הבורסה בת"א ננעלה בעליות קלות; עדיקה זינקה ב-14%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ועליות קלות במסחר בבורסות ארה"ב • הנפט ממשיך בצניחה • עונת הדוחות: היום לאחר סיום המסחר בוול סטריט ידווחו פייפאל וסולאראדג' הישראלית

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים קלות, מדד ת"א-125 עלה ב-0.19% ומדד ת"א-35 זינק ב-1.15%. ת"א-90 ננעל במצב מאוזן.

בין העליות הבולטות היו מניית עדיקה שזינקה ב-14.13%, מבנה שקפצה ב-8.12% אופקו שהוסיפה כמעט 4.5% לערכה.

15:10

מניית עדיקה סטייל  ממשיכה גם היום לעלות בחדות ומרכזת מחזור ער. המניה השלימה נסיקה של כ-60% מאז תחילת יום המסחר של ה-27 באוקטובר. כוכבת הרשתות החברתיות הצעירה, צ'ארלי ד'אימיליו 16, אשר לה חשבון טיק טוק עם 96 מיליון עוקבים, העלתה ביום חמישי האחרון סרטון בו היא לבושה מכף רגל עד ראש בבגדים של המותג עדיקה (מכנסיים, חולצה ועליונית). על רקע דיווחים שפורסמו בנושא בפלטפורמות שונות בישראל רשמה כאמור מניית החברה הנסחרת בבורסה בת"א עלייה חדה, ודחפה על הרקע הזה גם את מניית הקבוצה האם גולף.

עוד בולטות בעליות מניות רבוע נדלן, מיטב דש , בזן, ביג , קמהדע ודלתא. 

בשוק האג"ח המגמה מעורבת. בשקליות הממשלתיות הארוכות נרשמות ירידות של 0.2%-0.4%. 

13:00

נמשכת המגמה החיובית בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-430 מיליון שקל.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "ההתפרצות המחודשת של הקורונה בעולם מפנה את המבט לסקטורים שחווים צמיחה דווקא על רקע המגבלות. אלה תחומים כמו עבודה מהבית או ציוד רפואי הנהנים ממדיניות הסגר והריחוק החברתי בעולם, לכן ניצחון אפשרי של ביידן בבחירות בארה"ב מחר צפוי לתרום להם משמעותית. בשוק המניות המקומי, אנו שומרים על חשיפה לחברות מבוססות ורווחיות שנפגעו ועשויות לצמוח כמו סקטור הבנקים והביטוח אשר רשמו אוקטובר מצוין". 

11:15

עליות קלות בבורסה, במקביל למגמה חיובית בבורסות אירופה. מניית גב ים ממשיכה במומנטום החיובי ומשלימה עלייה של 15% בחמישה ימי מסחר. 

ירידות בולטות רושמות מניות אלקטריאון , מגה אור, ישראל קנדה ונובולוג. 

במסחר במטבעות נחלש הדולר בכ-0.5% סביב 3.405 שקלים והאירו נחלש בכ-0.7% ונסחר ברמה של 3.965 שקלים. 

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 מתקדם בכ-0.2%.

מניות אופקו , גב ים , אודיוקודס והכשרת היישוב בולטות בעליות.

07:55

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי לפתיחה מעורבת עם נטייה לעליות בתל אביב

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. זאת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אסיה ועליות קלות במסחר בחוזים על בורסות ארה"ב. אתמול ננעל המסחר בבורסה במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 ננעל ביציבות וכך גם מדד ת"א 90. 

2. גרמניה נכנסת לסגר חלקי

גרמניה נכנסת היום (ב') לסגר חלקי  שצפוי לעלות לה כ-19 מיליארד אירו, אם יימשך כחודש בלבד כפי שמתוכנן. הפגיעה הכלכלית הגדולה ביותר תהיה במגזר התיירות, בעקבות האיסור שהוטל על תיירות פנים (נסיעות ולינות בבתי מלון מותרות רק לצרכי עסקים) וכן בסקטור הגסטרונומיה, לאחר שכל המסעדות, בתי הקפה והברים הצטוו להיסגר לקהל ויוכלו לספק רק משלוחים או Take Away. מומחים מהמכון הכלכלי הגרמני IW העריכו כי הסגר "ימחק" לגרמניה 1% מהתמ"ג.

לאחר צרפת וגרמניה, גם בריטניה צפויה להיכנס לסגר חלקי ביום חמישי על רקע עלייה מתמשכת במספר הנדבקים והחולים בקורונה. 

ובארץ, מספר חולי הקורונה הקשים ירד מתחת לרף ה-400 והגיע ל-394 חולים. מספר החולים המונשמים עומד על 168. 

3. מאקרו: מדדי מנהלי הרכש

בתחום המאקרו התפרסמו היום בסין וביפן נתונים סופיים של מדדי מנהלי הרכש (PMI) לסקטור התעשייה בחודש אוקטובר. ביפן ה-PMI הגיע ל-48.7 נק' לעומת צפי אנליסטים לרמה של 48 נק', בסין ה-PMI של התעשייה עמד על 53.6 נק' לעומת צפי ל-53 נק',

בהמשך היום יתפרסמו גם באירופה וארה"ב נתוני ה-PMI לסקטור התעשייה בחודש אוקטובר. באירופה הנתון צפוי לעמוד על 54.4 נק' ובארה"ב על 55.6 נק'. 

בזירת המסחר בסחורות הנפט ממשיך לאבד גובה על רקע הסגרים במדינות מרכזיות באירופה ועלייה בתחלואה מקורונה ברחבי העולם. חוזה WTI לדצמבר צונח ביותר מ-3% לרמה של 34.5 דולר לחבית. הזהב נסחר בעלייה קלה לרמה של 1,882 דולר לאונקיה. 

4. בחירות בארה"ב: לקראת תוכנית תמריצים גדולה?

לקראת הבחירות בארה"ב שיתקיימו מחר, מציין אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, כי לפי הסקרים השונים ובורסות הימורים, קיים סיכוי גבוה שהנשיא הבא של ארה"ב יהיה ג'ו ביידן והמפלגה הדמוקרטית תזכה ברוב בבית הנבחרים ובסנאט. "לפי האתר Good judgment project בעל מוניטין מרשים של תחזיות, הסיכוי של ביידן לזכות עומד על 85% והסיכוי של הדמוקרטיים לזכות ברוב בשני בתי הקונגרס על 75%. כמובן שהכל יכול לקרות, אך בשוק ההון מסתפקים גם בסיכוי של 51%. זכיית הדמוקרטיים בנשיאות ובקונגרס תוביל לתוכנית תמריצים גדולה שהיא כעת המפתח העיקרי להתאוששות בכלכלה אשר צפויה לגרום לתגובה חיובית בשוק המניות. מנגד, זה התסריט שצפוי לשלוח תשואות של האג"ח האמריקאיות לעלייה".

5. עונת הדוחות: סולאראדג' היום, אורמת מחר, פריגו ברביעי וטבע ביום חמישי

היום לאחר סיום המסחר בוול סטריט פייפאל וסולאראדג' הישראלית יפרסמו דוחות. מחר צפויה אורמת  לפרסם דוחות, וביום רביעי יפרסמו החברות פריגו , אלוט וקוואלקום. ביום חמישי לפני הפתיחה יפרסמו החברות עליבאבא, ג'נרל מוטורס וטבע  הישראלית את הדוחות לרבעון השלישי.