חיתום | בלעדי

אחרי שפרש מאקסלנס: שרון יגר פועל להקמת חברת חיתום עצמאית

בחברה החדשה צפוי יגר לחבור לכמה שמות בולטים בשוק ההון המקומי: צמד השותפים רוני בירם וגיל דויטש, וכן עמיר בירם ואריאל רוטר

שרון יגר / צילום: עינת לברון
שרון יגר / צילום: עינת לברון

אחרי שבאחרונה הודיע שרון יגר על פרישתו מחברת אקסלנס חיתום, שאותה הוא מנהל כבר שנים ארוכות, ועל רקע מצב שוק ההנפקות הלוהט בתל אביב, פועל יגר להקמת חברת חיתום עצמאית, שבה הוא צפוי לחבור לכמה שמות בולטים בשוק ההון המקומי: צמד השותפים רוני בירם וגיל דויטש, וכן עמיר בירם ואריאל רוטר.

ככל הידוע, יגר ינהל את חברת החיתום החדשה ויהיה בה בעל המניות הגדול, ושותפיו יחזיקו ביתרת מניות החברה.

בחודש שעבר הודיע יגר, מנכ"ל ויו"ר אקסלנס חיתום, על רצונו "לסיים את ההתקשרות" עם החברה שבראשה הוא עומד, והוא צפוי להיפרד ממנה בסוף השנה הנוכחית - כך שהחברה החדשה שהוא מתכנן להקים, תתחיל לפעול רק בשנה הבאה.

עוד על פי העדכון של אקסלנס בנושא, יגר ימכור לבית ההשקעות את חלקו בחברת החיתום, העומד על כ-20%. על פי ההערכות, המכירה תתבצע לפי ההון העצמי של אקסלנס חיתום, ובמהלך זה יקבל יגר תמורה של כמה מיליוני שקלים.

יגר (50) עובד באקסלנס כבר יותר מ-20 שנה, ואחרי שנים ארוכות כמנכ"ל חברת החיתום שלה, מאז 2008 הוא מכהן גם כיו"ר החברה. את רוני בירם וגיל דויטש הכיר יגר עוד כשצמד השותפים היו בעליו של בית ההשקעות שייסדו, תחתיו עבדה חברת החיתום, ולאחר שמכרו את אקסלנס לידי קבוצת הביטוח הפניקס, המשיכה אקסלנס חיתום בראשות יגר לסייע לשניים בפעילות גיוסי חוב והון.

כיום מנהלים בירם ודויטש מגוון עסקים בתחומי האנרגיה המתחדשת, תשתיות, נדל"ן בישראל ובחו"ל, מימון וקרנות השקעה, ועסקיהם מגלגלים מיליארדי שקלים.

עסקיהם של עמיר בירם ואריאל רוטר מתרכזים ברכישת נדל"ן בישראל, השבחתו ומימושו, ובמסגרת זו הם שותפים ומנהלים (יחד עם עוד כמה נוספים) את קרן JTLV. בחודשים האחרונים הם השלימו גיוס של כ-1 מיליארד שקל לקרן JTLV2, רובו ממשקיעים מוסדיים. בירם הוא אחיו של רוני בירם, ואילו רוטר הוא בנם של אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בחברת האופנה קסטרו.

כניסתם המתוכננת של יגר ושותפיו לפעילות בשוק החיתום נעשית על רקע הפריחה המחודשת של הענף, הנהנה מתקופת שיא, עם מספר גבוה במיוחד של חברות המעוניינות לנצל את הסנטימנט החיובי בשוק כדי לבצע הנפקת הון ראשונית (IPO) ולהתחיל להיסחר בבורסה, כשלצד זאת, גם בשוק האג"ח ממשיכה פעילות הגיוסים של החברות. מלבד החברות המגייסות, מי שנהנה מפריחה זו הן חברות החיתום, הגוזרות עמלות נאות תמורת ביצוע הליכי הגיוס.

מי שעוד מזהה פוטנציאל בפריחת שוק ההנפקות הוא מוטי בן משה, שמתכנן גם הוא להתרחב לתחום, באמצעות חברת אקסטרה ישראל - זרוע ההחזקות הפרטיות שלו. את פעילות החיתום מתכנן בן משה לבצע באמצעות חברת אקטרהמייל (ExtraMile) חיתום, שאותה יקים וינהל גלעד שמעוני, שיהיה גם שותף בה. שמעוני הוא בעל ניסיון של יותר מ-20 שנים בשוק ההון, ובתפקידו האחרון עמד בראשות פעילות החיתום של לאומי פרטנרס.

באמצעות קבוצת אקסטרה מחזיק בן משה גם בבעלות מלאה על חברת אלון רבוע כחול, ששולטת בחברת תחנות הדלק וחנויות הנוחות דור אלון, בחברת הנדל"ן המניב רבוע כחול נדל"ן וכן ברשת חנויות נעמן.