה עד כה ב-54.34% ממניות אשטרום נכסים, בעוד שיתרת המניות (45.66%) הוחזקה בידי ציבור המשקיעים. לפני כחודש הגישה קבוצת אשטרום הצעת רכש חליפין במניות למניות אשטרום נכסים שבידי הציבור, ומוקדם יותר השבוע שיפרה הצעה זו לצורך הבטחת הצלחתה.

ההצעה המשופרת כללה רכישה של מלוא החזקות הציבור באשטרום נכסים בתמורה ל-17.818 מיליון מניות של קבוצת אשטרום, ששוויין הנוכחי עומד על 774 מיליון שקל. הערב דיווחה קבוצת אשטרום כי בעליהן של 41.06% ממניות אשטרום נכסים נענו להצעת הרכש שלה והיענות גבוהה זו תאפשר לה לבצע רכישה כפויה גם למניות שבעליהן לא נתנו את הסכמתם למהלך.

אשטרום נכסים עוסקת בנדל"ן מניב לתעשייה, במסחר, במלונאות ומשרדים, ובייזום פרויקטים של נדל"ן למשרדים ולמסחר. בעקבות הצלחת הצעת הרכש למניותיה הן יימחקו כאמור מהמסחר בבורסה, אולם אשטרום נכסים תישאר חברה מדווחת מאחר שאגרות החוב שהנפיקה בעבר בהיקף של 1.8 מיליארד שקל ימשיכו להיסחר בבורסה

בסיכום המחצית הראשונה של 2020 צמחו הכנסותיה של אשטרום נכסים בקרוב ל-30% והגיעו ל-165 מיליון שקל, תוך שהציגה שיפור בהכנסות מהשכרת נדל"ן וממכירות שטחי משרדים, אולם היא לא הצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי מהכנסותיה. אחרי שערוך שלילי שנרשם בשווי נכסיה, בעיקר בהשפעת משבר הקורונה, ושינוי שלילי בסעיפי המימון, גם זאת בהשפעת המשבר, התכווץ הרווח הנקי שהציגה אשטרום נכסים למחצית השנה ב-90% לכ-6 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 72 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

מלבד פעילות הנדל"ן המניב שמרוכזת באשטרום נכסים, עוסקת קבוצת אשטרום גם בקבלנות בניין ותשתיות, בייזום בנייה למגורים ובייצור חומרי גלם לבנייה. תחום הבנייה למגורים של הקבוצה מרוכז בחברה הבת, אשדר, שאף היא חברה מדווחת, מאחר שאיגרות חוב שלה בהיקף של 738 מיליון שקל ערך נקוב עדיין נסחרות בבורסה.

קבוצת אשטרום סיכמה את מחצית השנה הראשונה עם שחיקה מתונה של כ-2% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-2.25 מיליארד שקל, בעוד שהרווח הנקי שלה התכווץ ביותר מ-50% והסתכם ב-91 מיליון שקל. החברה נמצאת בשליטת משפחות נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ.