NGS הישראלית הונפקה באוסטרליה, ומנייתה זינקה ביותר מ-50%

NGS מייצרת שייקים חלביים מבוססי חלבונים, אשר לדברי החברה משפיעים על שיפור נתוני הגובה והמשקל של ילדים • ההנפקה בוצעה במחיר של 20 סנט אוסטרלי למניה • החברה הוקמה בשנת 2013 ע"י פרופ' משה פיליפ, אנדוקרינולוג ילדים, ופרופ' רענן שמיר, גסטרואנטרולוג ילדים

מוצרים של חברת NGS  / צילום: מצגת החברה
מוצרים של חברת NGS / צילום: מצגת החברה

הושלמה בהצלחה הנפקה של חברה ישראלית נוספת בבורסה האוסטרלית: חברתNGS  Nutritional Growth Solutions - הפכה לחברה ציבורית כשגייסה בסוף השבוע 7 מיליון דולר אוסטרלי - כ-16.8 מיליון שקל - לפי שווי של כ-19 מיליון דולר אוסטרלי (כ-45 מיליון שקל). ביום המסחר הראשון שלה זינקה מניית NGS ב-52.5% וכעת שווי השוק שלה הוא כ-29 מיליון דולר אוסטרלי.

NGS מייצרת שייקים חלביים מבוססי חלבונים, אשר לדברי החברה משפיעים על שיפור נתוני הגובה והמשקל של ילדים. החברה הוקמה בשנת 2013 על-ידי פרופ' משה פיליפ, אנדוקרינולוג ילדים, ופרופ' רענן שמיר, גסטרואנטרולוג ילדים. מנכ"לית החברה היא לירון פנדל. בין בעלי המניות בחברה נמצאות חברת המסחור של קופת חולים כללית, מור יישומים, וכן חברת הדסה ביימל רוקחות.

הגיוס בוצע במחיר של 20 סנט אוסטרלי למניה, והחברה הנפיקה 35 מיליון מניות חדשות וזכתה לביקושי יתר, כשהמשתתפים בהנפקה כללו משקיעים מוסדיים ומשקיעי ריטייל. הכסף שגויס ישמש את החברה לצרכי שיווק ומכירה, מיתוג, השקת מוצרים חדשים, מחקר ופיתוח וכן לצרכים עסקיים כלליים.

המנכ"לית פנדל מסרה עם השלמת ההנפקה: "אנחנו מעריכים מאוד את התמיכה החזקה מצד המשקיעים בזמן תהליך ההנפקה. אני מוד על ההזדמנות להביא את פתרונות התזונה שלנו ליותר ילדים ברחבי העולם. NGS פועלת בשווקים גדולים וצומחים, ואנו מצפים להמשיך קדימה בטווח הרחב של ההזדמנויות המסחריות שזיהינו".

במצגת שפרסמה החברה בסמוך להנפקה היא ציינה את ההזדמנות בשוק הסיני. לפי נתוניה, שוק תוספי התזונה מבוססי החלבון לילדים בסין מוערך ב-2.2 מיליארד דולר, עם שיעור צמיחה ממוצע של 9.9% בשנים האחרונות. החברה מתכננת ב-18 החודשים הקרובים להשיק מוצרים חדשים, וכן לחדור לשווקים חדשים ולהרחיב את הפעילות בשווקים קיימים.