בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בארה"ב: דאו ג'ונס קפץ ב-1.6% ו-S&P 500 עלה ב-1.2%

נאסד"ק עלה ב-0.4% • המסחר באירופה ננעל בעליות: קאק קפץ במעל ל-2% • מחיר הנפט זינק בכ-3.7% • פריון הודיעה על חידוש ההסכם האסטרטגי עם מיקרוסופט

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בוול סטריט ננעל היום בעליות. דאו ג'ונס זינק ב-1.6%, S&P 500 הוסיף 1.2% ונאסד"ק עלה ב-0.4%. 

הנפט זינק ב-3.7%. מחיר חבית עומד כעת על 37.12 דולר.

מניית פריון נטוורק  עלתה ב-2.1% ומניית למונייד  הוסיפה 5.8%.

22:55

המסחר בוול סטריט חזר לעליות לקראת סיומו. נאסד"ק קופץ ב-1.5%, S&P 500 מוסיף 1% ונאסד"ק עבר לעליות של 0.2%.

21:40

העליות בדאו ג'ונס התמתנו, כעת עולה המדד בכ-0.9%. S&P 500 מוסיף 0.9% גם הוא, אך נאסד"ק מאבד 0.2%.

מניית אמזון  מאבדת 2%, ולמונייד  מוסיפה 4.5%.

20:40

המסחר בארה"ב עבר למגמה מעורבת. נאסד"ק מאבד 0.3%, אך דאו ג'ונס עולה ב-1.3% ו-S&P 500 מוסיף 0.6%.

הנפט מזנק ב-1.9%. מחיר חבית עומד על 36.48 דולר.

20:00

העליות בוול סטריט נחלשו. דאו ג'ונס עולה 1.3%, S&P 500 מוסיף 0.95% ונאסד"ק נסחר ללא שינוי.

מניית למונייד  עולה ב-4%. זאת לאחר שחברת ההשקעות Piper Sandler חזתה כי חברת הביטוח צפויה ליהנות מצמיחה. 

מניית פריון נטוורק  עולה ב-6.7%.

18:40

המסחר באירופה ננעל בעליות חזקות: קאק קפץ ב-2.1%, דאקס הוסיף 1.9% ופוטסי עלה ב-1.5%. סטוקס 600 טיפס ב-1.5%.

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות. דאו ג'ונס מזנק ב-1.7%, S&P 500 מטפס ב-1.35% ונאסד"ק עולה ב-0.45%. 

הנפט עולה ב-0.7%. מחיר חבית עומד על 36.03 דולר. 

17:43

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים חדות, כאשר הדאו ג'ונס מזנק ב-1.5%, S&P 500 עולה ב-1.2% והנאסד"ק מוסיף 0.7% לערכו.

בורסות אירופה מוסיפות לעלות, הקאק בצרפת קופץ ב-2.38%, הדאקס הגרמני טס ב-2.14% והפוטסי בבריטניה מוסיף 1.5% לערכו.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות חדות: דאו ג'ונס מזנק ב-1.4%, S&P 500 קופץ ב-1.1% ונאסד"ק עולה ב-0.7%. המסחר באירופה מתנהל בעליות: קאק קופץ ב-2.1%, דאקס מזנק ב-2% ופוטסי עולה ב-1.3%. סטוקס 600 מטפס ב-1.5%.

מניית פריון נטוורק  קופצת ב-5% במסחר בנאסד"ק. החברה דיווחה היום על חידוש ההסכם האסטרטגי עם מיקרוסופט בתחום החיפוש הממומן ברשת, לתקופה של ארבע שנים.

מניית אסתי לאודר  עולה ב-5.6% במסחר בניו יורק. ענקית הקוסמטיקה ניפצה את תחזיות הרווח לרבעון השלישי. הרווח למניה עמד על 1.44 דולר לעומת צפי לרווח של 90 סנט. בנוסף, החברה הודיעה על עלייה של 10% בהיקף הדיבידנד שתחלק.

