לא מסתפקת בארה"ב: INX של שי דתיקה מבקשת להירשם למסחר בקנדה

עד כה גייסה חברת הקריפטו הישראלית רק כ-10 מיליון דולר בהנפקת הסקיוריטי טוקן שלה בארה"ב, שתישאר פתוחה למשקיעים עד לסוף השנה • זהו סכום קטן מתוך יעד הגיוס של עד 117 מיליון דולר, שעליו הכריזה החברה באוגוסט

שי דתיקה, מייסד ונשיא חברת INX / צילום: איל יצהר, גלובס
שי דתיקה, מייסד ונשיא חברת INX / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת הקריפטו הישראלית INX Limited לא מסתפקת בהנפקת המטבע הדיגיטלי שלה כנייר ערך, שיצאה לדרך בארה"ב באוגוסט. ביום שישי דיווחה INX, שאותה מוביל הנשיא והמייסד השותף שי דתיקה, כי הגישה בקשה לרשום את מטבעות הסקיוריטי טוקן שלה למסחר בבורסה לניירות ערך של קנדה (CSE). בקשתה של INX כפופה לאישורה של CSE. אם וכאשר תאושר, תהיה זאת הפעם הראשונה שבה המטבע של INX יירשם למסחר בבורסה רגילה לניירות ערך.

עד כה גייסה INX רק כ-10 מיליון דולר בהנפקה (IPO) של הסקיוריטי טוקן שלה בארה"ב, שלדברי החברה, תישאר פתוחה למשקיעים עד לסוף השנה. זהו סכום קטן יחסית (פחות מ-9%) מתוך יעד הגיוס של עד 117 מיליון דולר שעליו הכריזה החברה לפני ה-IPO באוגוסט.

בשבוע שעבר, כפי שדיווחנו ב"גלובס", הודיעה INX כי היא מתכוונת לרכוש את חברת Openfinance Securities משיקגו, הפועלת כברוקר-דילר מורשה בארה"ב. תנאי העסקה עדיין לא נמסרו על ידי הצדדים - והשלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים ולעמידה בתנאי העסקה. INX, שרשומה כחברה בגיברלטר, אבל רוב פעילותה מנוהלת ממשרדיה בארה"ב ובישראל, מבקשת לרכוש 100% מההחזקה בחברה האמריקאית, כולל פעילות הברוקר-דילר ומערכות המסחר האלטרנטיבי (ATS) שלה, ולמזגה לתוכה.

בפני INX ניצב מבחן כפול: תחילה, על החברה להוכיח כי הצליחה לרכוש את אמון המשקיעים ולגייס את סכום היעד שקבעה בהנפקה. לאחר מכן, אם תושלם ההנפקה בהצלחה, תוטל על כתפי החברה משימה מאתגרת אף יותר - להגשים את מטרתה העיקרית ולהקים בארה"ב בורסה למסחר במטבעות דיגיטליים, כולל מטבעות מסוג סקיוריטי טוקן, כמו זה שהיא עצמה מנפיקה כיום.

לאחר הודעת INX על בקשת הרישום בבורסת CSE, מסר דורון כהן, שותף מייסד של INX ובעלי חברת A-Labs, המשמשת חתם בהנפקה של INX, כי "הבורסה הקנדית היא הראשונה מבין בורסות העולם שתרשום את מטבע INX למסחר. הרישום של טוקן דיגיטלי למסחר בבורסות למניות מסורתיות הוא צעד חסר תקדים בעולמות הקריפטו ושוקי ההון ככלל. רישום מסוג זה יאפשר לחברות שמגייסות כספים גישה רחבה בהרבה להון משקיעים בעולם והגדלה משמעותית של נזילות המסחר בנכסים דיגיטליים לעומת מסחר במניות מסורתי. כבר בנקודת זמן זו נמצאת INX במגעים עם בורסות מובילות בעולם לרישומים נוספים, עם יעד של עשרות בורסות, שבהן המטבע ייסחר בשנתיים הקרובות. רישום מרובה למסחר הוא חסר תקדים ומהווה מהפכה בשוק ההון".