בעקבות תקלה טכנית: הפסקות חשמל דווחו ברחבי הארץ

תושבי באר שבע, אשקלון, חיפה, ראשון לציון ויישובים רבים נוספים דיווחו על הפסקות חשמל למשך דקות ארוכות • לדברי חברת החשמל, הסיבה להן הייתה תקלה ביחידות ייצור, שהובילה להשלת עומס • במקרים מסוג זה המערכת מתוכננת לשוב בתוך כרבע שעה

עובד חברת החשמל על מנוף / צילום: תמר מצפי
עובד חברת החשמל על מנוף / צילום: תמר מצפי

תושבי יישובים ברחבי הארץ דיווחו הלילה (שישי) על הפסקות חשמל, שנגרמה מתקלה טכנית. בין היתר, עלו דיווחים מבאר שבע, אשקלון, נתניה, ראשון לציון, רעננה, אשדוד, חולון, חיפה, פתח תקווה, הוד השרון, שוהם, פרדס חנה ואורנית. לפי התושבים, השיבושים נמשכו בין רבע שעה לחצי שעה.

לדברי חברת החשמל, הגורם להפסקות היה תקלה ביחידות ייצור. כתוצאה מכך, התרחשה השלת עומס - הפסקות חשמל קצרות, בין עשר דקות לרבע שעה, המתבצעות באופן אוטומטי במטרה לייצב את המערכת על פי תכנית קבועה מראש, ולמנוע התמוטטות כוללת.

תחילה, עדכנה החברה על התקלה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה כי "החשמל מוחזר בהדרגה לכלל הלקוחות". לאחר מכן הוסיפה כי "בשל תקלה ביחידות ייצור מורגשות כעת הפרעות באספקת החשמל בכמה אזורים. תוך כ-15 דקות המערכת תתייצב והאספקה תוחזר. עמכם הסליחה".

בחודש שעבר אירעה תקלה נוספת באספקת החשמל ברחבי הארץ. בהודעה שפרסמה חברת החשמל בטוויטר נטען כי זמן הטיפול הממוצע בתקלות הוא שלוש שעות, אולם תושבים רבים הלינו על שהייה ממושכת בעלטה וללא אספקה סדירה, בשיאו של גל חום ששרר ברחבי הארץ. בחברה הסבירו אז כי המקור לתקלות היה מזג האוויר והחום הקיצוני.