14:20

מתחזקות העליות בבורסות אירופה, בהובלת הדאקס שעולה כעת בכ-2%. עליות של 1.1%-1.7% נרשמות במסחר בחוזים על בורסות ארה"ב. 

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות גוגל, מיקרוסופט , טסלה  ואמזון.

12:00

עליות קלות בבורסות אירופה כעת, לאחר פתיחה מעורבת. החוזים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים כעת בעליות של 1%-1.3%. 

לפני זמן קצר פורסם כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה בגוש האירו עמד באוקטובר על 54.8 נק' לעומת צפי אנליסטים לרמה של 54.4 נק', בבריטניה עמד ה-PMI של התעשייה על 53.7 נק' לעומת צפי ל-53.3 נק'. 

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת ומדדי המניות שומרים על יציבות לקראת פרסום נתוני מאקרו ודוחות בהמשך היום, ויום הבחירות הגורלי בארה"ב מחר.

בזירת המסחר בסחורות הנפט ממשיך לאבד גובה על רקע הסגרים במדינות מרכזיות באירופה ועלייה בתחלואה מקורונה ברחבי העולם. חוזה WTI לדצמבר צונח ביותר מ-3% לרמה של 34.4 דולר לחבית.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מעריך בסקירת הנפט והגז השבועית כי "לתוצאות הבחירות בארה"ב, לנשיאות ולסנאט, עשויות להיות השפעה מסוימת על מחיר הנפט. כרגע, הסקרים עדיין מצביעים על יתרון לטובת הדמוקרטים. המגבלות על ענפים מזהמים צפויות לבוא לידי ביטוי בטווח הקצר בצמצום של היקף חיפושי הנפט וקידוחים חדשים בארה"ב. מלבד צמצום פוטנציאל התפוקה העתידי של נפט גולמי בארה"ב, יתכן יישום של מגבלות על שימוש בצנרת הולכת נפט באזורים שבהם ישנו סיכון של פגיעה באיכות הסביבה. כך, האפשרות של צמצום נוסף של היצע הנפט של ארה"ב, לצד האפשרות של התאוששות הביקושים בעתיד יכולה להביא לעליית מחיר הנפט בטווח הקצר במקרה של נצחון דמוקרטי נרחב, בפרט אם במהלך 2021 ימצאו תרופה ו/או חיסון בר-שיווק לקורונה, שיאפשרו מידה רבה יותר של ניידות גלובלית. מאידך, בטווח הארוך יותר ג'ו ביידן, בראש קונגרס דמוקרטי צפוי לנסות להחזיר את איראן להסכם גרעין בתמורה להפחתת הסנקציות של הממשל האמריקאי בנושא יצוא נפט והגדלת ההיצע האיראני בעתיד הרחוק יותר".

08:25

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שמטפס בכ-1.5%, לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין וביפן ולקראת הבחירות בארה"ב מחר. עליות קלות נרשמות במסחר בחוזים על בורסות ארה"ב. 

הסוחרים בעולם ימשיכו לעקוב היום ובימים הקרובים אחרי המאבק בקורונה. גרמניה נכנסת היום לסגר חלקי שצפוי לעלות לה כ-19 מיליארד אירו, אם יימשך כחודש בלבד כפי שמתוכנן. הפגיעה הכלכלית הגדולה ביותר תהיה במגזר התיירות, בעקבות האיסור שהוטל על תיירות פנים (נסיעות ולינות בבתי מלון מותרות רק לצרכי עסקים) וכן בסקטור הגסטרונומיה, לאחר שכל המסעדות, בתי הקפה והברים הצטוו להיסגר לקהל ויוכלו לספק רק משלוחים או Take Away. מומחים מהמכון הכלכלי הגרמני IW העריכו כי הסגר "ימחק" לגרמניה 1% מהתמ"ג. לאחר צרפת וגרמניה, גם בריטניה צפויה להיכנס לסגר חלקי ביום חמישי על רקע עלייה מתמשכת במספר הנדבקים והחולים בקורונה.

בתחום המאקרו התפרסמו היום בסין וביפן נתונים סופיים של מדדי מנהלי הרכש (PMI) לסקטור התעשייה בחודש אוקטובר. ביפן ה-PMI הגיע ל-48.7 נק' לעומת צפי אנליסטים לרמה של 48 נק', בסין ה-PMI של התעשייה עמד על 53.6 נק' לעומת צפי ל-53 נק'. בהמשך היום יתפרסמו גם באירופה וארה"ב נתוני ה-PMI לסקטור התעשייה בחודש אוקטובר. באירופה הנתון צפוי לעמוד על 54.4 נק' ובארה"ב על 55.6 נק'.

בזירת המסחר בסחורות הנפט ממשיך לאבד גובה על רקע הסגרים במדינות מרכזיות באירופה ועלייה בתחלואה מקורונה ברחבי העולם. חוזה WTI לדצמבר צונח ביותר מ-3% לרמה של 34.5 דולר לחבית. הזהב נסחר בעלייה קלה לרמה של 1,882 דולר לאונקיה.

לקראת הבחירות בארה"ב שיתקיימו מחר מציין אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, כי לפי הסקרים השונים ובורסות הימורים, קיים סיכוי גבוה שהנשיא הבא של ארה"ב יהיה ג'ו ביידן והמפלגה הדמוקרטית תזכה ברוב בבית הנבחרים ובסנאט. "לפי האתר Good judgment project בעל מוניטין מרשים של תחזיות, הסיכוי של ביידן לזכות עומד על 85% והסיכוי של הדמוקרטיים לזכות ברוב בשני בתי הקונגרס על 75%. כמובן שהכל יכול לקרות, אך בשוק ההון מסתפקים גם בסיכוי של 51%. זכיית הדמוקרטיים בנשיאות ובקונגרס תוביל לתוכנית תמריצים גדולה שהיא כעת המפתח העיקרי להתאוששות בכלכלה אשר צפויה לגרום לתגובה חיובית בשוק המניות. מנגד, זה התסריט שצפוי לשלוח תשואות של האג"ח האמריקאיות לעלייה".

"אישור התמריצים בארה"ב בשילוב עם שיפור במצב הרפואי צפויים להאיץ התאוששות בכלכלה. ניסיון של חצי השנה האחרונה מוכיח ששלושה גורמים הופכים את המשבר הנוכחי לשונה מהמשברים הקודמים ומגדילים סיכוי ליציאה יחסית מהירה ממנו: בגלל שהמשבר נגרם במקור מזעזוע חיצוני ולא מסיבות כלכליות ו/או פיננסיות, הסיכויים להתאוששות מהירה יכולים להיות גבוהים; התמריצים, במיוחד הפיסקאליים, בסדרי גודל חסרי תקדים הם המפתח להתאוששות מהירה. כמעט בכל התחומים שמושפעים פחות ממגבלות התחלואה, כגון צריכת מוצרים, סחר החוץ, השקעות בנכסים קבועים, הנדל"ן למגורים וכו' האינדיקאטורים הכלכליים כבר חזרו לרמות שהיו לפני תחילת המשבר ואף מעליהן. שיפור במצב התחלואה והמשך התמריצים עשויים להוביל להתאוששות מהירה גם בתחומים שנפגעו קשה במיוחד מהמגפה; והגורם השלישי - המשבר היה זרז מאוד משמעותי להתייעלות במגזר העסקי, במיוחד להתקדמות ההשקעות בטכנולוגיה, מה שצפוי להוביל לשיפור בפריון וברווחיות החברות".

בשורה התחתונה, כותב זבז'ינסקי, "קיים סיכוי גבוה להתאוששות כלכלית חזקה בשנת 2021".